Läs den officiella beskrivningen

Nyckelinformation

  • Kurskod: SM101
  • Varaktighet: 2 veckor
  • Avgift: £ 4245

Kursplan

Utveckla strateginalternativ på affärsnivå

  • Syfte och SWOT-analysen - Andrews bidrag
  • Miljöbaserade alternativ: generiska strategier - Porters bidrag
  • Miljöbaserade strategiska alternativ: marknadsalternativsmatrisen
  • Miljöbaserade strategiska alternativ: expansionsmetodmatrisen
  • Resursbaserade strategiska alternativ: Resursbaserad vy
  • Resursbaserade strategiska alternativ: kostnadsreduktion

Utveckla strategiska alternativ på företagsnivå

  • Strategi på företagsnivå: fördelarna och kostnaderna för diversifiering
  • Företagsalternativ: Grader av diversifiering
  • Företagsstrategi och centrumets roll - principen om föräldraskap
  • Företagsstrategi: beslut om företagets diversifierade produktportfölj
  • Verktygen på företagsnivå alternativ: från förvärv till omstrukturering

Strategisk utvärdering och utveckling: Den prescriptiva processen

  • Prescriptive strategy content: utvärdering mot sex kriterier
  • Strategiutvärdering: förfaranden och tekniker
  • Använda empiriska bevis och riktlinjer
  • Den klassiska förskrivningsmodellen för strategisk ledning: utforska processen

Hitta den strategiska vägen framåt

  • Betydelsen av strategisk bakgrund
  • Den överlevnadsbaserade strategiska vägen framåt
  • Den osäkerhetsbaserade strategiska vägen framåt
  • Den nätverksbaserade strategiska vägen framåt
  • Den inlärningsbaserade strategiska vägen framåt

Organisationsstruktur, stil och folkproblem

  • Strategi före struktur?
  • Bygga upp organisationens struktur: grundläggande principer
  • Valet av ledarstil och kultur
  • Typer av organisationsstruktur
  • Organisationsstrukturer för innovation
  • Motivation och bemanning i genomförandet av strategin

Genomföra och styra den strategiska planen

  • Naturen och begränsningarna i genomförandeprocessen
  • Mål, uppgiftsinställning och kommunikation av strategin
  • Resursfördelning
  • Information, övervakning och kontroll
  • Balans Scorecard: Kaplan och Nortons bidrag
  • Prescriptiv strategiplanering

Grön strategi och hållbarhet

  • Grön strategi och hållbarhet: huvudämnena
  • Grön strategi: miljöanalys
  • Grön strategi: analys av resurser
  • Grön strategi: intressenter och organisationsändamål
  • Grön strategi: kunskap, teknik och innovation
  • Grön strategi: strategiska alternativ och val
  • Genomföra gröna strategier

Hantera strategisk förändring

  • Det grundläggande begreppet strategisk förändring
  • Analysera orsakerna till strategiska förändringar
  • Prescriptive metoder för att hantera strategiska förändringar
  • Tillvägagångssätt för att hantera förändringar
  • Utveckla ett strategiskt förändringsprogram

Strategiskt ledarskap

  • Vad är strategiskt ledarskap?
  • Vad gör en framgångsrik ledare?
  • Hur ledarroll roller förändras över tiden
  • Hur ledare hanterar makten
  • Framgångsrikt strategiskt ledarskap

Strategi och affärsmodeller

  • Vad är en affärsmodell?
  • Identifiera elementen i affärsmodellen
  • Fördelar och problem med affärsmodellen
  • Strategisk förvaltning och affärsmodeller

Målgrupp

  • Organisationschefer, chefer, ordförande, styrelseledamöter och styrelseledamöter.
  • Avdelningschefer, och chefer
  • De som vill förstå de grundläggande begreppen för att identifiera framtiden för sina organisationer med de nya utmaningar och möjligheter som kan leda till avsevärd förändring.
  • De som vill överväga inte bara den rationella metoden för strategiskt beslutsfattande utan även de kreativa aspekterna av sådana beslut.
  • De som vill förstå de stora planerade och framväxande initiativ som kan vidtas, med utnyttjande av resurser, för att förbättra företagens prestationer i sina yttre miljöer.

Lärandemål

Efter genomförandet av denna VD-kurs kommer du att kunna förstå:

  • De viktigaste miljöbaserade och resursbaserade möjligheterna för organisationer, och de strategiska alternativen som härrör från dessa möjligheter.
  • Fördelarna och problemen med att vara en del av en grupp.
  • De alternativ som härrör från att vara en del av ett bolag.
  • Hur man utvecklar och beslutar om strategisk förvaltning.
  • Den viktiga skillnaden mellan strategiskt innehåll och strategisk process.
  • Alternativen som överensstämmer med syftet med en organisation.
  • De alternativ som är särskilt lämpade för de miljö- och resursvillkor som en organisation står inför.
  • De alternativ som gör giltiga antaganden om framtiden är möjliga, innehåller godtagbar affärsrisk och är attraktiva för intressenterna.
  • Skillnaden mellan det strategiska sammanhanget och de andra två elementen - innehåll och process.
  • Hur framväxande strategiska överväganden förändrar besluten.
  • Huvuddragen i alternativa strategiska strategier.
  • Konsekvenserna av utvalda strategier.
  • De viktigaste principerna är att utforma en organisations struktur för att genomföra sin strategi.
  • De speciella överväganden som gäller när man söker innovativa strategier.
  • Hur chefer väljs och motiveras för att genomföra strategier.
  • Processen för genomförandet.
  • Hur uppgifter och mål ställs in.
  • Hur resurser fördelas.
  • Hur strategisk planering utförs och dess inflytande på strategin.
  • Hur strategin styrs.
  • Rollen av informationshantering och system.
  • De viktigaste elementen i grön strategi och hållbarhet.
  • De ytterligare elementen som är inblandade i att analysera den gröna strategimiljön och identifiera hållbara resurser och kapacitet.
  • Hur ändras ändamål som grön strategi och hållbarhetsprinciper antas.
  • Konsekvenserna av den gröna strategin för kunskap, teknik och innovation.
  • Inverkan av grön strategi och hållbarhet på strategiska alternativ och val.
  • Varför människor motstår strategiska förändringar.
  • Huvudprinciperna i strategiska förändringar.
  • Hur man utformar ett program för att hantera förändringar.
  • Hur strategisk ledning förändras.
  • Huvudelementen i strategiskt ledarskap.
  • Vad gör en bra ledare.
  • Hur ledarroll roller förändras över tiden.
  • Hur ledare påverkar organisationer och klarar av makt.
  • Huvudelementen i framgångsrikt strategiskt ledarskap.
  • Skillnaden mellan en affärsstrategi och en affärsmodell.
  • Huvudelementen i en affärsmodell.
  • Så här identifierar du de viktigaste styrkorna och svagheterna i affärsmodellerna.
  • Användbarheten av affärsmodeller.
Program undervisas på:
Engelska

Se 131 fler kurser från London Business Training & Consulting »

Senast uppdaterad September 27, 2018
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Juli 8, 2019
Okt. 2019
Duration
2 veckor
Pris
4,245 GBP
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Juli 8, 2019
Slutdatum
Juli 19, 2019
Sista anmälningsdag
Startdatum
Okt. 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Nov. 11, 2019
Slutdatum
Nov. 22, 2019
Sista anmälningsdag
Startdatum
Mar. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Juli 8, 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Juli 19, 2019

Okt. 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum

Nov. 11, 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Nov. 22, 2019

Mar. 2020

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum