Diplom i Business - Marknadsföring (Co-op)
Fanshawe College
Nyckelinformation
Campus läge
London, Kanada
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
CAD 7 832 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* 2 202,21 $ / termin: total avgift för kanadensiska studenter. 8 167,94 $ / termin: total avgift för internationella studenter per termin. De faktiska kostnaderna för 2020/21 fastställs fortfarande
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Fanshawe Business - Marketing-programmet hjälper dig att bygga en stark grund för att få tillgång till en mängd olika karriärvägar för marknadsföring. Börjar med marknadsföringsgrunderna, kommer du att täcka både teori och praktisk tillämpning av kundanalys, segmentering och inriktning; integrerad marknadskommunikation; prissättnings- och distributionsstrategier; och produkt- och serviceutveckling och -hantering. Finns i ett traditionellt klassformat med september, januari, februari och maj inträde.
Kooperativ utbildning är en process som kombinerar dina studier med betald, relaterad arbetslivserfarenhet. Fanshawe kommer att vara där för att hjälpa dig hitta rätt affär som passar din dröm. Du har tillgång till konsulter som kommer att leverera klasser, rådgivning och rådgivning när du går från klassrummet till den verkliga affärsvärlden.
Det finns alternativ att överföra till Företagsekonomi - Marknadsföring avancerat diplom eller Honours Bachelor of Commerce (Digital Marketing) grad på Fanshawe. Ytterligare detaljer finns i denna guide för Digital Marketing Pathways .
Du kan också vara berättigad att slutföra ett examensprogram på många andra post-sekundära institutioner eller komplettera ditt examensbevis med ett examensbevis som erbjuds på Fanshawe College . Intresserad av resor utomlands? Det kan du också göra. I näringslivet är rörlighet ofta nyckeln till framgång.
Programmet är ackrediterat av Samarbetsutbildning och arbetsintegrerad Learning Canada. Denna ackreditering representerar högsta prestationsnivå för samarbetsprogram i Kanada och erkänner Fanshawes engagemang för excellens.
Annan information
- Programmet Business - Marketing (Co-op) delar en gemensam första nivå med alla företagsdiplomprogram i Lawrence Kinlin Business School som tillåter programöverföring, utan kreditförlust, efter nivå 1.
- Kandidater från det tvååriga Business-Marketing (Co-op) Ontario College Diploma programmet kan ansöka om programöverföring till företagsekonomi - Ontario Graduate Advanced Diploma Program eller Honours Bachelor of Commerce (Digital Marketing) Graduate Program. "Ansökan om programöverföring" är tillgänglig från kansliets kansli, rum E1012.
- Alla programnivåer erbjuds på höst- och vintertermer för att göra det möjligt för studenter att fortsätta utveckla sig för att tillgodose personliga utbildningsbehov eller co-op-utbildningsbehov. Nivå 1, 2 och 3 körs på sommaren.
- Studenter som går in i nivå 1 av programmet i januari förväntas gå vidare till nivå 2 i programmet under sommarperioden. Studenter som går in i nivå 1 av programmet i februari eller maj, går vidare till nivå 2 i programmet i september.
- Kandidater kan vara berättigade till tillträde till följande Graduate Certificate program i Lawrence Kinlin Business School: Agri-Business Management, Human Resources Management, International Business Management, Logistik och Supply Chain Management, Marknadsföring, Operations Management, Professional Financial Services, eller Projektledning. Graduate Certificate-program levererar en specialiserad professionell läroplan i två fyra månaders nivåer.
- Detta program är berättigat till övervägande av college till college överföring av krediter enligt Ontario Provincial ONCAT avtalet.
Kooperativ utbildning
För att vara berättigad till samverkan måste studenterna upprätthålla en 2,5 GPA och vara akademiskt avslutad vid inledandet av sin samarbetsperiod.
Detta är ett tvåårigt samarbetsprogram. Studenter som uppfyller de akademiska och samarbetsvillkoren i programmet kommer att vara berättigade till examen med ett Co-op-godkänt diplom. Mer information om kooperativ utbildning finns på www.fanshawec.ca/co-op.
Sökande som söker ett icke-co-op-godkänt diplom bör gälla för programmet Business - Marketing, Program Code BMK1.
Lärandemål
Studenten har på ett tillförlitligt sätt visat förmågan att:
- Bidra till utvecklingen av en integrerad strategi för marknadskommunikation * för marknadsföring * produkter *, koncept, varor eller tjänster baserat på en identifierad målmarknad.
- Bidra till utvecklingen av prissättningsstrategier som tar hänsyn till upplevt värde, konkurrenstryck, företagens mål och kostnadsanalys *.
- Bidra till utvecklingen av strategier för effektiv och effektiv distribution av produkter *, koncept, varor och tjänster.
- Bestäm strategier för att utveckla nya och modifierade produkter *, koncept, varor och tjänster som svarar på utvecklande marknadsbehov.
- Analysera resultaten av marknadsföringsaktiviteter med hjälp av kriterier relaterade till budgeterad försäljning, kostnader, vinster och andra lämpliga kriterier.
- Bidra till utvecklingen av en marknadsföringsplan * inklusive marknadsföring * mål, marknadsföringsmix *, marknadsföringsstrategier *, budgetöverväganden och utvärderingskriterier.
- Utveckla strategier för att upprätta effektiva arbetsrelationer med klienter, kunder *, konsumenter *, medarbetare, handledare och andra.
- Kommunicera marknadsföringsinformation * övertygande och exakt i muntliga, skriftliga och grafiska * format.
- Analysera livskraften för marknadsföring * produkter *, koncept, varor eller tjänster på en internationell marknad eller marknader.
- Delta i marknadsundersökningar * för att ge den information som behövs för att fatta marknadsförings * beslut.
- Utveckla personliga professionella utvecklingsstrategier och planer för att förbättra ledarskap, ledaregenskaper och marknadsföring * expertis.
- Delta i utvecklingen av en affärsplan.
- Tillämpa principerna för affärsetik och företagens sociala ansvar.
- Använd professionella försäljningstekniker för att göra en försäljning.
- Anpassa till och tillämpa olika och föränderliga tekniker, system och datorprogram som används i marknadsföringsmiljöer.
Kurser
Nivå 1
Ta alla följande obligatoriska kurser:
- ACCT-1100 principer för redovisning 1
- WRIT-1032 Anledning och skrivverksamhet 1
- MKTG-1012 Principer för marknadsföring 1
- MATH-1052 Business Math
- BUSI-1060 strategier för framgång
- BUSI-1005 Introduktion till affärsprocesser
- COOP-1020 Kooperativ utbildning Sysselsättning Prep
Nivå 2
Allmän utbildning - Ta en valfri kurs för allmän utbildning i 3 poäng
Ta alla följande obligatoriska kurser:
- MKTG-1028 Sekundär marknadsundersökning
- MKTG-1054 Principer för reklam och varumärke
- MKTG-1094 Marknadspresentationer
- COMP-3077 Excel för affärsrådgivning
- ECON-1005 Ekonomi 2
Nivå 3
Ta alla följande obligatoriska kurser:
Grupp 1
- COMM-3020 Professionell kommunikation
- MKTG-3033 Advertising: Emerging & Traditional
- MKTG-3007 Selling Fundamentals
- MKTG-1055 Marketing Metrics
- COMP-1413 Adobe Suite for Business
Grupp 2
- Ta MGMT-1209 eller INNV-1001 eller ECON-1002
Studenter kommer att registreras i en av följande kurser:
- MGMT-1209 eller INNV-1001
- MGMT-1209 Företagens sociala ansvar och etik
- INNV-1001 Innovationsapplikationer
- ECON-1002 Ekonomi 1
Nivå 4
Allmän utbildning - Ta en valfri kurs för allmän utbildning i 3 poäng
Ta alla följande obligatoriska kurser:
- MKTG-1095 Digital marknadsföring
- MKTG-3032 Strategisk marknadsförings- och marknadsföringsplan
- MATH-1080 Statistik för marknadsföring
- MGMT-3041 organisatoriskt beteende
- MKTG-1093 Sport, underhållning och evenemangsmarknadsföring
- MGMT-3058 Retail Management & e-handel
Allmän utbildning - valfria
- Ta 6 generella utbildningskrediter - Normalt taget i nivå 2 och 4
Programboende
Studenter måste genomföra minst 19 högskolepoäng i detta program vid Fanshawe College att uppfylla programkravet och examen från detta program. PhotoMIX-Company / Pixabay
Förkunskapskrav
- OSSD med kurser från College (C), University (U), University / College (M) eller Open (O) stream med :
- Alla betyg 12 engelska (C) eller (U)
- Matematik * en av :
- Alla Grad 12 matematik (C) eller (U)
- Varje grad 11 matematik (C), (U) eller (M)
(Obs: en lägsta slutbetyg på 60 krävs för varje matematikkurs 11)
eller
- Academic and Career Entrance Certificate (ACE)
eller
- Ontario High School Equivalency Certificate (GED) och :
- Matematik * en av :
- Alla Grad 12 matematik (C) eller (U)
- Varje grad 11 matematik (C), (U) eller (M)
(Obs: en lägsta slutbetyg på 60 krävs för varje matematikkurs 11)
eller
- Äldre Applicant med stående i de obligatoriska kurser och betyg som anges ovan
Notera:
* Sökande som saknar nödvändig matematik kan fortfarande få behörighet för antagning genom att genomföra lämplig tidigare uppgradering.
Engelska språkkrav
Sökande vars första språk inte är engelska kommer att behöva visa kunskaper på engelska med någon av följande metoder:
- En grad 12 College Stream eller University Stream engelska kredit från en Ontario High School, eller motsvarande, beroende på programmets behörighetskrav
- Test av engelska som främmande språk (TOEFL) -test med en lägsta poäng på 79 för internetbaserat test (iBT), med testresultat under de senaste två åren
- International English Language Testing System (IELTS) Akademiskt test med en total poäng på 6,0 utan poäng mindre än 5,5 i något av de fyra banden, med testresultat under de senaste två åren
- Kanadensisk Academic English Language (CAEL) test med ett totalt betyg på 60 utan poäng mindre än 50 i något av de fyra banden, med testresultat inom de senaste två åren
- Pearson Test of English Academic (PTE) med en lägsta poäng på 53, med testresultat inom de senaste två åren
- Ett Cambridge engelsktest (FCE / CAE / CPE) med en övergripande poäng på Cambridge English Scale of 169 utan språkkunskaper mindre än 162, med testresultat inom de senaste två åren
- En engelsk språkutvärdering (ELE) på Fanshawe College med ett minimumssbetyg på 70% i alla delar av testet, med testresultat inom de senaste två åren
- Fanshawe College ESL4 / GAP5 studenter: Minsta betyg på 80% i ESL4 / GAP5 nivå 8, 75% i ESL4 / GAP5 nivå 9 eller 70% i ESL4 / GAP5 nivå 10
Rekommenderad akademisk beredning
- Alla yrkestudier i kategori 11 eller 12, (C), (M) eller (O)
- Grad 12 affärs- och teknologisk kommunikation (O)
- Academic and Career Entrance Certificate (ACE): Företagsmatematik och Computer Färdighetskurs
- Sökande som inte uppfyller de angivna antagningskraven för Business - Marketing (Co-op) -programmet bör ansöka om det ettåriga Business Fundamentals Ontario College Certificate-programmet, programkod BFS2. Business Fundamentals-programmet rekommenderas för studenter som kräver eller önskar akademisk uppgradering, särskilt i matematik och engelska, innan de bedriver ett examensprogram. Studenter som framgångsrikt fullföljer programmet Business Fundamentals kan vara berättigade till antagning till nivå 2 i två års affärsdiplomprogram vid Fanshawe College .
Rekommenderad personlig förberedelse
- Starka interpersonella färdigheter
- Förmåga att arbeta självständigt och i en lagmiljö
- Starka analytiska färdigheter
Avancerad Stående
Sökande kan ansöka om avancerad ställning på grundval av tidigare akademisk prestation vid en annan institution och / eller tidigare lärande bedömning och erkännande (PLAR). Avancerad status kvalificerar sökanden för direkt tillträde till en andra eller högre nivå av programmet.
Sökandes urvalskriterier
Om antalet stödberättigande sökande överstiger de lediga utrymmena i programmet kommer sökandens urvalskriterier att vara:
- Preferens för permanenta invånare i Ontario.
- Mottagande av ansökan senast den 1 februari (Efter detta datum kommer Fanshawe College att överväga sökande på en först till kvarn först till att programmet är fullt).
- Prestation i antagningskraven.
Karriärmöjligheter
Graduate of the Business - Marketing (Co-op) -programmet är förberedda för en marknadsföringskarriär inom alla sektorer (t.ex. tillverkning, detaljhandel, hälsovård, utbildning, ideell, statlig) och inom flera områden (t.ex. försäljning, detaljhandel, reklam, varumärkeshantering, sport och evenemangsmarknadsföring, marknadsundersökning, kundrelationshantering). Kandidater är lämpade för en mängd positioner på startnivå, inklusive marknadschef, marknadsassistent, försäljningsassistent, försäljningsrepresentant, merchandiser, reklamkoordinator, medieköpare, kontorepresentant och marknadsundersökare.
Galleri
Programresultat
Kandidaten har på ett tillförlitligt sätt visat förmåga att:
- Bidra till utvecklingen av en marknadsplan som uppfyller behoven eller målen för ett företag eller en organisation.
- Bidra till utvecklingen av en integrerad plan för marknadskommunikation för en produkt, ett koncept, vara och/eller en tjänst baserat på ett identifierat marknadsbehov eller mål.
- Bidra till utvecklingen av nya och/eller modifierade marknadsföringskoncept, produkter, varor och/eller tjänster som svarar mot marknadens behov;
- Bidra till utvecklingen av strategier för effektiv och effektiv placering/distribution av en produkt, vara och/eller tjänst för att reagera på en föränderlig marknad.
- Bidra till utvecklingen av strategier relaterade till prissättning för en produkt, vara och/eller tjänst;
- Analysera livskraften för ett koncept, produkt, vara och/eller tjänst på lokala, nationella eller globala marknader;
- Delta i marknadsundersökningar för att tillhandahålla den information som behövs för att fatta marknadsföringsbeslut.
- Kommunicera marknadsföringsinformation övertygande och korrekt, i muntliga, skriftliga, grafiska och interaktiva medieformat;
- Planera, förbereda och leverera en försäljningspresentation eller tonhöjd för att tillgodose kundens behov;
- Utveckla strategier med kunder, kunder, konsumenter, medarbetare, handledare och andra för att upprätthålla och växa arbetsrelationer;
- Utveckla inlärnings- och utvecklingsstrategier för att öka professionell tillväxt på fältet;
- Tillämpa entreprenörsstrategier för att identifiera och reagera på nya karriärmöjligheter som kan omfatta initiativ för kontraktsanställning och egenföretagande.
- Arbeta inom ramen för organisatoriska policyer och praxis, när man bedriver organisationens verksamhet.
Antagningar
Läroplan
Co-op-möjligheter
Programmet Business — Marketing erbjuder en kooperativ utbildningskomponent, vilket ger studenterna möjlighet att få ovärderlig förstahandserfarenhet inom sitt valda område. Här är några samarbetsjobb som har startat karriären för vissa Business - Marketing (Co-op) studenter innan de ens tog examen!
Video Game Business Development Associate - utveckla nya relationer och affärsförbindelser, skriva försäljningsförslag och projektöversikter och representera företaget vid branschevenemang över hela världen.
Marknadsföring och reklam - bygga vidare på företagets online-närvaro och genomföra reklamkampanjer för att expandera verksamheten.
Territory Sales Rep - sälja och leverera en stor mängd produkter i enlighet med specifika kundavtal samtidigt som de möter månatliga försäljningskvoter.
Kurser
Nivå 1
Ta alla följande obligatoriska kurser:
- ACCT-1100 ---- Principer för redovisning 1
- WRIT-1032 ---- Förnuft och skrivande Business 1
- MKTG-1012 ---- Principer för marknadsföring 1
- MATH-1052 ---- Business Math
- BUSI-1060 ---- Strategier för framgång
- BUSI-1005 ---- Introduktion till affärsprocesser
- COOP-1020 ---- Kooperativ Utbildning Sysselsättning Förberedelser
Nivå 2
Allmän utbildning - Ta en 3-poäng Allmän utbildning valfri kurs.
Ta alla följande obligatoriska kurser:
- MKTG-1028 ---- Sekundär marknadsundersökning
- MKTG-1054 ---- Principer för reklam och branding
- MKTG-1094 ---- Marknadsföringspresentationer
- COMP-3077 ---- Excel för företag Adv
- ECON-1002 ---- Nationalekonomi 1
Nivå 3
Ta alla följande obligatoriska kurser:
Grupp 1
- COMM-3020 ---- Professionell kommunikation
- MKTG-3033 ---- Reklam: Framväxande och traditionell
- MKTG-3007 ---- Sälja Fundamentals
- MKTG-1055 ---- Marknadsföringsstatistik
- COMP-1413 ---- Adobe Suite för företag
Grupp 2
Studenterna kommer att vara inskrivna i en av följande kurser:
MGMT-1209 eller INNV-1001 eller ECON-1005
- MGMT-1209 ---- Företagens sociala ansvar och etik
- INNV-1001 ---- Innovationsapplikationer
- ECON-1005 ---- Ekonomi 2
Nivå 4
Allmän utbildning - Ta en 3-poäng Allmän utbildning valfri kurs.
Ta alla följande obligatoriska kurser:
- MKTG-1095 ---- Digital marknadsföring
- MKTG-3042 ---- Strategisk marknadsförings- och marknadsplan
- MATH-1080 ---- Statistik för marknadsföring
- MGMT-3041 ---- Organisatoriskt beteende
- MKTG-1056 ---- Sport, underhållning och marknadsföring av evenemang
- MGMT-3058 ---- Retail Management och e-handel
Allmän utbildning - Valfria
Ta 6 högskolepoäng i allmän utbildning - Normalt taget i nivå 2 och 4
Program Residency
Studenter måste slutföra minst 19 poäng i detta program på Fanshawe College för att uppfylla kravet på programuppehållstillstånd och examen från detta program
Karriärmöjligheter
Kandidater från Fanshawes program Business — Marketing kan bedriva en karriär inom försäljning, detaljhandel, reklam-, varumärkeshantering, sport- och evenemangsmarknadsföring, kundrelationshantering, eller marknadsundersökningar. Kandidater har kunskap och färdigheter för att börja i en mängd olika nybörjarpositioner, inklusive marknadschef, marknadsföringsassistent, försäljningsassistent, försäljningsrepresentant, merchandiser, reklamkoordinator, medieköpare, kontorepresentant, och marknadsforskare.
Här är några exempel på karriärmöjligheter för akademiker från Fanshawes program Business — Marketing:
Assistent för sociala medier
Stöd insatser för att öka tillväxt och varumärkesaffinitet genom att engagera målgrupper och marknader genom inlägg och evenemang på sociala medier.
Innehåll Specialist
Förbered engagerande text och bilder för att marknadsföra program, marknadsföringsaktiviteter, och insamlingsinsatser.
Social förändring Specialist
Var en förändringsagent genom att leverera evidensinformerade sociala marknadsföringskampanjer som främjar minskning av tobaksbruk, HBTQ+-rättigheter, och inhemska och minoritetsupplevelser.
Studentberättelser
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.