EMI Emerging Markets Initiative (Socialt Ansvar Och Företag)

Universidad Externado de Colombia - School of Management

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

EMI Emerging Markets Initiative (Socialt Ansvar Och Företag)

Universidad Externado de Colombia - School of Management

Översikt

Emerging Market Initiatives (EMI) är ett program som syftar till att skapa medvetenhet och nya lösningar för att hantera sociala och miljömässiga frågor i tillväxtländerna. Programmet har involverat mer än 134 studenter, som kommer från 43 universitet placerade i minst 29 olika länder runt om i världen.

EMI är sammansatt för fyra initiativ: Transforming Small Business (TSB), EMI Workshops, Base of Pyramid (BOP) och Corporate Social Responsibility (CSR), som driver deltagare, spelar som konsult, för att möta skapande lösningar för små och medelstora företag (SME's)

Uppdrag och mål

Vårt uppdrag är att lära ut nya sätt att göra affärer för att förbättra sociala och miljömässiga frågor, som syftar till att minska ojämlikhet, utslagning och fattigdom genom små och medelstora företag på tillväxtmarknader.

Våra mål är att:

  1. bilda globala, kreativa och ansvariga ledare
  2. stödja ekonomiska, sociala och miljömässiga initiativ i små och medelstora företag
  3. förbättra den privata sektorns roll i sociala frågor
  4. koppla relevanta aktörer till förbättrade resultat

EMI uppfyller för närvarande sitt uppdrag genom att utbilda unga yrkesverksamma från hela världen och förbereda dem för verkligheten att göra affärer på tillväxtmarknader. Nyutbildade konsulter tillämpar omedelbart sina färdigheter genom att tillhandahålla konsulttjänster för små och medelstora företag i Colombia. Med tanke på att våra kundföretag ofta saknar resurserna att betala för sådana tjänster, ger vi dem utan kostnad.

Historia

Under 1998 lanserade Handelshögskolan vid Universidad Externado de Colombia, genom att erkänna en möjlighet att hjälpa till att mildra de svåra ekonomiska förhållandena i landet, ett program som inriktades på att utbilda företagsstudenter i rådgivning och stödja den ekonomiska utvecklingen i Colombia. Programmet heter Plan Padrinos, (Transforming Small Business (TSB)) och har sedan dess påverkat över 2000 små och medelstora företag genom ansträngningar från nästan 1500 studenterkonsulter.

Med tanke på framgången med Transforming Small Business (TSB) utvidgade skolan sina initiativ för att inkludera konsultarbete som syftar till att inleda bästa praxis inom Corporate Social Responsibility (CSR) för att möta internationella standarder som fastställts av FN: s Global Compact, Global Reporting Initiative och andra organisationer , samt att omfatta konsultverksamhet som fokuserar på att orientera företag för att producera produkter och tjänster som tjänar på botten av pyramidmarknaderna (BOP). alla dessa stöddes av EMI-workshops som utbildade eleverna i de senaste trenderna och metoderna för tillämpning i innovationsprocesser. Skolan har äntligen konsoliderat dessa initiativ till det som nu kallas Emerging Market Initiatives (EMI) och breddat sitt syfte att stödja den ansvariga ekonomiska utvecklingen och därmed utöka kunskapen om den framväxande marknadsekonomin.

fördelar

Resultatet av tillväxtmarknadsinitiativ är WIN-WIN.

Internationella volontärer skör otroliga belöningar genom att spendera sin sommar som arbetar med EMI. För deltagare har universitetet vissa stipendier (Programundervisning), enligt antalet studenter; i samtliga fall bär deltagarna med resekostnader, boende och mat. De som är intresserade av att få unik erfarenhet och exponering som kommer att förbättra sin konkurrenskraft på arbetsmarknaden kommer att ha följande fördelar:

-instruktion och träning på:

  • tillväxtekonomiska förhållanden och möjligheter
  • konsultationskoncept och praxis

-samlade nätverksmöjligheter med deltagare från hela världen och toppinstitutioner

-Föjligheten att sätta teorin i bruk och få effekt

-utveckling av mjuka färdigheter som:

  • internationella arbetsgrupper
  • ledarskap och innovativa tankegångar
  • Skapande och försvar av idéer och förslag

Den unika erfarenheten av att besöka sårbara samhällen

-Kontakt kontakt med små och medelstora företag från Colombia

Naturligtvis är även små och medelstora organisationer väl gynnade. Så många saknar formell företagsutbildning, permanent innovationspolitik eller till och med resurser att betala för konsulttjänster från tredje part, klientföretag får.

Ansökningskrav

För att kvalificera dig för fältbesök, måste du redan ha godkänts i EMI och bekräftad placering (i ett eller flera projekt). Du måste sedan skicka in följande dokument:

CV med social bakgrund

Fyllt registreringsformulär

EMI juli deadline: 30 april 2018

Kontakta

Kontakta oss för att engagera dig:

emi@uexternado.edu.co

jose.mosquera@uexternado.edu.co

(57) 1-342-0288 ext. 1223

Handelshögskolan

Universidad Externado de Colombia

Calle 12 # 1-17 este. Bogotá, Colombia

EMI 2018 Agenda

Schema för EMI mars 2018

Schema för EMI juli 2018

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad May 10, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Juni 2019
Duration
Varaktighet
Heltid
Price
Pris
Gratis
Stipendium som inkluderar programavgift
Information
Deadline
Locations
Colombia - Bogotá, Bogota
Startdatum : Juni 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Juni 2019
Colombia - Bogotá, Bogota
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan