Avancerad bankverksamhet
London Business Training & Consulting
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 Veckor
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Översikt
Den här kursen förklarar drivkrafterna bakom excellens i att leverera en banktjänst.Den ser på bankverksamheten ur kundens synvinkel.
Denna kurs visar vikten av att förstå den interna kulturens inverkan på kvaliteten.Den visar varför och hur processer, processdesign och strategi kontinuerligt bör anpassas.
Denna kurs visar också hur innovation är en nyckelfaktor i bankverksamhet.Det förklarar varför banker måste anpassa sig till den nya finansvärlden.
Kursen kommer att avslutas med en sammanfattning av de viktigaste läropunkterna, följt av en handlingsplaneringsövning i syfte att tillämpa de förvärvade kunskaperna och färdigheterna omedelbart efter att du återvänder till arbetet.Stöd efter kursen finns också tillgängligt i samband med genomförandet av din handlingsplan, upp till sex (6) månader efter avslutad kurs.
Dagordning
Bankverksamhet Excellence
- Vad är operationell excellens inom bankverksamhet?
- Operational excellence principer
- Operational excellence modeller
- Genomförandeplanering
Bankverksamhet – Kundupplevelsen
- Källor till kundklagomål
- Skapa ett förbättringsprogram
- Fördelarna med att skapa en förbättrad kundupplevelse
- Upprätthålla förbättring genom smidighet
Bankverksamhet – Kultur och uppförande
- Utmaningen med kulturell förändring
- Beteende och egenmakt
- Behovet av ledarskapsdisciplin
- En integrerad strategi för hållbar förändring
Tjänstekvalitetsmodeller inom bankverksamhet
- Kritiska komponenter för tjänstekvalitet
- Modeller och verktyg för servicekvalitet
- Key Performance Indicators
Bankverksamhet – Processstyrning
- Möjligheterna till förbättringar
- Verktyg för ständiga förbättringar
- Kostnaden är absolut nödvändig
- Processprestandaindikatorer
Bankverksamhet – Innovationens roll
- Nyckelbegrepp inom innovation
- Senaste innovationer inom bank
- Produkt innovation
- Agilt designtänkande
Internet bank
- Trender som kommer att förändra bankbranschen
- Tillväxten av "icke-traditionella" banker
- Grön finans
- Fintech
Agil bankverksamhet
- Agila driftmodeller
- Agil arbetar på bank
- Den agila förvandlingen
Kursrecension
- Sammanfattning och sammanfattning av viktiga lärandemål
- Handlingsplanering
Målgrupp
Denna kurs är lämplig för:
- Bankpersonal som önskar/behöver bredda/fördjupa sin kunskap om de faktorer som påverkar bankverksamheten.
- De som vill få en heltäckande inblick i bankverksamheten.
- Chefer som önskar/behöver bredda/fördjupa sin kunskap om de faktorer som påverkar bankverksamheten.
Lärandemål
Efter avslutad kurs kommer du att:
- Uppskatta hur utmärkt service är handlingen att överträffa kundernas förväntningar.
- Förstå varför kundupplevelse går utöver kundservice.
- Förstå varför kulturen avgör en organisations engagemang för nivån och konsekvensen av tjänsteleveransen.
- Lär dig hur strategin genomförs genom effektiva och effektiva processer.
- Undersök varför innovation är så värdefullt för banker.
- Förstå de viktigaste drivkrafterna bakom den nya bankvärlden.
- Implementera en handlingsplan på din arbetsplats med hjälp av de kunskaper och färdigheter som förvärvats genom kursen.