Diplom i spelkonst
LaSalle College Vancouver
Nyckelinformation
Campus läge
Vancouver, Kanada
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Theory Bakom Gaming
Studenterna i Game Art and Design Diploma-programmet bygger rockfasta färdigheter inom design, plandesign, spelskript, skriftlig kommunikation samt 2D och 3D-konst. Eleverna lär sig att skriva professionell designdokumentation, designspel, spelsystem, spelmekanik och nivåmiljöer, samt tillämpa kunskaper för att skapa egna interaktiva upplevelser. Studenter har också möjlighet att utveckla professionellt kvalitetsproduktionsarbete för att visa sig i ett portföljprojekt.
Kursmål
Kandidater kommer att visa:
- tillämpning av lärda koncept från grundnivå designkurser: Speldesign principer och terminologi, forskning, kritisk analys, prototyping, spel system design, nivå design, användargränssnitt design, design för företagskrav, samt skript och konst.
- Tillämpad teknisk kunskap om skript, designverktyg och programvara enligt gällande branschstandarder.
- praktisk förståelse och tillämpning av principerna för speldesign, systemdesign, nivådesign, användargränssnittdesign, användarupplevelse design, plattformsspecifik design och fri spel-design.
- professionalism genom processen att konceptualisera, planera, genomföra och leverera kvalitetsspeldesignprojekt som kommer att leda till Capstone-projektet och självpromotionspaketet i enlighet med gällande branschstandarder.
- kunskap om lednings- och utvecklingsaspekterna i spelproduktionsrörledningen och visa kunskap om planering, budgetering, specifikationer, begränsningar, omfattning, lagarbete, problemlösning och tidsfrister som gör det möjligt att skapa ett marknadsklare spel.
- förmåga att arbeta med teambaserade spelutvecklingsprojekt.
Översikt
Detta program består av 105 poäng över 7 villkor, 1540 timmar.
Kurslista
Term 1
- Digital Imaging
- Spelets historia
- Introduktion till speldesign
- Introduktion till Scripting
- Mini-spel och prototyper
Term 2
- Gratis att spela speldesign
- Spel design
- Introduktion till nivådesign
- Scripting
- UI | UX Design
Term 3
- Grundläggande 3D-koncept
- Portfölj I
- Avancerad Scripting
- Nivådesign
- Speldesign för företag
Term 4
- Förproduktion och projektledning
- Speldesign för plattformar
- Spelforskning och kritisk analys
- Avancerad speldesign
- Valfri
Term 5
- Produktionslag I
- Senior projekt
- Kritisk speldesign
- Valfri
Term 6
- Produktionslag II
- Capstone Project
- Valfri x 2
Term 7
- Efterbearbetning
- Final Capstone Project
- Portfölj II
- Valfri
Sysselsättning
Kandidater har den utbildning och de färdigheter som krävs för att söka designpositioner inom videospelindustrin som speldesigner, speldesigner, systemdesigner, nivådesigner, missionskriptor, fri-till-spel-prototypdesigner, fri att spela produktionsdesigner, gratis -till-play-live-designer, assistentproducent och tester.
Karriärmöjligheter
Kandidater får den utbildning som krävs för att söka designpositioner inom videospelindustrin i sådana efterfrågade positioner som speldesigner, gameplaydesigner, systemdesigner, nivådesigner, missionskriptor, fri-till-spel-prototypdesigner, fri att spela produktionsdesigner, fri-till-play-live-designer, assistentproducent och tester.
Referenser
Diplom
Programmet har godkänts av registratorn av ministeriet för avancerad utbildning, kompetens inom privata utbildningsinstitutionens filial (PTIB).
Detaljerna
- Förbereder eleverna att arbeta i spel, film, tv och bortom
- Programmet består av 105 poäng över sju termer
- Praktisk träning från branschexperter
- Bygg en portfölj för att visa upp jobbet
- Innovativ instruktion i en state-of-the-art miljö
- Utbildningsstuderande får ett diplom
Kandidater Lär
- Att tillämpa begrepp från grundnivå-designkurser: speldesignprinciper och terminologi, forskning, kritisk analys, prototypning och alla aspekter av speldesign.
- Teknisk kunskap om skript, designverktyg och programvara enligt gällande branschstandarder.
- Professionalism genom att konceptualisera, planera, genomföra och leverera kvalitetsspeldesignprojekt som leder till Capstone-projektet och självpromotionspaketet.
- Möjlighet att arbeta på teambaserade spelutvecklingsprojekt och de tidsfrister som gäller för att göra ett marknadsmässigt spel.
I detta Diplomprogram får studenterna kunskap om de ledande och utvecklingsaspekterna i spelproduktionen och demonstrerar kunskap om planering, budgetering, specifikationer, begränsningar, omfattning, lagarbete och problemlösning.
Vem ska ansöka?
Studerande direkt från gymnasiet eller mogna studenter som är redo för karriärbyte eller att bygga vidare på de färdigheter de har.
- Detaljerad kreativitet, med en önskan att ta sin fantasi till storskärmen
- Intresserad av design, ritning, teknik
- Intressant att lära sig nya färdigheter relaterade till programmering och design
- Datorkunnig och bekant med olika program
- De som värdesätter fusionerande kreativa strävanden med praktiska tillämpningar för en spännande karriär
Idealiska studenter
Vem ska ansöka?
Studerande direkt från gymnasiet eller mogna studenter som är redo för karriärbyte eller att bygga vidare på de färdigheter de har.
- Detaljerad kreativitet, med en önskan att ta sin fantasi till storskärmen
- Intresserad av design, ritning, teknik
- Intressant att lära sig nya färdigheter relaterade till programmering och design
- Datorkunnig och bekant med olika program
- De som värdesätter att slå samman kreativa strävanden med praktiska tillämpningar för en spännande karriär
Läroplan
Översikt
Detta program består av 105 poäng över 7 villkor, 1540 timmar.
Kurslista
Term 1
- Digital Imaging
- Spelets historia
- Introduktion till speldesign
- Introduktion till Scripting
- Minispel och prototyper
Term 2
- Gratis att spela speldesign
- Spel design
- Introduktion till nivådesign
- Scripting
- UI | UX Design
Term 3
- Grundläggande 3D-koncept
- Portfölj I
- Avancerad Scripting
- Nivådesign
- Speldesign för företag
Term 4
- Förproduktion och projektledning
- Speldesign för plattformar
- Spelforskning och kritisk analys
- Avancerad speldesign
- Valfri
Term 5
- Produktionslag I
- Senior projekt
- Kritisk speldesign
- Valfri
Term 6
- Produktionslag II
- Capstone Project
- Valfri x 2
Term 7
- Efterbearbetning
- Final Capstone Project
- Portfölj II
- Valfri
Referenser
Diplom
Detta program har godkänts av registratören för Private Training Institutions Branch (PTIB) vid ministeriet för avancerad utbildning, kompetens och utbildning.
Detaljerna
- Förbereder eleverna att arbeta inom spel, film, TV och mer
- Programmet består av 105 hp över sju terminer
- Praktisk träning från branschexperter
- Bygg en portfölj för att visa upp jobbet
- Innovativ instruktion i en state-of-the-art miljö
- Utbildningsstuderande får ett diplom
Kandidater Lär
- Att tillämpa koncept från designkurser på grundnivå: speldesignprinciper och terminologi, forskning, kritisk analys, prototyper och alla aspekter av speldesign.
- Teknisk kunskap om skript, designverktyg och programvara enligt gällande branschstandarder.
- Professionalism genom att konceptualisera, planera, genomföra och leverera kvalitetsspeldesignprojekt som leder till Capstone-projektet och självpromotionspaketet.
- Möjlighet att arbeta på teambaserade spelutvecklingsprojekt och de tidsfrister som gäller för att göra ett marknadsmässigt spel.
I detta Diplomprogram får studenterna kunskap om de ledande och utvecklingsaspekterna i spelproduktionen och demonstrerar kunskap om planering, budgetering, specifikationer, begränsningar, omfattning, lagarbete och problemlösning.
Programresultat
Kursmål
Kandidater kommer att visa:
- tillämpning av inlärda koncept från grundläggande designkurser: Speldesignprinciper och terminologi, forskning, kritisk analys, prototyper, design av spelsystem, nivådesign, design av användargränssnitt, design för företagskrav, samt scripting och konst.
- Tillämpad teknisk kunskap om skript, designverktyg och programvara enligt gällande branschstandarder.
- praktisk förståelse och tillämpning av principerna för speldesign, systemdesign, nivådesign, användargränssnittdesign, användarupplevelse design, plattformsspecifik design och fri spel-design.
- professionalism genom processen att konceptualisera, planera, genomföra och leverera kvalitetsspeldesignprojekt som kommer att leda till slutstenprojektet och självmarknadsföringspaket i enlighet med gällande branschstandarder.
- kunskap om lednings- och utvecklingsaspekterna av spelproduktionsrörledningen och visa kunskap om planering, budget, specifikationer, begränsningar, omfattning, lagarbete, problemlösning och tidsfrister för att skapa ett marknadsklart spel.
- förmåga att arbeta med teambaserade spelutvecklingsprojekt.
Karriärmöjligheter
Sysselsättning
Kandidater har den utbildning och de färdigheter som krävs för att söka designpositioner inom videospelindustrin som speldesigner, speldesigner, systemdesigner, nivådesigner, missionskriptor, fri-till-spel-prototypdesigner, fri att spela produktionsdesigner, gratis -till-play-live-designer, assistentproducent och tester.
Karriärmöjligheter
Utexaminerade får den utbildning som krävs för att söka designpositioner i videospelsindustrin i sådana efterfrågade positioner som speldesigner, speldesigner, systemdesigner, nivådesigner, uppdragsskrivare, gratis att spela prototypdesigner, gratis att spela produktionsdesigner, gratis att spela live-ops designer, assisterande producent och testare.