Strategisk kvalitetsledning
London Business Training & Consulting
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 dagar
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Översikt
Den här kursen ger dig omfattande kunskap om de färdigheter och verktyg som behövs för att göra kvalitet till en central grundsats i din organisation.
Kursen kommer också att innehålla ett platsbesök till en organisation som är relevant för kursen så att delegaterna kan utveckla en förståelse för hur deras samtida fungerar i den verkliga världen.
Kursen kommer att avslutas med en sammanfattning av de viktigaste läropunkterna, följt av en handlingsplaneringsövning i syfte att tillämpa de förvärvade kunskaperna och färdigheterna omedelbart efter att du återvänder till arbetet. Stöd efter kursen finns också tillgängligt i samband med genomförandet av din handlingsplan, upp till sex (6) månader efter avslutad kurs.
Dagordning
Kvalitetsledningsverktyg, system och tekniker
- Grundläggande verktyg och tekniker
- Analys av felläge, effekt och kritik (FMECA)
- Statistisk processkontroll (SPC)
- Förbättra underhållsprestanda
Kvalitetsrevisioner, utmärkelser och genomförande
- Kvalitetsrevisioner
- Malcolm Baldrige, Deming Prize och European Quality Awards
- Implementering av kvalitetsledning
- Hantering av förändring
Besök
- Industribesök hos en relevant organisation.
- En inblick i företagens interna arbete.
- En möjlighet att lära sig genom interaktion med yrkesverksamma.
Kursrecension
- Sammanfattning och sammanfattning av viktiga lärandemål
- Handlingsplanering
Målgrupp
Denna kurs är lämplig för:
- Verksamhetschefer
- Chefer för underhåll och driftledning
- Ledande befattningshavare, chefer, rådgivare och tjänstemän som vill utveckla en gedigen kunskap om kvalitetsledning.
Lärandemål
Efter avslutad kurs kommer du att:
- Uppskatta de kvalitetsverktyg och tekniker som står till ditt förfogande.
- Förstå hur du kan nå dina kvalitetsmål genom att använda revisioner och kvalitetsutmärkelser.
- Undersök krångligheterna med att tillämpa kvalitetsstativ vid leverans av tjänster.
- Utveckla ett praktiskt perspektiv på samtida arbetsmetoder inom ditt område.
- Implementera en handlingsplan på din arbetsplats med hjälp av de kunskaper och färdigheter som förvärvats genom kursen.