Branding Förlängning Kurs

IED – Istituto Europeo di Design Rio de Janeiro

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Branding Förlängning Kurs

IED – Istituto Europeo di Design Rio de Janeiro

Detta program är på portugisiska visade

  • School Management labb
  • Typ naturligtvis: Förlängning
  • Portugisiska Språk
  • Samordnare: Marcelo Nacimento, Roberto Muntoreanu
  • Home: Mars
  • Dagar: Tisdagar och torsdagar
  • Timmar: 19:30 till 22:30
  • Totalt antal timmar: 60h
  • Varaktighet: 2,5 månader

MÅL

Kursen syftar till att förståelsen av branding, och den roll som yrkesverksamma inom Strategic Brand Management. Kursen ger information för deltagarna att få en aktuell bild av Branding och identitet kan utveckla strategier och styra uttrycket av de varumärken vi förvaltar, så att de står på deras referensmarknaden.

Klasser kommer att undervisas av personal med kompetens som erkänns på marknaden, vilket kommer att ge data från verkligheten myndigheter, kunder och stora fall. Tanken är att ge studenterna ett praktiskt sätt de utmaningar och möjligheter i samband med Branding.

PUBLIK

Studenter, nyutexaminerade eller yrkesverksamma inom design, marknadsföring, kommunikation, konst och intressenter som syftar till att utöka sina kunskaper i ämnet.

SAMORDNING

Marcelo Nascimento

Designer som specialiserat sig på designtänkande, UX och strategiska kommunikationsplanering. Har lång erfarenhet av att utveckla strategier för varumärken, har tjänat kunder som FGV, Disney, Bayer, Biljett, uppmärksam, Coca-Cola och andra stora företag. Det är en partner och innovation manager BINKY.

Roberto Muntoreanu

Grafisk formgivare och illustratör med erfarenhet av kontohantering, människor och varumärken. Det är för närvarande delägare och kreativ rådgivare Binky. Under hela sin karriär, deltog aktivt i kampanjer för Accor-koncernen och därefter för Edenred, vilket gav top of mind HR utmärkelser och bästa företagen att arbeta för. Han har tjänat kunder från olika områden, bland annat, Disney, GSK, Biljett, uppmärksam, Coca-Cola, Petrobras, Odebrecht, SulAmérica och hälsa sekretariat Rio de Janeiro.

STUDIEOMRÅDEN

Ämnesområde:

  • Introduktion till branding - Den strategiska fasen - byggnader varumärkesplattformen - Brand Arkitektur - Upplev varumärket - Byggande av visuell och verbal identitet - Brand Management - arketyper - Fall - Project Development Group
Denna skola erbjuder program i:
  • Portuguese (Brazil)
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Mar. 2019
Duration
Varaktighet
60 Öppettider
Deltid
Price
Pris
25,950 BRL
Information
Deadline
Locations
Brasilien - Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro
Startdatum : Mar. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Mar. 2019
Brasilien - Rio de Janeiro, State of Rio de Janeiro
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan