Kurs i SMC - Service Management Compact

Allmänt

Programbeskrivning

Med professionell service till kundnöjdhet och driftseffektivitet.

De som tar ansvar behöver förvaltningsfärdigheter för att kunna realisera uppgifter som anförtros dem professionellt och framgångsrikt. Dessutom kan kompetens byggas upp, t.ex. utveckling och marknadsföring av en serviceportfölj, intern och extern kund, intäkter och kostnadsstyrning, utveckling av affärsekonomi och kontroll av tjänster. Detta bygger expertkunskap.

Så om du vill driva serviceverksamhet, bygga nya affärsområden, intensifiera kundrelationer och leda teamet framgångsrikt, behöver du specifika ledningsförmågor som inkluderar att arbeta konceptuellt och känna hävstångseffekten för tillväxt.

fördelar

Win-win-situation: Det är på så sätt anställda och företag gynnas av SBM-kursen.

Så här gynnar de anställda:

Den här en veckors utbildningskursen stöder dig inom den operativa serviceföretaget, särskilt när det gäller kundtillfredsställelse och kostnadseffektivitet i tjänsteföretaget. Ledningskunskapen och implementeringsverktygen som krävs för modern servicepraxis överförs systematiskt och kompakt och göras konkreta baserat på utvecklingen av ett koncept för ditt ansvarsområde. På detta sätt förbereds implementeringen i ditt eget praktiska arbete intensivt.

Deltagarna rapporterar:

"Seminariet Service Management Compact har gett mig många nya insikter och idéer för mitt arbete."

”SMC skär ner alla ämnen i tjänsten på mycket kort tid, det var avgörande för mig att välja detta. Speciellt intressant var serviceplaneringen och servicestrategin ... företagens nummer också. Vad jag förväntade mig uppfylldes. ”

”För mig var tillvägagångssättet inom förvaltning, ekonomi och kontroll spännande, dagens servicechef kombinerar mycket med varandra. Vad jag förväntade mig uppfylldes fullt ut. ”

Så här drar nytta av företag:

  • Stärka medarbetarnas kompetens i deras specifika funktioner och roller
  • Ökad effektivitet och effektivitet i dagliga processer
  • Konkurrensfördel genom certifierade servicemedarbetare
  • Affärsstyrning av serviceområden främjar tillväxt och vinst
  • Metoder och procedurer för att optimera serviceorganisationen används

Kursinnehåll

Tjänsten är ditt företag: Med det här kursinnehållet behärskar du det på mästerligt sätt.

  • Stärka strategiska och konceptuella förmågor
  • Utveckling av beslutsfattande myndighet för ekonomisk ledning
  • Främja kreativitet och en vilja att ta ansvar för nya lösningar
  • Utveckling av ett servicekoncept för ditt eget område baserat på 9P-strukturen
  • Introduktion av nya tjänster i befintliga organisationer
  • Styrningsinstrument för effektiv servicehantering

Du upplever ett intressant och intensivt erfarenhetsutbyte med utbildare och kursdeltagare från andra företag och branscher - ofta håller nätverket länge efter kursen. Tränarnas intensiva tekniska support gör det möjligt att även dina individuella frågor kan behandlas. När du har godkänt den slutliga tentamen och slutfört det tillhörande servicekonceptet för ditt ansvarsområde, kommer du att få ett intyg från ISS ServiceAcademy.

Metodik

Frontalektioner var igår! Fallstudier, projektarbete och Co. är idag!

  • Blandat inlärningskoncept (webbinarier och klassrumsutbildning)
  • Keynote-tal och dialoginriktade föreläsningar
  • Plenarsamtal och aktivt erfarenhetsutbyte
  • Daglig överföring av respektive träningsinnehåll till eget arbete genom
    • överföringen av de 9 P: erna till din egen praxis
    • bearbetning av serviceföretagsmodellduk
    • systematisk utveckling av ditt eget servicekoncept
  • Individuellt arbete och grupparbete
  • Fallstudier, rollspel
  • På begäran individuell konsultation och coaching

Vem är kursen för?

  • Anställda som har ansvar för den operativa tjänsteföretaget på olika marknader och regioner
  • Anställda som hanterar outsourcade servicepartners och som vill ansvara för kundtillfredsställelse
  • Anställda som vill generera nya innovationer inom tjänsten
  • Ledare med erfarenhet från det tekniska servicefältet
  • Tidigare deltagare i ”Certifierad distributörstjänst”
  • Deltagare som deltar i SMC som den första modulen i Certified Service Business Manager-kursen

Högtalare och tränare

Talarna och tränarna vid ISS International Business School of Service Management är aktiva chefer, entreprenörer och konsulter med många års serviceerfarenhet.

Våra tjänster

Personlig återbetalning, avkastning på investeringen - du kan förvänta dig det med mera!

  • Kursdeltagande och nätverk
  • Kursdokument
  • Drycker och lunch
  • Skriftligt prov
  • Övervakning i utvecklingen av ditt eget servicekoncept
  • Ledsagande av deltagare och mentorer / mästare från företaget under fyra veckor efter klassrummet
  • Examensbevis

IHR Investment

Engagemang, tentor, avgifter: vad du investerar i kursen.

Din tid att delta i de fem dagarna av närvaro samt förberedande och uppföljande aktiviteter och personligt arbete under kursperioden.

Detta inkluderar särskilt arbetet med det efterföljande servicekonceptet för ditt eget företag. Den åtföljande utvecklingen av servicekonceptet säkerställer också återbetalningen för det bokföringsföretagets investering i vidareutbildning.

Kurs
5 dagars intensiv klassrumsutbildning € 3 680,00 plus moms

certifiering
Slutexamen, serviceutveckling för tillsynsutveckling 1 200,00 € plus moms

Obs: Den egna inlärningskurvan lönar sig! Kontakta oss för separata villkor när du deltar / bokar flera kurser.

Business Networking Package

Business Networking-paketet är valfritt och inkluderar individuellt stöd från deltagaren under hela kursens längd. Kvällshändelser med kursdeltagare och boende på samma hotell främjar nätverkande mellan deltagarna och ökar deras motivation. Detta paket har utvecklats för holistiskt lärande och har visat sig vara ett värdefullt tillskott till kursen.
Priset är föremål för fluktuationer på grund av evenemanget och hotellvalet och kommuniceras individuellt.

certifiering

Den sista dagen kommer det att finnas en skriftlig tentamen med öppna och flervalsfrågor. Två veckor efter klassrummet börjar utvecklingen av ditt eget praktiska servicekoncept. Detta varar i fyra veckor och stöds aktivt av ISS Business School och utvärderas slutligen. Efter att ha godkänt den slutliga tentamen och framgångsrikt utvecklat sitt eget servicekoncept får deltagarna ett intyg från ISS ServiceAcademy.

Med certifikatet för kursen ”Service Management Compact” bevisar kandidaterna att de har förvärvat nödvändig kunskap och färdigheter för att optimalt och lönsamt anpassa befintliga resurser till kundernas och marknadens behov och referenser.

Kurserna har certifierats sedan 1992, sedan 2009 av ISS ServiceAcademy. Certifikatkursernas höga kvalitet och aktualitet säkerställs av ISS ServiceAcademys rådgivande styrelse.

Senast uppdaterad November 2019

Om skolan

The courses and trainings ISS offers focus on strengthening and developing companies where service already does or will play a crucial role as part of their business. Nationally and internationally, w ... Läs mer

The courses and trainings ISS offers focus on strengthening and developing companies where service already does or will play a crucial role as part of their business. Nationally and internationally, we accompany companies in transformation projects offering assessment, consultation and development projects as well as management trainings. Läs mindre