Grundprogram i modedesign och marknadsföring
IFA Paris
Nyckelinformation
Campus läge
Paris, Frankrike
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
7 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 6 000 / per course *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Terminsavgift
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
- Längd : 7-månadersprogram på engelska
- Campus : Paris
- Poäng : 60
- Ansökningsavgift : € 150
- Studieavgift : 6 000 €
- Begränsat till : 25 elever per klass
Vår forskning visar att du kan vara en av 60% av unga yrkesverksamma inom mode, som är osäkra på sin föredragna roll i branschen. För dig har vi utformat Fashion Design & Marketing Foundation Program , som det perfekta första steget för unga yrkesverksamma som söker karriär inom modedesign, affärer, marknadsföring och merchandising.
Vårt Fashion Design & Marketing Foundation-program erbjuder en 360-graders bild av modevärlden. Den är utformad för avsedda modeproffs, som är osäkra på sina intresseområden. Det är den perfekta grundfärgen för dem som vill få ett första smakprov på modebranschen, innan de får en djupare akademisk eller yrkeserfarenhet. Detta grundprogram är intensivt, mångsidigt och sammanfattat och kombinerar utbildning i klassen med workshops, fältresor och verkliga fallstudier.
Programmet innehåller också franska språkkurser och kulturella upplevelser för att stimulera integrationen av studenter som är angelägna om att bygga sin karriär i Paris - världens modehuvudstad.
I slutet av detta program skulle studenterna ha upptäckt sina intresseområden. För att fortsätta utvecklingen passar detta Fashion Design & Marketing Foundation -program sömlöst in i våra program: Bachelor Fashion Design & Technology, Bachelor Visual Merchandising och Bachelor Fashion Marketing.
Av de 60 högskolepoäng du tjänar under detta grundprogram kan 30 högskolepoäng överföras till vårt Bachelor Fashion Design & Technology -program och 30 högskolepoäng till vår Bachelor Fashion Marketing eller våra Bachelor Visual Merchandising -program.
Detta program är också certifierat av FEDE (Fédération Européenne Des Écoles).
Antagningar
Läroplan
Kursens struktur
Totalt grundprogram: 680 timmar
Affärsmoduler (360 timmar)
Fashion Business Core: 120 timmar
- Business Foundations: Redovisning (30 timmar)
- Business Foundations: Data & Trends (30 timmar)
- E-mode: Detaljhandel och webbutveckling (30 timmar)
- Fashion Forward: Disruption & Sustainability (30 timmar)
Marknadsföring & COM Foundations: 90 timmar
- Grundläggande marknadsföring (60 timmar)
- Modeantropologi: konsumentbeteende (30 timmar)
Digitalt mode: 90 timmar
- Digital design: Photoshop, Illustrator, InDesign (60 timmar)
- Digital marknadsföring: Sociala medier (30 timmar)
Franska (modeindustrin): 60 timmar
- Franska språket och kulturen (30 timmar)
- Mode och kulturell upptäckt (30 timmar)
Designmoduler (320 timmar)
Fashion Design Foundations (140 timmar)
- Fashion Figure/Figurine de mode (20 timmar)
- Färg (30 timmar)
- Produkter - Teknisk ritning (15 timmar)
- Volym - 3D-forskning (15 timmar)
- Tygprover - Garment Upcycling (20 timmar)
- Stylingworkshop (10 timmar)
- Livsteckning/ritningskurs (30 timmar)
Modehistoria och kultur (30 timmar)
- Modern modehistoria (30 timmar)
Mönstertillverkning och drapering (78 timmar)
- Kjolblock - Kjolkonstruktion (21 timmar)
- Dressing (21 timmar)
- Byxor (36 timmar)
Produktionsgrunder (72 timmar)
- Intro. till sömnad + baskjol (24 timmar)
- Skjorta (24 timmar)
- Creative Shorts Project (24 timmar)