Bygga varumärke och värde genom hållbara affärsmetoder

Allmänt

3 tillgängliga platser

Programbeskrivning

medsponsorerad av Michael G. Foster School of Business: s Retail Management Program och Greater Seattle Chamber of Commerce.

Varför är världens största återförsäljare drivande hållbarhet i hela värdekedjan? Vad kan du lära dig om hållbarhetspraxis från stora företag som Wal-Mart, Target, Home Depot, IKEA, Starbucks och REI? Hur kan hållbar politik påverka varumärkes- och affärsvärde? Vilka är de ekonomiska och strategiska fördelarna med att omfatta hållbarhet?

Detta intensiva tvådagarseminarium utforskar varför och hur många av landets mest framgångsrika företag som integrerar hållbarhet i sina verksamheter och varumärkesstrategier. Du kommer att komma undan med en tydlig förståelse för de viktigaste principerna för hållbarhet samt specifika verktyg för att börja utveckla en plan för din organisation. Om du redan har hållbarhetspolicy kan du lära dig nästa steg och hur man bättre mäter effektiviteten i ditt företag, samhälle och den naturliga världen.

Fokuserade ämnen

Affärssaken för hållbarhet: Fördelar och drivrutiner - Vilka är affärsfördelarna med hållbarhet? Vilka drivkrafter står bakom allmänhetens växande oro för företagens ansvar och hållbarhet? Upptäck varför hållbarhet blir en del av strategin och verksamheten för några av de största namnen i verksamheten.


Ramar för förståelse Hållbarhet - Identifiera en rad användbara, avancerade mentalmodeller och tänkande verktyg för att förstå och genomföra hållbarhet, inklusive: Natural Management, Natural Capitalism, Cradle-to-Cradle och Sustainability Management Systems.


Produkt- och försörjningskedja - Förstå allmänhetens växande oro över detaljhandelns försörjningskedjans integritet - inklusive arbetsmetoder vid tillverkning av produkt, kemikalierna i både produkter och förpackningar, det ekologiska fotavtrycket av affärsverksamheten och livslängden disposition av varje produkt. Dessa grundläggande frågor påverkar den fortsatta licensen att fungera för många återförsäljare och leverantörer.

Store Operations and Facilities - Flyttningen till mer hållbara anläggningar och affärsverksamhet är en av de hetaste trenderna i affärer idag. Oavsett om du arbetar från ägda eller hyrda lokaler, måste du förstå principerna för hållbar verksamhet och anläggningar - inklusive LEED: Ledarskap inom energi och miljödesign - och hur du kan dra nytta av dem.


Picking the Low Hanging Fruit - Vilka är de bästa metoderna för att realisera tidiga ekonomiska vinster från hållbarhet? Lär dig grunden för miljöeffektivitet - förbättra bottenlinjen samtidigt som ditt företags ekologiska fotavtryck minskar.


Organisationskulturförändring - Hur många förändringsinitiativ misslyckas eftersom företag är oskilda i principerna och rutinerna för effektiv och långvarig kulturförändring? Ta reda på effektiva metoder för att se till att de förbättringar du genomför är hållbara.


Metrics and Measurement - Du vill veta och dina kunder vill ha bevis: går du verkligen mot ökad hållbarhet? Lär dig om principerna och rutinerna för att mäta framstegen mot hållbarhet för att tillgodose dina många intressenter - från ledamöter i ditt styrelse till berörda medborgare i de samhällen där du är verksam.

Fördelar med att delta

Återgå till arbete utrustad med nya strategier och verktyg för att:

  • Förstå hållbarheten nödvändig i dagens marknadsplats
  • Lär dig affärsverksamheten och fördelarna med hållbarhet
  • Integrera hållbarhet i branding och marknadsföring
  • Kör bättre ekonomiska resultat genom tillämpad hållbarhet
  • Mät och kommunicera affärsvärdet av hållbarhet
  • Utveckla en effektiv hållbarhetsstrategi

Varför företagens sponsor

Organisationer som sponsrar chefer och chefer för att delta i seminariet Building Brand & Value Through Sustainable Business Practices får kunskapen att uppnå företagsvärde, förbättra varumärkesidentitet och hantera organisationsrisk. Andra fördelar är förmågan att förbättra kund- och samhällsrelationer samt arbeta med både leverantörer och kunder från en mer informerad grund av hållbarhetspraxis och know-how.

Målgrupp

  • Ledande befattningshavare av organisationer ansvariga för fortsatt framgång, lönsamhet och långsiktigt överlevnad av deras företag
  • Detaljhandlare som ansvarar för implementering av företagsstrategi samt att reagera på utvecklande konsumenters smak och förväntningar
  • Varumärkeschefer, produktdesigners och marknadsförare som vill kommunicera värdet av hållbarhet
  • Professionella rådgivare, som advokater och revisorer, som behöver förstå de förändrade standarderna för ansvarig detaljhandel
  • Fastighetsutvecklingsledare och entreprenörer som vill förstå den växande rörelsen mot hållbarhet i detaljhandeln, inklusive trenden mot LEED-standarder i både fristående och hyresfastigheter
Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

The Michael G. Foster School of Business at the University of Washington, located in Seattle, ranks among the top business schools in the United States. Founded in 1917, the School has more than 46,00 ... Läs mer

The Michael G. Foster School of Business at the University of Washington, located in Seattle, ranks among the top business schools in the United States. Founded in 1917, the School has more than 46,000 alumni. Each year about 2,500 students enroll in our undergraduate and graduate programs, and over 1,000 participate in Executive Education. Mission Statement We are an entrepreneurial learning community dedicated to the creation, application, and sharing of knowledge that places special emphasis on dynamic and global business environments. Läs mindre
Seattle , Seoul , San Francisco + 2 Mer Mindre