AAS inom modemarknadsföring och kommunikation
The New School
Nyckelinformation
Campus läge
New York, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
USD 1 743 / per credit
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Parsons School of Design i New York City – nyligen utsedd till bästa skolan för konst och design i USA och rankad 2: a i världen – har erbjudit innovativa metoder för designutbildning sedan grundandet 1896. Idag är Parsons den enda stora amerikanen konst- och designskola inom ett omfattande universitet: The New School . På Parsons kan du behärska etablera etablerade kreativa metoder och tända nya samtidigt som du studerar inom alla universitetsdiscipliner.
Mode är en global, kulturell och ekonomisk kraft. Det är kreativa och affärsmän som delar passionen för vacker, hållbar och relevant design. De arbetar inom områden som merchandising, produktutveckling, produktion, redaktionell kommunikation, trendprognoser och PR och i marknadsföringsrelaterade positioner. AAS-programmet i modemarknadsföring och kommunikation är ett intensivt, flexibelt program där du kan utforska modekarriärer och fokusera på dina intressen. Läroplanen undervisas av arbetande yrkesverksamma och speglar branschens föränderliga trender och krav.
Utforska AAS Fashion Marketing and Communication-community för att se vad studenter, fakulteter och alumner gör i NYC och runt om i världen på parsons.edu/aasfashionmarketing . Detta program är en del av Parsons' School of Fashion .
En intensiv, flexibel utbildning
AAS Fashion Marketing and Communication på Parsons är ett intensivt, flexibelt program som fokuserar på grunderna för kommunikationsstrategi. Du utforskar förhållandet mellan varumärke, produkt och publik och vilken roll marknadsförings- och kommunikationsmetoder spelar inom bredare modesystem. Du lär dig om trend-, visuell- och konsumentforskning och får färdigheter i att tolka data för att extrahera insikter. Du identifierar och destillerar sociala, kulturella och ekonomiska trender och attityder och påverkar diskurs om ämnen som kön, ras, konsumtion och välbefinnande.
Vägar in i många modefält
Som student inom modemarknadsföring och kommunikation använder du ett integrerat förhållningssätt till forskning, design, strategi och kreativt tänkande. Du samarbetar med modedesignstudenter i tävlingar och i projekt med externa partners som Louis Vuitton, HUGO BOSS, Under Armour, ISKO, Byredo och CARE, och forskar om koncept och strategier som är involverade i att föra innovativa lösningar, produkter och system till den globala scenen. Valbara kurser i socialt och miljömässigt ansvarsfull tillverkning och global praxis och kurser som delas med AAS Fashion Design-programmet förbereder dig att tänka kreativt och samvetsgrant om dagens bekymmer i modevärlden. Studenter i detta program drar också nytta av resurserna, studentnätverk och fakultetsexpertis från ett universitetsomfattande samhälle som är engagerat i management och entreprenörskap .
En labbserie som exponerar dig för branschen
En central del av AAS Fashion Marketing and Communications läroplan är School of Fashion Lab Series, som inkluderar veckovisa föreläsningar av internationellt framstående figurer inom modebranschen. Presentationer fokuserar på nuvarande praxis i relation till större trender inom design, marknadsföring, media, teknik och hållbarhet. Diskussionen om begrepp och frågeställningar som kommer fram från veckoföreläsningarna stödjer dig i att tillämpa aktuell branschpraxis och insikter i ditt eget arbete och låter dig reflektera över och forma dina professionella ambitioner.
Galleri
Karriärmöjligheter
Alumner arbetar inom mode i följande positioner och företag
PR-samordnare, Thomas Pink–LVMH
Account Executive, Givenchy
Global Marketing Manager, Ralph Lauren
Varumärkespresentationskoordinator, Tommy Hilfiger
Online Merchandiser, Saks Fifth Avenue
Biträdande produktionschef, POLO–Ralph Lauren
Moderedaktör, U magazine
Digital Account Executive, Syndicate Media Group
Grossistassistent, Elie Tahari
PR-assistent, Roger Vivier
Assistentköpare, Marc by Marc Jacobs
Handväska produktionskoordinator, Michael Kors
Brand Assistant, BHLDN–Urban Outfitters
Associate Planner, Macy's Inc.
Produktionskoordinator, Teori
Senior Assistant Buyer, Couture, Bergdorf Goodman
E-handelschef, Nicole Miller
Account Executive, Alexander Wang