Read the Official Description

Advanced Strategic Marketing Management

NYCKELINFORMATION

  • Kurskod: MPRS101
  • Varaktighet: 9 dagar
  • Avgift: £ 3865

KURSPLAN

Marknadsmiljön

  • Förstå den yttre miljön
  • Förstå prestandamiljön
  • Förstå den interna miljön
  • Marknadsföringskontroll

Marknadsföringsstrategi

  • Strategisk marknadsplanering - aktiviteter
  • Genomförande
  • Hantera och kontrollera marknadsföringsprogram
  • Marknadsplanering

Marknadssegmentering och positionering

  • STP-processen
  • Marknadssegmentering på konsumentmarknader
  • Segmentering på affärsmarknader
  • Målmarknader
  • Segmenteringsbegränsningar
  • positionering

Internationell marknadsutveckling

  • Internationell marknadsutveckling: en tillväxtstrategi
  • Internationell konkurrenskraftig strategi
  • Internationellt marknadssamarbete
  • Internationell marknadsmiljö
  • Marknadsföring urval kriterier

Ny Proposition Development and Innovation

  • Produktnivåer
  • Klassificera produkter
  • Produktsortiment, linje och blandning
  • Produktlivscykler
  • Utvecklingsförslag för produkter och tjänster
  • Serviceutveckling
  • Antagningsförfarandet
  • Diffusionsteori

Pris- och kundvärdesbeslut

  • Priselasticitet i efterfrågan
  • Begreppet pris och kostnad
  • Förhållandet mellan prissättning och propositionella kostnader
  • Prissättningshantering

Konfigurera Marketing Communications Mix

  • Välja rätt verktyg
  • Marknadsföringskommunikationsmeddelanden
  • Medierna
  • Andra marknadsföringsmetoder och metoder
  • Integrerad marknadskommunikation

Digital och social media marknadsföring

  • Utveckling av internet
  • Utveckling av sociala medier
  • Digital marknadsföringskommunikation
  • Crowdsourcing
  • Juridiska och etiska överväganden

Branding Decisions

  • Hur varumärken fungerar: föreningar och personligheter
  • Märkesnamn
  • Typ av varumärke
  • Branding strategier
  • Hur man bygger märken
  • Brand co-creation
  • Sector branding
  • Brand equity

Målgrupp

  • Kommunikationschefen
  • Marknads- och kommunikationsdirektörer, chefer, chefer och personal.

Lärandemål

Efter avslutad internationell marknadsföringskurs kommer du att kunna förstå:

  • Tre kärnområden i marknadsmiljön.
  • Viktiga egenskaper i samband med marknadsmiljön.
  • PESTLE-analys och hur det används för att förstå den yttre miljön.
  • Miljönomsökningen.
  • Porter's Five Forces branschanalysmodell.
  • Hur analyserar en organisations produkt / serviceportfölj för att hjälpa resursplanering.
  • Den strategiska planeringsprocessen och nyckeln påverkar den formade marknadsstrategin.
  • Så här analyserar du nuvarande förhållanden och formulerar marknadsstrategier.
  • Olika typer av strategiska marknadsföringsmål och tillhörande tillväxtstrategier.
  • Begrepp i samband med den strategiska marknadsaktionen.
  • De viktigaste frågorna i samband med genomförandet av strategin, inklusive principerna för marknadsföringsmetoder.
  • Nyckelelement i en marknadsplan.
  • Principer för marknadssegmentering och STP-processen.
  • Egenskaperna och skillnaderna mellan marknadssegmentering och produktdifferentiering.
  • Konsumentmarknadssegmentering mellan företag och företag.
  • Olika målstrategier.
  • Begreppet positionering.
  • Hur användningen av perceptuella kartor kan hjälpa till i positioneringsprocessen.
  • Internationell marknadsutveckling som en tillväxtstrategi för marknaden.
  • Olika former av internationell marknadsstrategi.
  • Nyckelfaktorer för internationell marknadsutveckling.
  • Kriterier som används för att identifiera och välja internationella marknader.
  • Hur miljöfaktorer påverkar valet av internationella marknadsstrategibeslut.
  • Olika internationella marknadsmetoder.
  • Olika nivåer av ett förslag.
  • Olika typer av produktförslag och specifika begrepp som rör hanteringen av produkter, inklusive produktlivscykeln.
  • Förhållandet mellan produkt- och tjänsteutbud och produkttjänstspektrum.
  • Processer och problem i samband med innovativa nya propositioner.
  • Hur nya propositioner antas av marknader.
  • Begreppet priselasticitet i efterfrågan.
  • Pris, och dess förhållande till kostnader, kvalitet och värde.
  • Hur kunder uppfattar pris.
  • Prissättningsstrategier och hur man prissätter nya erbjudanden.
  • Kostnads-, konkurrent-, efterfrågan- och värdeorienterade metoder för prissättning.
  • Hur prissättningen fungerar i företags-till-företag-inställningen.
  • Den roll och konfigurationen av marknadsföringskommunikationsblandningen.
  • Egenskaper för vart och ett av de primära verktygen, meddelandena och media.
  • Kriterier som ska användas för att välja rätt kommunikationsmix.
  • Det förändrade marknadskommunikationslandskapet.
  • Principer och problem i samband med integrerad marknadsföringskommunikation.
  • Digital marknadsföring och social media marknadsföring.
  • Hur digitalisering förändrar marknadsföringspraxis.
  • Viktiga tekniker inom digital marknadsföring och marknadsföring av sociala medier.
  • Hur utövare mäter effektiviteten i marknadsföring av social media.
  • Crowdsourcing och hur det kan utnyttjas för marknadsföring.
  • Egenskaper och huvudtyper av varumärken och branding.
  • Sätt i vilka varumärken arbetar genom föreningar och personligheter.
  • Hur varumärkesutveckling har utvecklats genom att använda relationella och medskapande perspektiv.
  • Hur märken kan byggas.
  • Huvudfrågor i samband med branding i tjänster, B2B, interna och globala sammanhang.
  • Frågor och aktiviteter som hör samman med varumärkets eget kapital och varför branding är viktigt för marknadsföringsmeddelanden.

VAD INGÅR:

  • 54 timmars klassrumsbaserad träning
  • Apple iPad
Program taught in:
Engelska

See 131 more programs offered by London Business Training & Consulting »

Last updated September 27, 2018
Denna kurs är Campus based, Online och Campus-kombinerat
Startdatum
Maj 28, 2019
Sept. 24, 2019
Duration
9 dagar
Heltid
Pris
3,865 GBP
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Maj 28, 2019
Slutdatum
Juni 7, 2019
Application deadline
Startdatum
Sept. 24, 2019
Slutdatum
Okt. 4, 2019
Application deadline
Startdatum
Jan. 2020
Slutdatum
Application deadline

Maj 28, 2019

Location
Application deadline
Slutdatum
Juni 7, 2019

Sept. 24, 2019

Location
Application deadline
Slutdatum
Okt. 4, 2019

Jan. 2020

Location
Application deadline
Slutdatum