Diplom i modebranschen och management
Centennial College
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Online Canada
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
CAD 16 539 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* för 2 terminer för internationella studenter / avgifter inkluderar oförutsedda avgifter och sjukförsäkring för det första studieåret
Introduktion
- Programkod: 2460
- Skola: Handelshögskolan
- Intyg: Ontario College Advanced Diploma
- Programtyp: Eftergymnasiellt program
- Programlängd: 2 år / 4 semestrar
- Plats: Progress Campus
Centennial College Fashion Business and Management -programmet hjälper dig att utveckla färdigheter och kunskaper för att bli en framtida företagsledare inom modeindustrin. Kurser i detta affärsdiplomprogram är unika för fältet och kommer att omfatta ämnen som:
- Produktutveckling och tillverkningsprocess
- Utvecklingen av mode och design och deras relation till designers, producenter och återförsäljare
- Etiska, hållbara och innovativa metoder för ledarskap i en global modeindustri
- Nuvarande designtrender och teknik för att förutsäga försäljningsdynamik för modeprodukter och tjänster
- Marknadsförings- och detaljhandelsreklamstrategier baserade på samtida konsumentpsykologiska koncept
- Kreativa koncept för modeprodukter och tjänster
- Företagsledningens grunder
- Finansiell praxis som används inom modeindustrin;
- Datorapplikationer för mode, till exempel Microsoft Office och Adobe Creative Suite
- E-handelsplattformar, webb- och mobilutveckling, digital fotografering och copywriting
Genom praktiska övningar får du en omfattande förståelse för modebranschspecifika affärshanteringsmetoder, som du kommer att tillämpa på en fältplacering under den sista terminen.
Antagningar
Läroplan
Program översikt
Termin 1 | Termin 2 |
|
|
Termin 3 | Termin 4 |
|
|
Programresultat
Utbildningsprogram för yrkesmässigt lärande
Programmets yrkesinriktade lärandemål beskriver vad kandidaterna i programmet har visat att de kan göra med den kunskap och färdigheter de har uppnått under sina studier. Resultaten är nära knutna till arbetsplatsens behov. Genom bedömning (t.ex. uppgifter och tester) verifierar eleverna deras förmåga att på ett tillförlitligt sätt utföra dessa resultat före examen.
- Undersök utvecklingen av mode- och designrörelser och deras relation till designers, producenter och återförsäljare.
- Identifiera etiska, hållbara och innovativa metoder för ledarskap i den inhemska och globala modeindustrin.
- Undersök affärsverksamheten inom modeindustrins tillverknings-, grossist- och detaljhandelssektorer inklusive tillämpningen av principerna för inköp, lagerhantering och merchandising.
- Tillämpa redovisningsgrunder och ekonomihanteringsfärdigheter för modeaffärsverksamhet, inklusive skapandet av och efterlevnaden av budgetar vid inköp och inköp av råvaror, och utveckling av kostnadsstrategier för grossist- och detaljhandel.
- Tillämpa principer för effektiv organisation, ledning, anställda och arbetsrelationer på driften av ett modeföretag.
- Diskutera konstruktionen av modevaror och förhållandet mellan design, utförande och prisklass till konsumentbeteende och tillfredsställelse.
- Analysera aktuella designtrender för att förutsäga försäljningsdynamiken för modeprodukter och tjänster.
- Utveckla marknadsföringsmål, mål och strategier relaterade till reklam och marknadsföring av modeprodukter och tjänster, med hjälp av moderna konsumentpsykologiska koncept och framväxande teknologi.
- Använd professionella försäljnings- och kundtjänsttekniker för att sälja i detaljhandel, grossist och e-handel.
- Utveckla kreativa koncept för modeprodukter och tjänster som uppfyller målen för innovation, entreprenörskap eller sociala företag.
- Utveckla och tillämpa affärskommunikationsstrategier för personlig, karriär och professionell utveckling för att förbättra arbetsprestationer och maximera lednings- och ledarskapsförmåga.
Karriärmöjligheter
Programhöjdpunkter
- Kurser i Fashion Business and Management-programmet undersöker alla aspekter av modeindustrin, inklusive ekonomi, produktutveckling, budgetering, kostnadsberäkning, inköp och samarbete med tillverkare för produktion
- Du kommer att inse kreativ potential genom praktiska övningar i klassen och inom en butiksmiljö
- Aktiviteterna i programmet hjälper dig att bygga upp marknadsföring, marknadsföring och kundservice
- Du kommer att få kontakt med kunniga och branscherfarna fakulteter inom små klassmiljöer
- Programmet lär dig att tillämpa principerna för effektiv ledning, organisation, anställda och arbetsrelationer för framgångsrik drift av ett modeföretag
- Den sista terminens fältplacering kommer att säkerställa att du får praktisk erfarenhet och ovärderliga nätverksmöjligheter
- Studenter kan vara berättigade att delta i en upplevelsebaserad läranderesa utomlands
Karriärutsikt
- Köpare
- Visual Merchandiser
- Retail Manager
- Grossistförsäljning
- Försäljningsanalytiker
- Brand Manager
- Varuplanerare
- E-handelskoordinator
- Omni-Channel Merchandiser
- Mode Digital Media Planner
- Web Content Creator
- Produktutvecklare/chef
- Supply Chain koordinator
- Importera Merchandiser
- Produktionsplanerare
- Sourcer
- Entreprenör
Utbildning Pathways
Börja på ett diplomprogram, avsluta med en examen! Framgångsrika utexaminerade från detta Fashion Business and Management-program har möjlighet att tillämpa sina poäng för vidare studier på examensnivå. Nedan listas graderna från partnerinstitutioner som är tillgängliga för detta program.
Observera att varje partnerskap har ett specifikt lägsta betygskrav för att kvalificera sig för överföringspoäng, som bedöms av partnerinstitutionen.
Studentberättelser
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.