Efter examen i marknadsföringsledning
IPAM
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Lisbon, Portugal
språk
Portugisiska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
10 månader
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Detta program var utformat för att svara på de krav som det nya affärsekosystemet ställer organisationer, eftersom marknadsföring är verksamhetens centrala funktion kommer förståelsen för dess utveckling att avgöra en bättre individuell prestanda för de professionella som direkt eller indirekt är involverade i marknadsföring och därför från organisationerna där de samarbetar.
Detta program presenterar aktuella ämnen och en vision om det nya företaget 4.0 och förlitar sig på att dela erfarenheter från en fakultet som består av kända yrkesverksamma inom de områden de undervisar och med omfattande nationell och internationell erfarenhet inom topporganisationer.
Det strävar också efter att ge proffs färdigheter som gör det möjligt för dem att tillämpa koncepten i de verkliga situationerna för organisationer i praktiken med avseende på utformning och produktion av en marknadsföringsplan.
Viktiga fördelar
- Det bidrar till en förståelse av vad marknadsföring verkligen är idag och dess potential att utnyttja verksamheten.
- Det tillåter att förvärva eller fördjupa kunskap och färdigheter i aktuella ämnen, avgörande för en annan professionell prestanda.
- Det främjar den praktiska tillämpningen av begreppen marknadsföring och ledning i organisationernas verkliga situationer.
- Hjälper till att identifiera och förstå marknadsförändringar och formulerar lämpliga svar.
- Utvecklar metoder för att analysera och lösa problem på ett systematiskt sätt och med en tvärvetenskaplig syn.
- Möjlighet att utveckla ett exklusivt nätverk av kontakter mellan kollegor, lärare, talare, företagare och institutioner.
mål
- Identifiera källorna till förändringar, trender, de väsentliga delarna av företag och marknadsföring idag.
- Bestäm hur en organisation svarar på kundfokus, digital, social och relationell logik med olika intressenter.
- Förstå marknadsanalysmetoderna och deras tillämpning i organisationer.
- Utveckla de mjuka färdigheter som krävs av en toppchef.
Antagningar
Idealiska studenter
- Proffs utan grundläggande utbildning i marknadsföring, som kommer från någon typ av organisation eller verksamhetssektor, som vill utveckla kunskaper och färdigheter på ett integrerat sätt inom området.
- Chefer, entreprenörer eller egenföretagare som vill uppdatera och förnya affärs- och marknadsföringsfärdigheter, för att förbättra kopplingen av sin verksamhet till målmarknader, utöka antalet och värdet av möjligheter.
- Ansvarig för affärsenheter, kundansvariga, produktchefer, varumärkeschefer, försäljningschefer, inköpschefer, kommunikationschefer, PR m.fl.
- Marknadskonsulter som vill skaffa eller uppdatera kunskaper och färdigheter som gör att de kan erbjuda tjänster med större mervärde.
- Entreprenörer, entreprenörer och konsulter.
- Proffs som vill fördjupa och bredda sina kunskaper inom området, med sikte på professionell utveckling eller omskolning.
Galleri
Karriärmöjligheter
Mål - Postgraduate Marketing Management - Lissabon
- Hantera marknadsföringsfunktionen i en 5.0-kontext, det vill säga interaktiv, digital, kundcentrerad och relationell med flera intressenter
- Karaktärisera det aktuella affärssammanhanget, trender och andra väsentliga delar av affärer och marknadsföring idag
- Koppla marknadsföring till andra organisationsområden
- Utveckla de personliga färdigheter som är nödvändiga för en toppchef
- Förstå marknadsanalysmetoder och deras tillämpning i organisationer
- Mobilisera och samordna organisationen för att bli mer konkurrenskraftig på marknaden
- Utveckla kompetens när det gäller att anställa konsulttjänster och marknadsundersökningar.
- Utveckla ledarskapsförmåga
Mål - Postgraduate Marketing Management - Porto
Intressenter
Bestäm hur en organisation reagerar på kundfokus, digital, social och relationell logik med olika intressenter. Bestäm det bästa erbjudandet för ditt erbjudande, särskilj det från konkurrenterna, behåll och vinn nya kunder.
Identifiera trender
Identifiera källorna till förändring, trender, de väsentliga delarna av affärer och marknadsföring idag och känna till behoven och önskemålen hos konsumenter som är lämpliga för din produkt/tjänst/projekt.
Metoder för marknadsanalys
Förstå marknadsanalysmetoder och deras tillämpning i organisationer. Identifiera källorna till förändring, trender, väsentliga delar av affärer och marknadsföring idag.
mjuka färdigheter
Utveckla de mjuka färdigheter som är nödvändiga för en toppchef.