Efter examen i digital marknadsföring
IPAM
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Lisbon, Portugal
språk
Portugisiska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
10 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Marknadsföring under 2000-talet förändras i alla dess aspekter, på grund av framväxten av den digitala miljön, som förändrar allt från konsumentbeteende till tillgängliga medel för att nå marknaden.
Effekten av den digitala ekonomin är mest påtaglig i marknadsföringsmixen, varför det är angeläget att förbereda mänskliga resurser inom marknadsföringsområdet med nya digitala färdigheter som kommer att vara avgörande.
Således syftar forskarutbildningen i digital marknadsföring, som består av en grupp specialister som är på marknaden varje dag, att utbilda yrkesverksamma med en digital vision och trovärdighet för att leda den digitala transformationen av de organisationer där de är integrerade, vilket hjälper Portugisisk affärsstruktur för att vinna i den nya digitala ekonomin.
Sedan 2010 har detta program utbildat mer än 2 700 yrkesverksamma i 90 upplagor, och erkänts av marknaden som den obestridda ledaren inom utbildning av yrkesverksamma inom digital marknadsföring. Denna ledarställning bygger på tre pelare:
- Lärarteam av specialister från Portugal och Brasilien inom vart och ett av de områden som lärs ut;
- Innehåll som ständigt uppdateras, anpassar sig till en ständigt föränderlig marknad;
- Skapande av en lärande- och delningsmiljö som sträcker sig långt utöver varaktigheten av forskarutbildningen.
Varför forskarexamen i digital marknadsföring?
Digital vision och trovärdighet för att leda den digitala transformationen av organisationer
Gå längre än att veta hur man gör det – det här programmet syftar till att utbilda yrkesverksamma med en digital vision och trovärdighet för att leda den digitala transformationen av de organisationer där de är integrerade, och hjälpa den portugisiska affärsstrukturen att vinna i den nya digitala ekonomin.
Relevant, trovärdigt och uppdaterat innehåll
Främja kompetens för alla yrkesverksamma inom områdena marknadsföring och kommunikation, vilket på ett avgörande sätt bidrar till deras nuvarande och framtida anställningsbarhet, eftersom digital marknadsföring är ett växande område.
360º Vision för digital marknadsföring
Få momentum i Digital Marketing med en 360-graders syn på tillgängliga media, möjligheter och utmaningar som organisationer och utövare står inför.
Utmärkt lärarpersonal
Program designat och lärt ut av erkända yrkesverksamma inom de olika aspekterna av digital marknadsföring och med ett digitalt fotavtryck som är lätt att verifiera, vilket möjliggör kontinuerlig uppdatering av innehåll.
certifiering
IPAM :s Executive Training-program är certifierade av den portugisiska Association of Marketing Professionals [APPM].
Antagningar
Läroplan
Konsultera en estrutura do plano curricular - Pós-Graduação em Marketing Digital - Lisboa
- 1º Módulo | Introduktion till marknadsföring digital
- 2º Módulo | Video marknadsföring
- 3º Módulo | Innehållsmarknadsföring
- 4º Módulo | Displayannonsering och e-postmarknadsföring
- 5º Módulo | Sociala media
- 6º Módulo | Sökmotormarknadsföring
- 7º Módulo | Använda sociala nätverk
- 8ª Módulo | Digital Branding och PR
- 9º Módulo | Estratégia e-handel
- 10º Módulo | Mätvärden och analys Luís Bettencourt Moniz
- 11º Módulo | Direito Digital 2.0
- 12º Módulo | Transformação do Marketing Digital
- 13º Módulo | Plano de Marketing Digital
- Seminario I
- Seminário II
Konsultera en estrutura do plano läroplan - Pós-Graduação em Marketing Digital - Porto
- Introduktion till marknadsföring digital
- Video marknadsföring
- Innehållsmarknadsföring
- Mätvärden och analys
- Sociala media
- Displayannonsering och e-postmarknadsföring
- Använda sociala nätverk
- Sökmotor marknadsföring
- Digital Branding och PR
- Transformação do Marketing Digital
- Direito Digital 2.0
- Estratégia de e-Commerce
- Plano de Marketing Digital
- Seminario I
- Seminário II