Diploma in Business Management

Allmänt

6 tillgängliga platser

Programbeskrivning

127906_rsz_adobestock_183214829.jpg

mål

Agilely integrerar en komplett vision av de viktigaste elementen för att fatta beslut i en organisation, baserat på tekniska verktyg som garanterar framgång i din position.

Fördelarna med programmet:

  • Du kommer att tillämpa banbrytande metoder som gör att du bättre kan adressera dina medarbetare genom att föreslå mätbara och utmanande mål.
  • Du kommer att öva de bästa teknikerna för projektledning.
  • Du kommer att förvärva kunskaper och färdigheter som hjälper dig att utveckla dina färdigheter i affärsunderrättelsetemnet.
  • Du kommer att lära dig att projicera en kraftfull verkställande bild, du kommer att använda kroppsspråk till din fördel och du kommer att känna till de grundläggande delarna i det sociala och verkställande protokollet.
  • Du kommer att få verktyg för oklanderlig hantering av servicemarknadsföring till förmån för din organisation.
  • Du kommer att utveckla kunskaper och färdigheter för att uppnå ett ledarskap som är inriktat på den person som bygger på coaching och empowerment som bidrar till utvecklingen av talangen hos sin personal.
  • Du kommer att förstå kärnan i den ekonomiska framgången hos någon organisation som söker lönsamhet som ett av huvudmålen.

Syftar till:

Höga och ledande chefer för näringslivet och den offentliga sektorn, helst med en kandidatexamen, men inte begränsad, med minst ett års erfarenhet inom ledande eller ledande befattningar och med personal under ledning.

Programmets innehåll

Diplom i företagsledning består av sju moduler , totalt 112 timmars studier.

Modul 1. Framgångsrika modeller av ledarskap och coachning (16 timmar)

  • Historisk bakgrund 2 framgångsrika institutioner
  • Diagnostic ledarstil
  • Ledarskapsmodeller som finns kvar trots vädret
  • Förhållandet mellan ledarskap och coaching
  • Att bygga kompetensen hos en coach
  • coaching metodik
  • Support och motivation effektivitet

Modul 2. Företagsstrategisk formulering (16 timmar)

  • Analys av den globala situationen
  • strategiskt tänkande
  • miljöanalys
  • Den strategiska planeringsprocess
  • Balanced Scorecard i förvaltningen och strategin center
  • inriktade initiativ över hela företaget
  • Kontroll och övervakning åtgärder

Modul 3. Projektledning (16 timmar)

  • introduktion
  • grunderna i projektledning
  • Starta ett projekt
  • Planerar ett projekt
  • Projektstyrning
  • projekt~~POS=TRUNC stängning

Modul 4. Business Intelligence (16 timmar)

  • Introduktion och historia av affärsintelligens.
  • Livscykel av Business Intelligence.
  • Nuvarande leverantörer (leverantörer) i affärsintelligens.
  • Succeshistorier i affärsintelligens.
  • Fallstudie på ett beräkningsverktyg

Modul 5. Executive Image (16 timmar)

  • Effekter av fysisk bild i näringslivet
  • verkställande bild- och klädkoder
  • smarta garderob
  • Färg psykologi som ett verktyg för övertalning
  • kroppsspråk och verbal kommunikation
  • socialt protokoll och verkställande
  • Internationell protokoll (USA, Kina, Japan)

Modul 6. Marknadsföring av tjänster (16 timmar)

  • Kännetecken för tjänster
  • Strategier för att ta itu med var och en av de funktioner
  • 3 typer krävs för marknadsföringstjänster industrin
  • Vikten av att identifiera och utvärdera sanningens ögonblick
  • Bedömning av behovet av att utvärdera de processer och kvaliteten på tjänsterna utförs
  • Skillnaden mellan transaktions marknadsföring och relations
  • Pure produkttjänster och vikten av kombinationen
  • Baserade tjänster och arbetskraft och utrustning
  • Den korrekta pyramid organisationen
  • Den förlängda marknadsmix för tjänstesektorn
  • Fokuserad marknadsföringsstrategi för företaget
  • Hur kan man hantera besvärliga kunder
  • Som klagomål adress från arga kunder

Modul 7. Strategisk finansiering (16 timmar)

  • Globala trender och framtidsvision.
  • Att förstå ekonomi i ett företag.
  • Investeringsprojekt och långsiktig finansiering
  • Hur man skapar värde i en organisation
Senast uppdaterad Dec 2019

Om skolan

El Tecnológico de Monterrey es una institución de carácter privado, sin fines de lucro, independiente y ajena a partidos políticos y religiosos. Fue fundado en 1943 gracias a la visión del empresario ... Läs mer

El Tecnológico de Monterrey es una institución de carácter privado, sin fines de lucro, independiente y ajena a partidos políticos y religiosos. Fue fundado en 1943 gracias a la visión del empresario mexicano Eugenio Garza Sada. Su labor es apoyada por asociaciones civiles integradas por destacados líderes de todo el país, comprometidos con la calidad de la educación superior y con el desarrollo de México. Läs mindre
Monterrey , Buenavista , Mexico City , Zapopan , Puebla City , Mexico City , Santiago de Querétaro , Mexico City , Tampico , San Luis Potosi , Ciudad Juarez , Leon , Saltillo , Cuernavaca , Toluca , Chihuahua , Aguascalientes , Culiacán , Hermosillo , Tijuana , Morelia , Torreón , Cancún , Heroica Veracruz , Ciudad Obregón , Pachuca , Reynosa , Irapuato , Mexicali , Mérida , Oaxaca , Villahermosa , Nogales , Campeche , Mexico City + 34 Mer Mindre