Certifikat för att förstå kompetens inom kundtjänst för gästfrihet
Stoke on Trent College
Nyckelinformation
Campus läge
Online United Kingdom
språk
Begär info
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Aug 2023
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Enhet 01 Principer för kundservice inom hotellbranschen
I den här enheten kommer eleverna att titta på olika kundtyper och deras förväntningar. De kommer också att beskriva hur man kommunicerar effektivt, hur man hanterar klagomål och feedback, samt policyer och procedurer för att stödja konsekvent kundservice.
Enhet 02 Förstå effektivt teamarbete inom hotellbranschen
Enheten täcker effektivt lagarbete och hur den kan stödja kundservice inom gästfrihet. Eleverna kommer också att titta på sin egen personliga utveckling.
Enhet 03 Förstå lagstiftning och vägledning som är relevant för gästfrihetssektorn
Denna enhet täcker lagstiftning och vägledning som är relevant för kundservice inom gästfrihetssektorn, inklusive livsmedelshygien, matallergi och intolerans, mångfald och jämlikhet, hälsa och säkerhet, skydd, dataskydd.
Enhet 04 Förstå professionella personliga standarder inom hotellbranschen
Den här enheten täcker första intryck och vikten av personlig presentation, liksom vilken inverkan beteendet kan ha på kunderna och deras intryck av gästfrihetsorganisationen.
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
Kundrelationshantering
- London, Storbritannien