Curs d'especialització Mètode Música per Créixer per a nens i nenes de 0 a 3 anys

Allmänt

Programbeskrivning

Att utbilda pedagogerna och musikaliska pedagogerna från nens d'aquestes edats primerenques med en metod som organiserar sessionerna med ett specifikt material och ett urval av musikaliska musiker som, samtidigt som de är beredda av musik, skakar värdena och förstärker den känslomässiga delen i cerebral. I denna tid är konstnärlig utbildning viktig, särskilt musik. Denna metod kan också anpassas till smältbarn med funktionsnedsättning.

Till vem s'adreça

En mestres d'educació infantil, mestres d'educació primària, mestres de musica, musicoterapeutes, educadores i educadores en lleure Jag totes de människor som har utbildats musikaliskt och i valors, och som har sökt att främja kärlek till musik abans de les sessioner de solfeig eller d'instrument.

Requisites d'admissió

  • Profilen för en lärare eller en lärare måste för det första vara en person som gillar spädbarn d'aquestes edats.
  • De är inte väsentliga specifika musikkoneixement, men ja de är, milor. Om du spelar ett instrument, millor, men det är inte nödvändigt.
  • Oundgängligt att jag sjöng i sentit de l'afinació, som glädde musiken och uttryckte rörelsen, suckade tillgiven, tingui glädje, imaginació i molta tålamod.
  • Det är uppenbart att du måste vara en person som överför värdena generositet, respekt, förtroende etc.

Presentació

«Música per Créixer» är en metod som skapats av Eulàlia Abad, riktad till barn från 0 till 5 år, frukt från Molts Anys de Treball-forskning som använder prestigefyllda metoder som Willems eller Martenot.

Det är en omfattande musikalisk pedagogik för alla barn, dotats eller inte för musik, och den är också anpassningsbar till barn med funktionshinder.

Det är uppdelat i två nivåer: nener från 0 till 3 år och från 3 till 5 år.

I dessa kurser erbjuds första nivå 1A och 1B, bestående av 7 enheter (0 till 3 år).

Pla d'estudis

Musikmetod per Créixer per a nens i nenes de 0 a 3 anys

Nivå 1A

  • Känslighet hos barn från 0 till 3 år.
  • Jag kommer att lära mig att eskortera; vikten av att höra (harpa, gitarr och piano).
  • Kan inte jag säga.
  • Els sons de la natura (sols eller amb cançons, contes).
  • Els instrumenter de percussió (audició i ritme).
  • Fantasin och den naturliga rörelsen och guiat.
  • Vad är avslappning och viktighet (titeller i campanes).
  • Organisera en musikklass.

Nivå 1B

  • Repàs dels objectius i apartats del mètode.
  • Musik från 0 till 18 månader, från 18 månader till 2 år och 2 till 3 år. Hur man använder det didaktiska materialet i de olika edaterna.
  • Rörelsens betydelse (rytm, rörelse guiat i danses). Cançons per kantar (uttrycka eller koppla av).
  • Audition av instrumenten (flöjt, fiol, dragspel och trumpet).
  • Els berättar om musikaler.
  • L'audició av musik.
  • Rytmen jag ger dig.
  • Relaxació estàtica / relaxació en motion.
  • Organisera en klass med 2 eller fler barn med olika övningar.131157_photo-1511671782779-c97d3d27a1d4.jpg israel palats / unsplash

metodologia

Es treballa amb differents musiques (clàssiques i d'altres gèneres), cant, exercicis d'audició diversa i concreta, sons de natura, sons d'instruments, musik, rörelse, ritme, instrument för slagverk, relaxació, i amb uns objectius didàctics i musikaler bestämmer.

Lägenheter för metoden:

  • Antal: cançons de bressol, cançons rítmiques och cançons de joc.
  • Audition: audition av naturens söner och djur, instrumentens söner med piano, gitarr, fiol, flöjt, l'arpa, trumpet, gitarr och l'acordió.
  • Ritme: lateralitetsövningar, följ tempot, etc.
  • Fantasi och rörelse, den naturliga och naturliga rörelsen, ge mig.
  • Relaxació: estàtica i amb moviment.
  • Contes musicals amb värden med respekt, konsistens, generositet, självkänsla, solidaritet, etc.

Bedömningssystem

  • Deltagande är obligatoriskt för 80% av ansikten mot ansikte.
  • Han presenterade en skriftlig treboll, en sammanfattning av metoden som vi genomförde vid de olika sessionerna och en petit-treboll för övning från en session med spädbarn från dessa edater på en kvarts timme.

det titulació

Curs d'Especialització en Mètode Música per Créixer per a nens i nenes de 0 a 3 anys per la Fundació UdG: Innovació i Formació.

Objectius

  • Att sensibilisera auditivt och med rörelsen i den musikaliska ambitionen.
  • Att väcka kärleken till musik och respekten för pelsinstrument; Jag kommer att lära mig att eskortera och förbättra känslighet, affektivitet, minne, uttryck, kommunikation, avslappning, hörselklockorna och initierande av mänskliga värden genom den symboliska joc.
  • Jag kan inte låtsas att skaka musiken ensam; Det är en global pedagogisk treboll, lika auditive som rörelsen, och den har återverkningar på personligheten hos barnet som bildar, stimulerar och så vidare den cerebrala och emotionella aspekten.

Sortides proffs

Hej ha moltes escoles bressol och även musik escoles som behöver pedagoger och lärare med utbildning för fer sessioner med spädbarn och kamrater med barn. Varje trobem en mancança av professionella ben prepats jag amb en metod som följde, kunde ge en global utbildning och, vid den tiden, kul.

Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

La Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació (FUdGIF) es la institución creada por la Universitat de Girona (UdG) para fomentar la investigación científica y la docencia en todos los ámbito ... Läs mer

La Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació (FUdGIF) es la institución creada por la Universitat de Girona (UdG) para fomentar la investigación científica y la docencia en todos los ámbitos de la Universitat de Girona, y estar al servicio de la sociedad de la que forma parte. Läs mindre