Advanced Management Essentials för Executive Personal Assistants
London Business Training & Consulting
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 Veckor
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Översikt
En effektiv verkställande sekreterare eller PA kommer att ha en uppsättning verktyg till sitt förfogande för att effektivt utföra denna roll. Den här kursen är utformad för att utveckla dina kunskaper och färdigheter inom management för att förbättra din prestation i ditt jobb.
Värdet av en bra Executive Secretary eller PA är svårt att kvantifiera, många chefer ser denna person som sin högra hand. Den här kursen är utformad för att ge den moderna PA de verktyg som krävs för att utmärka sig när de arbetar med chefer.
Kursen kommer också att omfatta platsbesök till organisationer som är relevanta för kursen så att delegaterna kan utveckla en förståelse för hur deras samtida fungerar i den verkliga världen.
Kursen kommer att avslutas med en sammanfattning av de viktigaste läropunkterna, följt av en handlingsplaneringsövning i syfte att tillämpa de förvärvade kunskaperna och färdigheterna omedelbart efter att du återvänder till arbetet. Stöd efter kursen finns också tillgängligt i samband med genomförandet av din handlingsplan, upp till sex (6) månader efter avslutad kurs.
Dagordning
Tidshantering och produktivitetstekniker
- Vikten av tidshantering
- Prioritetsmatrisen
- Tidshantering – personlig kontra professionell
- Tidshanteringsverktygslåda
Organisera möten och evenemang
- Planera, genomföra och följa upp evenemang
- Hantera evenemangsbudget
- Leverantörsledningsförmåga
- Effektiv mötesplanering och leverans
Office IT och registerhantering
- Vad är Records Management?
- Registrerar livscykel
- Elektroniska vs pappersregisterhanteringssystem
- IT-kontors produktivitetssystem
Besök
- Industribesök hos en relevant organisation.
- En inblick i företagens interna arbete.
- En möjlighet att lära sig genom interaktion med yrkesverksamma.
Presentationsförmåga Excellence
- Verbal kommunikation
- Förbered dig inför presentationen
- Använd visuella hjälpmedel
- Att få kontakt med publiken
- Att hantera rädsla
Skriftlig kommunikation
- Rapportskrivning
- Affärsbrev, e-postmeddelanden och PM
- Skrivhjälpmedel och mallar
- Skriva onlineinnehåll inklusive sociala medier
Att ge och ta emot konstruktiv feedback
- Vad feedback är och inte är
- Resultat av effektiv feedback
- Språk för bra feedback
- Riktlinjer för feedback
Besök
- Industribesök hos en relevant organisation.
- En inblick i företagens interna arbete.
- En möjlighet att lära sig genom interaktion med yrkesverksamma.
Kursrecension
- Sammanfattning och sammanfattning av viktiga lärandemål
- Handlingsplanering
Målgrupp
Denna kurs är lämplig för:
- Verkställande sekreterare
- Seniorsekreterare
- Verkställande assistenter
- Personliga assistenter
- Senior administratörer
- Administratörer, sekreterare och assistenter som vill ta sin karriär till nästa nivå.
Lärandemål
Efter avslutad kurs kommer du att kunna:
- Utveckla de mest effektiva färdigheterna och teknikerna inom tidshantering.
- Uppskatta nyckelelementen för att organisera möten och evenemang.
- Förstå vilken roll bra registerhantering har i organisationer.
- Utveckla din presentationsförmåga för att förbättra din prestation.
- Förstå nyckelelementen för att producera utmärkt skriftlig kommunikation.
- Uppskattar vikten av att kunna ge inspirerande feedback.
- Utveckla ett praktiskt perspektiv på samtida arbetsmetoder inom ditt område.
- Implementera en handlingsplan på din arbetsplats med hjälp av de kunskaper och färdigheter som förvärvats genom kursen.