BYGG DIN MODE EMPIRE
Future London Academy
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
5 timmar
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 500 / per course
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Är du en lysande modedesigner som behöver mer vägledning om hur man bygger ett hållbart företag? Är du i färd med att skapa din första samling och vill se till att den säljs ut? Eller tittar du på hur du kan växa din närvaro utanför ditt hemland, vara en del av New York Fashion Week och bli med i Vogue? Denna praktiska kurs hjälper dig att förstå vad som kan hindra ditt varumärke från att bli ett modeimperium och kommer att leda dig genom processen att bygga, marknadsföra och sälja dina kollektioner.
Vem är det här programmet för?
- Oberoende modedesigners som vill odla sina varumärken
- Samtida modemärkesägare som vill expandera internationellt
- Visionärer som vill störa modemarknaden
Du kommer att lära dig
- Hur man väljer rätt segment och prissättning för ditt varumärke
- Hur man går in i stora modepublikationer som Vogue och Elle
- Hur man får kändisar att bära sina bitar
- Vad kan göra att ditt varumärke sticker ut
- Vad är det bästa sättet att sälja online och i butiken
- Hur man kommer in i Paris Fashion Week och New York Fashion Week
- Misstag modedesigners gör att döda sina varumärken
PRAKTISK KURS FÖR FASHION DESIGNERS
VERKLIGA INDUSTRIINSIKTER
Lär dig av människorna som fick det att hända. Förstå hur branschen VERKLIGT fungerar och hur du kan komma före tävlingen
PRAKTISKA VERKTYG OCH MALLAR
Vi samlade noggrant allt innehåll för att göra det inspirerande och tillämpligt. Kursen innehåller verktyg och nedladdningsbara mallar som du kan behålla.
Frågor och svar och speciella gäster
Se upp för bonusinnehåll från specialgäster och frågor och svar med modedesigners som befinner sig i olika skeden av sin karriär.
PROGRAMSTRUKTUR
KAPITEL 1 - KRYSTALLISERA DIN VISION
Du har en provsamling, vad är nästa?
Du har talang. Du har en lysande provsamling. Du är redo att göra det till ett företag. Men kommer det att fungera? Hur man vet innan du investerar all din tid och pengar i det och undviker misstag så många modedesigners gör just nu.
▶ ︎ Kristallisera din vision - vad som gör dig och ditt varumärke unikt
▶ ︎ Förstå din kund - hur du hittar publiken som skulle vara besatt av din samling
▶ ︎ Välja bitar som säljer - hur du förbereder din samling för den amerikanska marknaden
▶ ︎ 100 sätt att gå sönder - misstag modedesigners gör som dödar deras verksamhet
▶ ︎ Fallstudier: från ingenting till berömmelse - hur oberoende varumärken byggde sina imperier
KAPITEL 2 - BYGG AV ETT MÄRKE
Hur man skapar ett starkt varumärke som alla kommer att prata om
Från din logotyp till lookbooks och Instagram - förstå vad du behöver för att skapa ett varumärke som alla vill ha på sig.
▶ ︎ Varför är branding viktigt och hur kan du sticka ut från tävlingen
▶ ︎ Namngivning och visuell identitet - gör ditt varumärke redo för en global expansion
▶ ︎ Webbplats, lookbooks och kampanjer - hur man bygger en online-närvaro utan att bryta banken
▶ ︎ Instagram - gör och inte för ett oberoende modemärke
KAPITEL 3 - ARBETA MED PRESS
Hur man skapar ett starkt varumärke som alla kommer att prata om
Få dina samlingar till toppublikationer, röda mattan-evenemang och influenser. Bygg en online-närvaro som förstärker din vision och bygger en lojal följd.
▶ ︎ Press - varför du behöver det och hur du får modepublikationer att skriva om dig
▶ ︎ Editorial, Article / Profile, Product Feature, Runway Coverage - förstå vad som fungerar för dig och hur du kommer in
▶ ︎ Arbeta med kändisar och deras stylister - hur du får influencers att bära ditt varumärke
▶ ︎ Andra typer av samarbeten
KAPITEL 4 - SÄLJA DIN SAMLING
Låt oss prata pengar. Vilka är de bästa kanalerna för att sälja dina fantastiska bitar.
Modeverksamheten är ibland tuff och förvirrande. Hur kommer du in i detaljhandeln? Ska du bara stanna online? Var får du dina första lojala kunder?
▶ ︎ Sälja online och offline - vilket är det mest kostnadseffektiva sättet för dig att sälja din samling
▶ ︎ Traditionella butiker, popup-fönster, trunkshower, marknader, co-retail - hur man arbetar med var och en av offlineplattformarna
▶ ︎ Sälja online - hur man driver trafik till din e-handelswebbplats och börjar sälja i morgon
▶ ︎ Art of merchandising - få din samling att lysa i din butik (online eller offline)
KAPITEL 5 - GÅR GLOBALT
Från New York Fashion Week till att bygga ett imperium
Vad behöver du veta om du vill sälja utanför den välkända marknaden och vara en del av de globala modeveckorna.
▶ ︎ New York Fashion Week - hur mycket kostar en modevisning, hur man kommer in och får all uppmärksamhet
▶ ︎ Individuella utställningar mot utställningar med flera varumärken - vad skulle fungera för ditt varumärke
▶ ︎ Förgrena sig i nya kategorier och kön på mode - behöver du separata samlingar?
▶ ︎ Framtida strategi - vad är ditt nästa drag?
Programkurator
Elizabeth Solomeina
Medgrundare & Managing Director på Flying Solo
Flying Solo är en innovativ butik och showroom i Soho, New York, som representerar oberoende modedesigners och väljer dem till NYFW & PFW baneshower. Flying Solo-designers gynnas ofta av kändisar som Lady Gaga, Kim Kardashian, Cardi B och andra. Elizabeth har också över 10 års erfarenhet inom mode och driver sitt eget smyckenmärke Solomeina, som har presenterats i Vogue, New York Times, L'Officiel, WWD.