Read the Official Description

Nyckelinformation

  • Kurskod: MPRS103
  • Varaktighet: 2 veckor
  • Avgift: £ 4095

Kursplan

PR-planering

  • Betydelsen av kontext
  • Yttre miljön
  • Inre miljö
  • Strategiska PR-program och kampanjer
  • Systemkontext av planering
  • En planeringsmall

Företagsbild, rykte och identitet

  • Kontroversen över bilden i PR
  • Företagsbild och rykte
  • Företagsidentitet
  • Reputation management och corporate branding
  • Mäta företags image och rykte

Media relationer

  • Media relationer eller PR?
  • Media publicitet och media relationer
  • Medier och politiska perspektiv
  • Praktiska medierelationer
  • Digitala PR: Utöver media relationer

Intern kommunikation

  • Syftet med intern kommunikation
  • Förändringar i den yttre miljön som påverkar organisationens interna kommunikation
  • Den förändrade anställdes / arbetsgivarrelationen
  • Kommunikationsroller hos ledare och chefer
  • Organisationskultur och värderingsdeklarationer
  • Utveckla en intern kommunikationsstrategi

Hantera gemenskapens engagemangsprogram

  • Program för företagsamhälle (CCI)
  • Anställda och samhällsprogram
  • Orsrelaterad marknadsföring (CRM)
  • Utveckla samhällsprogram
  • Utvärdering av gemenskapsprogram

Problemhantering

  • Ökningen av emissionshantering
  • Verktyg och processer
  • Utveckla en frågestrategi
  • Utveckling av problemhantering

Crisis Public Relations Management

  • Var kommer kriser från?
  • Hur man förbereder sig för en kris
  • Kommunicera under en kris
  • Internet och kris PR-hantering

Offentliga angelägenheter

  • Lokalisera rollen som offentliga angelägenheter inom organisationen
  • Omfattningen av offentliga angelägenheter
  • Lobbying
  • Offentlig förvaltning

integrerad marknadskommunikation

  • Marknadsföringskommunikationsverktygslådan
  • Segmentering, inriktning och positionering (STP)
  • Branding och integrerad marknadsföringskommunikation
  • Planering för integration av marknadsföringskommunikationsmixen

Företagskommunikation

  • Syftet med företags kommunikation (eller ramverk för övning)
  • Företags kommunikation i praktiken
  • Det organisatoriska sammanhanget: hur företags kommunikation passar in i organisationsstrukturer

Målgrupp

Denna kurs för public relations management är lämplig för:

  • Kommunikationschefen
  • PR och kommunikationsledare, chefer, utövare och personal.

Lärandemål

Efter avslutad kurs kommer du att kunna förstå:

  • De viktigaste yttre påverkan och det organisatoriska sammanhang där PR-planering och förvaltning utförs.
  • Hur man använder strategiska verktyg för att analysera det externa och organisatoriska sammanhanget.
  • Hur man planerar en forskningsbaserad strategisk kampanj eller ett program.
  • Hur man effektivt hanterar och utvärderar effekterna av kampanjer och program.
  • Betydelsen och konsekvenserna av att leva i ett "varumärkessamhälle".
  • Viktiga begrepp för företags image, rykte och identitet.
  • Processen för ryktehantering (corporate branding).
  • Medieförhållanden från historiska och professionella / etiska perspektiv.
  • Skillnaden mellan redaktionella och annonseringsmetoder för mediaplacering.
  • Medieförhållanden från media och politiska perspektiv.
  • Media relationer praktik.
  • Intern kommunikation i praktiken.
  • Medarbetar / arbetsgivarrelationen inom samtida organisationer och deras miljöer.
  • Kommunikationsroller för effektivt ledarskap och ledning.
  • Företagsstrategier, taktik och utvärderingsmetoder för kommunikation med anställda.
  • Begrepp av samhällsengagemang, företagens sociala ansvar och orsakrelaterad marknadsföring.
  • Huvudprinciper för uppbyggnad av samhällsrelationer och hur man tillämpar denna förståelse på enkla meningsfulla scenarier.
  • Problem som uppstår genom en organisations samhällsengagemang.
  • Företagsstrategier för att integrera företagens sociala ansvar och samhällsprogram i affärsplanen från ett intressentperspektiv.
  • Hur man karaktäriserar ett problem och skillnaden mellan problem och andra hanteringsproblem.
  • Det problem framsteg genom en livscykel och det stadium ett problem har uppnått.
  • Kännetecken för problem och de olika drivkrafterna för företags- och aktivistfrågor.
  • Problemhantering som både en kommunikationsdisciplin och som en del av ett bredare strategiskt tänkande.
  • Hur man utvecklar en grundläggande frågestrategi med en fyrastegsplan.
  • Koncept av kris och krishantering.
  • Värdet av kommunikation till kris PR-hantering.
  • Olika kristyper och hur krisetypen påverkar kriskommunikationen.
  • Viktiga principer i kris PR-hantering.
  • Hur man tillämpar principer om kris PR-hantering till faktiska krissfall.
  • Effekterna av Internet på kris PR-hantering.
  • Natur, roll och omfattning av den offentliga angelägenheterna och dess förhållande till PR.
  • Nyckelteorier, principer och deras utveckling och tillämpning i samtida offentliga angelägenheter.
  • Det potentiella bidraget som offentliga angelägenheter kan göra för organisatoriska strategier och mål.
  • Den kunskap, kompetens och kompetens som krävs av dagens offentliga affärer.
  • Hur man analyserar och tillämpar teorier om allmänhetens angelägenheter / principer för övning.
  • Integrerade marknadsföringskommunikationsfrågor.
  • Betydelsen av integrerad marknadsföringskommunikation till organisationer och deras publik.
  • Nyckelprinciper och metoder som används för att integrera marknadsföringskommunikationsaktiviteter.
  • Hur man tillämpar nyckelprinciper för integrerad marknadsföringskommunikation i verkliga scenarier.
  • Hur företagskommunikation konceptualiseras och praktiseras, vilket erkänner konsekvenserna av olika perspektiv.
  • Påverkan av olika sätt att konceptualisera företags kommunikation (från en marknadsföring i motsats till en PR eller organisatorisk kommunikation) när man granskar PR-praktiken och konsekvenserna av detta.
  • Hur man väljer effektiva ramar för att analysera syftet och övningen av företags kommunikation - med hjälp av begrepp om legitimitet och social kapital - för att identifiera nyckelmål.
  • Att förmågan att öva företagskommunikation på vissa sätt påverkas av hur funktionen placeras inom (eller integrerad i) organisationsstrukturer.
Program taught in:
Engelska

See 131 more programs offered by London Business Training & Consulting »

Last updated September 27, 2018
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Feb. 18, 2019
Juni 17, 2019
Duration
2 veckor
Pris
4,095 GBP
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Feb. 18, 2019
Slutdatum
Mar. 1, 2019
Application deadline
Startdatum
Juni 17, 2019
Slutdatum
Juni 28, 2019
Application deadline
Startdatum
Okt. 21, 2019
Slutdatum
Nov. 1, 2019
Application deadline

Feb. 18, 2019

Location
Application deadline
Slutdatum
Mar. 1, 2019

Juni 17, 2019

Location
Application deadline
Slutdatum
Juni 28, 2019

Okt. 21, 2019

Location
Application deadline
Slutdatum
Nov. 1, 2019