Ansök idag för att få 100 USD i rabatt på programavgiften. Använd kod SMU100TA vid betalning. Vad kommer detta program att göra för dig? Efter framgångsrikt slutförande av programmet kommer deltagarna att kunna: Identifiera hur ny teknik kan möjliggöra digital transformation och störa befintliga industrier Undersök framtiden för affärsstrategier när de hänför sig till snabba digitala transformationsprojekt Beskriv en handlingsplan för din organisation för att skapa nytt värde eller öka mer värde för kunderna Inse de viktigaste utmaningarna och riskerna i samband med digital transformation Rita din organisations ekosystem och upptäck hur du kan förbättra dess värdeerbjudande med hjälp av nya partners Definiera den digitala organisationen och dess design, resurser och människor Skapa en sammanfattning för din organisation att ta till sig digitalisering Programmoduler Modul 1: Tillståndet för störningar Upptäck tekniken som möjliggör digital transformation och förbättrar affärsresultat och hur du kan utnyttja de senaste innovationerna som stör befintliga industrier. Modul 2: Affärsstrategi under digital transformation Se över vikten av värdeförslag och värdenetto i affärsstrategier; förstå hur gamla strategier behöver en förnyelse i den digitala världen; och hur framtiden ser ut för B2B- och B2C-strategier. Modul 3: Digitala affärsmodeller för en digital tidsålder Identifiera möjligheter för att leverera större värde till kunder; hur man använder affärsmodeller för att skapa värderamar; och hur man skisserar en plan för att öka kundernas köpvilja. Modul 4: Digital Business Implementation: Challenges & Risks Utforska hur man förstår utmaningarna och riskerna i kundresan; hur man engagerar och övertygar kundgrupper och levererar den förväntade upplevelsen. Modul 5: Affärsmodellinnovation Dyk ner i den transformativa kraften hos affärsmodellinnovation, förhållandet mellan tillväxtplaner och affärsmodellens arbetsyta, och de olika triggers som kan använda teknik för att möjliggöra affärsmodellinnovation. Modul 6: Affärsmodellinnovation med digitala nätverk Bygg din kunskap om affärsekosystem; sätten att förbättra värdeförslag med hjälp av nya partners; och hur man effektivt kickstartar, leder och utvecklar ett digitalt affärsekosystem. Modul 7: Den digitala organisationen Lär dig hur du definierar din digitala organisation och kultur. Diskutera viktiga hinder för framgångsrik digital transformation, undersök de digitala ledarskapsvärdena och skapa en sammanfattning för digital adoption. Program fakultet Dr Markus Karner SMU Akademisk chef, Executive Development Dr. Markus Karner har undervisat i tvärvetenskapliga kurser om komplexitetsteori, ekologi, evolution och strategi vid SMU sedan 2005. Han har en Ph.D. i Life Sciences från University of Paris och en MSc från University of Wien, Österrike. Dr. Karner hade också postdoktorala forskartjänster vid University of Southern California och vid University of Hawaiʻi. Hans forskning använde molekylärbiologiska verktyg inom mikrobiell ekologi i Medelhavet, Stilla havet och Antarktis. Han tilldelades US National Science Foundation Medal for Services in Antarktis. Dr. Karner publicerade sin ursprungliga forskning i den prestigefyllda tidskriften Nature andra peer-reviewed publikationer och skrev en lärobok om biologiska modeller för företag. Hans forskning finansierades av National Science Foundations i Österrike och USA, och av Europeiska gemenskapernas kommission. Dr Flocy Joseph SMU Program Director, Executive Development Dr. Flocy Joseph började på SMU 2012 med Human Capital Leadership Institute som landets ledare för Indien, och betjänade de indiska multinationella företagen. Hennes roll omfattar att designa, leverera och underlätta chefsutvecklingsprogram för branschspecifika och skräddarsydda program för universitetets företagskunder. Hon tog sin doktorsexamen. i Ansvarsfullt ledarskap på SMU. Dr. Flocy är en certifierad tränare i att leverera Global Mindset Inventory och Facet 5-personlighetsverktygen. Joseph har skrivit olika fallstudier om ledarskap, av vilka några har publicerats för globalt erkännande. Hon har också lett en forskningsartikel om "Kulturell transformation i den digitala världen", skrivit en prisbelönt artikel om "Beta Leadership" och varit medförfattare till boken Living the Corporate Purpose: Insights from Companies in Asia. Dr Arnoud De Meyer SMU universitetsprofessor, fd rektor Dr. Arnoud De Meyer är en internationellt erkänd forskare och akademisk ledare med 35+ års erfarenhet av internationella toppinstitutioner i Europa och Asien. Han var ordförande för SMU 2010–2018. Dr. De Meyer tog sin doktorsexamen. i företagsekonomi och ledning från Ghent University, Belgien. Hans forskning fokuserar på FoU och innovationsledning, tillverkningsstrategi och internationell ledning. Han fungerar för närvarande som direktör för Viva Energy Pty Ltd, Australien. Dr. De Meyer har varit medlem i flera regeringspaneler, ledningar och ideella styrelser i Storbritannien, Belgien och Singapore, inklusive styrelsen för Singapore Symphony Group. Dr Shantanu Bhattacharya SMU professor i verksamhetsledning Innan han undervisade vid SMU var Dr. Bhattacharya docent i teknik och driftledning och biträdande professor i teknik och driftledning vid INSEAD. Han undervisade också vid University of Texas i Austin. Dr. Bhattacharya har en Ph.D. i Management från University of Texas i Austin och en MSc i elektroteknik från Louisiana State University. Hans undervisnings- och forskningsintressen inkluderar teknikledning, operations management, supply chain management och utveckling av nya produkter och tjänster. Dr. Bhattacharya är medlem i INFORMS, har hållit flera presentationer om att hantera osäkerhet i högteknologibranschen och har haft sin forskning med i Management Science. Dr Les Buckley SMU-anslutna fakulteten för strategisk ledning Dr. Les Buckley har tjänstgjort som en affiliate-fakultet för strategisk ledning vid SMU sedan 2015, en roll fokuserad på chefsutveckling och utbildning. Han är också akademisk chef för en International Enterprise Singapore-sponsrad SMU-kurs om Business Effectiveness in Asia. Dr. Buckley har en Ph.D. i historia från Columbia University, New York. Dr. Buckley har 25+ års erfarenhet av drift, tillverkning, leveranskedja och kommersiell erfarenhet i en rad länder i Asien och Stillahavsområdet. Han har varit revisionskommitté och styrelseledamot i Singapores regerings nationella miljöbyrå, styrelseledamot i Singapores fotbollsförbund och ledamot i Singapore Compact for Corporate Social Responsibility's styrelse. För närvarande fungerar han som rådsmedlem och rådgivare till Singapore Institute for International Affairs – en världsrankad geopolitisk och miljömässig tankesmedja. Program lärande resa 80+ inspelade videor 7 uppdrag 7 diskussionsforum 4 Fallstudier Fallstudier DBS: Digital transformation till bästa bank i världen Undersök sexårsperioden då DBS inledde sin andra strategi för att bli världens bästa bank 2020. Banken nådde sitt mål 2019 och fortsätter att få fler bankutmärkelser. Disruptive Change på Bossard med SmartFactoryLogistics.com Utforska hur Bossard Group – ett schweiziskt familjeföretag som ursprungligen var aktivt med återförsäljning av fästprodukter – uppnådde en effektiv digital transformation genom en steg-för-steg-utveckling av sin affärsmodell. Konecranes: Lyfter inte bara "saker", utan hela företag, till nya höjder Se hur en ledande tillverkare av lyftutrustning och marknadsledare inom industrikranar framgångsrikt migrerade sina kunder från reaktivt till förebyggande underhåll och sin affärslogik från produktorienterad till serviceorienterad. Digital affärsmodell: LAIIER© Utforska hur LAIIER driver industrier att digitalisera genom att förvandla ytor till sensorer som gör att traditionellt analoga, datafattiga företag kan omvandla sin interaktion till meningsfull feedback som behövs för att driva affärsstrategi i den digitala världen. Varför anmäla sig till digital transformation? Företagsledare i 2000-talet måste överväga vad digital transformation betyder för deras organisation – nu och i framtiden. Från unga nystartade företag till medelstora företag till stora företag, ny teknik integreras i alla affärsområden. Och med den integrationen kommer en grundläggande förändring i hur företag fungerar, hur värde levereras till kunder och vad som behöver göras för att förbli relevant i en allt mer konkurrensutsatt digital värld. 50 % av de svarande rapporterar att deras företag har anammat AI i minst en affärsfunktion. källa: McKinsey Global Survey, 2020 66 % av c-suites chefer noterar att deras organisationer antingen redan använder AI och maskininlärningsteknik eller planerar att investera i dem. källa: Digital Transformation Trends Report, 2020 85 % av VD:ar bekräftade att det är viktigt för framgång att vara en digital verksamhet. källa: Deloitte, 2020 Vem är detta program till för? Programmet är designat för yrkesverksamma som vill leda digital transformation inom sin organisation. Om din roll inkluderar strategiläggning för affärstillväxt; innovativa processer, produkter och tjänster; och/eller utnyttja de senaste verktygen och metoderna för digitala störningar, det här programmet är rätt för dig. Programmet är idealiskt för medelstora till seniora yrkesverksamma över branscher som vill förstå olika områden inom digital transformation och implementera strategier för sin funktion/organisation. Dessutom kommer ledande befattningshavare som är ansvariga för att växa sina verksamheter genom att förnya sina affärsmodeller dra nytta av programmet.
-