Engelska språket för akademisk kommunikation (ESL)
Fairfax University of America
Nyckelinformation
Campus läge
Fairfax, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
7 - 49 Veckor
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
USD 1 260 / per course *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* undervisning för 7-veckors, 140-timmarskurs | testavgift: 55 USD/test
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Programmet English Language for Academic Communication (ELAC) förbereder studenter för studier i utbildningsprogram i ett amerikanskt universitetssammanhang. Genom undervisning i att tala, lyssna, läsa och skriva lär sig eleverna hur de kommunicerar sina idéer effektivt, interagerar med hjälp av akademisk diskurs och tillämpar sina språkkunskaper i olika situationer och publiker för större förståelse och engagemang.
ELAC-programmet erbjuder undervisning på sju kunskapsnivåer: låg nybörjare, nybörjare, elementär, låg medel, medel, hög medel och avancerad. Varje nivå kan genomföras under en termins heltidsstudier. Varje nivå inkluderar 140 akademiska timmars klassrumsundervisning per nivå, per termin. Varje termin är sju veckor lång och heltidsstudenter får 20 timmars klassrumsundervisning per vecka. Den totala längden på programmet beror på studentens första placering och hur snabbt eleven går vidare från en nivå till nästa.
Läroplan
Kurs Schema
Dag | Morgon | Eftermiddag |
måndag | 9.00 - 11:20 | 12:20 — 2:40PM |
tisdag | 9.00 - 11:20 | 12:20 — 2:40PM |
onsdag | 9.00 - 11:20 | 12:20 — 2:40PM |
torsdag | 9.00 - 11:20 | 12:20 — 2:40PM |
fredag | Inga klasser | - |
Engelska språket för akademisk kommunikation Kursbeskrivningar
ELAC 0230: Låg nybörjare talar, lyssnar& Uttal (70 timmar)
Förutsättning: Placering eller ingen tidigare exponering för språket
I den här kursen, studenter kommer att börja bygga sitt akademiska lyssnande, tala, och ordförråd, och fokusera på tydligt tal genom uttalspraxis. Lyssningsuppgifter inkluderar att förutsäga lyssningsinnehåll, lyssna efter huvudidéer, detaljer, åsikter, och exempel på en mängd olika ämnen med hög intresse. Några av taluppgifterna inkluderar att uttrycka åsikter och reaktioner, ställa och svara på frågor, håller med och håller inte med, och ber om upprepning. Uttalfunktioner introduceras som meningsintonation och stavelsestress. Studenterna kommer att lära sig och använda utvalt ordförråd från Academic Word List.
ELAC 0235: Låg nybörjarläsning,& skrivgrammatik (70 timmar)
Förutsättning: Placering eller ingen tidigare exponering för språket
I den här kursen, studenter kommer att börja bygga sin akademiska läsning, skrivande, och ordförrådsfärdigheter med fokus på att utveckla en stark grammatisk grund. Läsfärdigheter inkluderar förhandsgranskning av en text, läsning för huvudidéer och detaljer, och känna igen olika texttyper. Skrivfärdigheter inkluderar grundläggande meningsstrukturer och en introduktion till skrivprocessen inklusive förskrivning, beskrivning, revidering, redigering, och omskrivning. Vissa grammatiska strukturer som omfattas är bekräftande uttalanden, ordklasser, och utvalda verbtider.
ELAC 0330: Nybörjare talar, lyssnar& Uttal (70 timmar)
Förutsättning: ESL 0230 eller placering
Denna kurs hjälper eleverna att utveckla nödvändiga akademiska tal- och lyssnande färdigheter för att få förtroende för att kommunicera på engelska i olika situationer. Studenterna kommer att fokusera på att bygga färdigheter för att lyssna efter huvudidéer och detaljer, för specifika ändamål, och för specifik information. Talfärdigheter inkluderar att skapa frågor för uppföljning, förtydligande, och upprepning. Vissa taluppgifter involverar grupp- och pardiskussioner, samt förberedelse och leverans av en kort presentation. Aspekter av uttal som behandlas i kursen inkluderar frågeställning, ordstress, reduktion, och länkande ljud.
ELAC 0335: Nybörjarläsning,& skrivgrammatik (70 timmar)
Förkunskap: ESL 0235 eller praktik
Kursen fokuserar på att utveckla grundläggande läs- och skrivförmåga. Studenterna kommer att utveckla läsförmåga inklusive att känna igen huvudidéer och stödjande detaljer, göra grundläggande slutsatser och använda diagram för förståelse. Studenterna kommer också att fokusera på att utveckla skrivfärdigheter som: kapitalisera rätt substantiv, skriva välformade kompletta meningar, med hjälp av koordinerande konjunktioner, och använda tidsordningsord. För övrigt, studenter kommer att studera nuvarande och tidigare enkla verbtider, prepositioner av plats, och underordnade konjunktioner. Dessutom kommer eleverna också att öka sitt ordförråd genom att arbeta med synonymer, antonymer, frasalverb och olika ordformer.
ELAC 0430: Elementärt talande, lyssnande& Uttal (70 timmar)
Förkunskap: ESL 0330 eller placering
Denna kurs fokuserar på att utveckla elevernas akademiska tal- och lyssningsförmåga, inklusive förmågan att identifiera huvudidéerna och faktainformationen i nivålämpliga lyssningsavsnitt, delta i diskussioner om olika ämnen, ge enkla presentationer och muntligt sammanfatta lyssningsavsnitt. Kursen innehåller en översikt och övning av uttalfunktioner som meningsstress, minskning, och länka ljud.
ELAC 0435: Elementär läsning,& skrivgrammatik (70 timmar)
Förutsättning: ESL 0335 eller placering
I den här kursen, eleverna kommer att förbättra sina läsförståelsefärdigheter och börja lära sig att skriva stycken. Specifikt, eleverna lär sig att använda en mängd olika förläsningsstrategier för att bli effektivare läsare, som att identifiera de viktigaste och stödja idéerna i en text, känna igen sekvens, och identifiera författarens syfte. Studenter kommer att introduceras till olika typer av stycken, till exempel, åsikt och beskrivande, och förväntas producera välstrukturerade stycken. Dessutom kommer eleverna att studera olika verbtider (inklusive nuvarande perfekta) modaler, jämförande& superlativa adjektiv, framtida tidsklausuler, adverb.
ELAC 0530: Lågmedeltal, Lyssnande& Uttal (70 timmar)
Förutsättning: ESL 0430 eller placering
Kursen fokuserar på att utveckla studenternas lyssningsförståelse, sammanfattande, och presentationsförmåga. Studenterna kommer att förstå huvudidéer och specifika detaljer om inspelade avsnitt om ämnen av akademiskt och allmänt intresse; anteckna medan du lyssnar; producera muntliga sammanfattningar av skriftligt och lyssnande material; förbereda och leverera strukturerade teknikassisterade presentationer om ämnen av allmänt intresse. Dessutom, studenter kommer att ge råd, komma med förslag, be om och ge förtydligande för att underlätta gruppdiskussioner; och utveckla en förmåga att stödja åsikter, förklara i detalj, och hypotes. Studenter kommer också att arbeta med uttalskunskaper inklusive men inte begränsat till ordslut, stavelse stress, intonation, och länka ljud.
ELAC 0535: Låg medelläsning,& skrivgrammatik (70 timmar)
Förutsättning: ESL 0435 eller placering
I den här kursen kommer studenterna att arbeta med en mängd olika akademiska läsmaterial för att utveckla grundläggande akademiska läsfärdigheter (skumma efter huvudidéer och skanning efter viktiga detaljer). Studenterna kommer också att lära sig att härleda innebörden av nytt ordförråd från kontextuella och strukturella ledtrådar. Studenterna kommer att granska principerna för grundläggande styckestruktur och fokusera på att behärska förmågan att skriva olika typer av stycken inklusive beskrivande, exempel, och åsikter. För övrigt, eleverna kommer att granska meningsstrukturen och lära sig att undvika fragment och påkörda meningar. Studenterna kommer att fortsätta arbeta med att använda verbspänningar korrekt och säkerställa ämne-verb-överenskommelse i sitt skrivande.
ELAC 0630: Medelsvår Tala, Lyssna& Uttal (70 timmar)
Förutsättning: ESL 0530 eller placering
Denna kurs hjälper eleverna att utöka sin flyt, betonar det språk de behöver för akademiska studier och verklig kommunikation. Kursen utvecklar elevernas lyssningsförståelse och anteckningsförmåga, inklusive att lyssna efter huvudidéer och detaljer, ställa in distraktioner, och förstå talarens syfte. Kursen ger också insikter i USA. liv och kultur och bygger akademiskt ordförråd genom ämnen som genusfrågor, miljön, och filantropi. För övrigt, studenter kommer att förbättra sin förståelse för amerikansk engelska uttal genom att fokusera på intonation, stressmönster, och minskat ljud i snabbt tal.
ELAC 0635: Medelläsning,& skrivgrammatik (70 timmar)
Förutsättning: ESL 0535 eller placering
Kursen är utformad för studenter som behöver förbättra sina akademiska läs- och skrivfärdigheter och förstora sitt ordförråd. Eleverna utökar sitt ordförråd genom att förstå innebörden från sammanhang såväl som ordets rotbetydelser. Kursavläsningarna utforskar kontroversiella frågor om samtida USA. kultur. Under denna kurs kommer studenterna att introduceras till den grundläggande uppsatsstrukturen samt olika typer av uppsatser inklusive beskrivande och jämför/kontrast. Dessutom kommer kursen att fokusera på korrekt användning av beroende klausuler, underordnade konjunktioner, jämförelser, frasalverb, och komplexa verbtider.
ELAC 0720: TOEFL& akademiskt lyssnande (70 timmar)
Förutsättning: ESL 0630 eller placering
I denna intensivkurs kommer studenterna att lyssna på en mängd olika samtal och föreläsningar på engelska. Vissa ämnen som kommer att behandlas i denna klass är icke-akademiska och informella; de återspeglar typiska situationer som universitetsstudenter möter i USA. Andra ämnen är akademiska och kommer från olika studieområden inom naturvetenskap, samhällsvetenskapen, konsten, och affärer. Genom dagliga övningar kommer eleverna att lära sig och öva användbara lyssningsstrategier och testfärdigheter som krävs för TOEFL iBT.
ELAC 0722: TOEFL& akademisk läsning (70 timmar)
Förutsättning: ESL 0635 eller placering
Denna kurs utbildar eleverna att läsa och förstå långa avläsningar om olika akademiska ämnen. Eleverna kommer att lära sig om ordförråd, pronomen referens, betydelsen av meningar, där meningar kan infogas, slutsatser, retoriskt syfte, och den övergripande organisationen av idéer.
ELAC 0730: Högmedeltal, Lyssnande& Uttal (70 timmar)
Förutsättning: ESL 0630 eller placering
Kursen fokuserar på att utveckla akademisk lyssnings- och talförmåga. Studenterna kommer att lära sig att ge korta strukturerade presentationer och förbättra sin förmåga att förstå och analysera akademisk diskurs inklusive att uttrycka överraskning, uppmuntran, och godkännande; och motbevisa ett argument. Kursen innehåller en accentreduktionskomponent som hjälper eleverna att tala tydligt och med lämpliga intonationsmönster. Dessutom kommer de akademiska språkkunskaper som utvecklats i denna kurs att hjälpa till att förbereda studenterna för TOEFL iBT-testet.
ELAC 0735: Hög medelläsning,& skrivgrammatik (70 timmar)
Förutsättning: ESL 0635 eller placering
I den här kursen kommer studenterna att granska de grundläggande principerna för uppsatsorganisation, fokusera på att behärska flera typer av uppsatser, inklusive argumenterande, och orsak/effekt. Studenterna kommer att vidareutveckla sina akademiska läsfärdigheter i tolkning, slutsats, och kontextuella ordförråd. Eleverna kommer att analysera sammanfatta, och kritisera idéer som påträffas i läsavsnitt. För övrigt, denna kurs ger instruktioner om grammatiska konstruktioner på högre nivå i akademiskt skrivande, såsom verbspänd konsistens, effektiv relativ klausulanvändning, verkliga och orealistiska villkor, och passiv röst. Dessutom kommer de akademiska språkkunskaper som utvecklats i denna kurs att hjälpa till att förbereda studenterna för TOEFL iBT-testet.
ELAC 0802: Nordamerikansk stående engelsk fonetik (35 timmar)
Förutsättning: ESL 0730 eller placering
Kursen är utformad för att hjälpa eleverna att bekvämt samtala med tydligt uttal i olika situationer. Kursen kommer att fokusera studenternas uppmärksamhet på intonation och stavelsestress, vilket är en av de viktigaste aspekterna av accentreduktion. Studenter kommer att känna sig mer självsäkra på att prata med amerikaner i deras dagliga liv. Dessutom kommer studenter som förbereder sig för att gå in i akademiska program att få användbar uttalserfarenhet som gör det möjligt för dem att bättre förstå (och förstås av) infödda talande professorer och klasskamrater.
ELAC 0803: Tala inför publik (35 timmar)
Förutsättning: ESL 0730 eller placering
Kursen är utformad för att utveckla praktiska färdigheter i offentligt talande. Det kommer att täcka hur man kan minska talarens ångest och olika typer av tal som improviserad, övertygande, och informativ. Under kursens längd, studenterna kommer att ge konstruktiv peer-to-peer-feedback samt studenternas självutvärderingar. Denna kurs gör det möjligt för studenter att förbättra sina offentliga talfärdigheter för inte bara college- eller universitetskurser, men också på arbetsplatsen.
ELAC 0804: Presentationsförmåga (35 timmar)
Förutsättning: ESL 0730 eller placering
I den här kursen, studenter kommer att utveckla sitt självförtroende och förmåga att vara effektiva presentatörer. Strategier för att skapa och välja effektiva visuella hjälpmedel kommer att diskuteras och tillämpas. Studenter som går denna kurs kommer att kunna leverera solida presentationer i akademiska och professionella miljöer.
ELAC 0805: Personligt varumärke (35 timmar)
Förutsättning: ESL 0730 eller placering
En viktig aspekt av varje karriär är personlig branding. Detta innebär att utveckla färdigheter för att presentera dig själv för framtida arbetsgivare personligen, på papper, och online. Denna klass kommer att fokusera på att förbättra din professionella image och sociala medier, intervju- och nätverksfärdigheter, och affärsskrivning som cv och e-post. Kursen inkluderar tal, läsning, och affärsskrivningsuppgifter.
ELAC 0806: Avancerade skrivfärdigheter för universitetet (70 timmar)
Förutsättning: ESL 0735 eller placering
Huvudfokus för denna kurs är att utveckla de färdigheter och kunskaper som krävs för att skriva ett akademiskt forskningsarbete inklusive citering, parafrasering, sammanfattande, tillgång till och utvärdering av forskningskällor, undvika plagiering, citerar källor, och uppsatsformatering enligt APA-stil. Dessutom, kursen bekantar internationella studenter med de allmänna förväntningarna i det amerikanska högre utbildningssystemet och hjälper dem att bygga starka akademiska färdigheter.
ELAC 0810:& Redigering av grammatikverkstad (35 timmar)
Förutsättning: ESL 0735 eller placering
Kursen är utformad för studenter som har gått grammatikkurser och har en allmän förståelse för grammatikregler men har problem med att visa det konsekvent, särskilt genom sitt skrivande. Varje vecka, klassen riktar sig mot specifika grammatikfel som vanligtvis observeras bland engelska elever, såsom felaktig användning av verbtider, olika former av överenskommelse, bestämare, ordformer, och mekanik. Efter att ha granskat reglerna, eleverna kommer att uppmanas att kontrollera sin förståelse genom att använda de riktade grammatiska punkterna på menings- och styckenivå, så småningom leder till att skriva uppsatser med fem stycken, som kommer att vara peer- och självredigerad.
ELAC 0811: Akademiskt lyssnande (35 timmar)
Förutsättning: ESL 0730 eller placering
Huvudmålet med denna klass är att förbättra studentens akademiska lyssningsförmåga. Studenter kommer att utsättas för en mängd autentiska lyssningsmaterial som amerikansk tv, Ted Talks, och aktuella händelser. Studenterna kommer att lära sig att effektivt använda bland andra färdigheter och ställa sonderande frågor, begära förtydligande, omformulera, och sammanfatta.
ELAC 0812: Kritisk läsning för akademiska ändamål (35 timmar)
Förutsättning: ESL 0730 och ESL 0735 eller placering
Huvudmålet för denna klass är att förbättra kritiska läsfärdigheter för akademiska ändamål. Studenter kommer aktivt att delta i kritisk analys av autentiska texter från olika akademiska discipliner, som att lära sig att skilja mellan fakta och åsikt, utvärdera slutsatser, bedöma argumentens giltighet, och berätta om en text är akademisk eller inte. Studenterna får strategier för att förbättra läsförståelsen, utveckla akademiskt ordförråd, och kritiskt tänkande.
ELAC 0813: Engelska genom populäramerikansk litteratur (35 timmar)
Förutsättning: ESL 0730 och ESL 0735 eller placering
I den här kursen, studenter kommer att utforska boken Outliers av Malcolm Gladwell. Deltagarna kommer att ha möjlighet att utveckla kritiska tänkande genom läsning, diskussion, debatt, och skrivaktiviteter som är väsentliga för framgång i den amerikanska akademin. För övrigt, Kursen kommer att bygga aktiva läsfärdigheter på högskolanivå och ge studenterna en repertoar av strategier för läsning för olika ändamål. Läsvalet ger en trevlig inlärningsupplevelse för att främja både en uppskattning av läsning och större kulturell medvetenhet.
ELAC 0815: Engelska genom Service Learning (35 timmar)
Förutsättning: ESL 0730 och ESL 0735 eller placering
Kursen är utformad för att ge studenterna en autentisk upplevelse som främjar deras språkinlärningsmål och ger dem första hand exponering för amerikansk kultur och amerikanska människor. Studenterna kommer att utforska olika sociala och ekonomiska frågor som påverkar våra samhällen genom deras serviceinlärning samt genom forskning och kritiskt tänkande. Kursen kommer att ha två moment: i klassen och i samhällstjänst.
ELAC 0817: Kritiskt tänkande genom nyheter runt om i världen (35 timmar)
Förutsättning: ESL 0730 eller placering
Studenter i denna valfria kurs kommer att använda en mängd olika nyhetskällor för att utveckla och skärpa sina kritiska tänkande- och skrivfärdigheter, samt finslipa de talfärdigheter som krävs för att delta i stimulerande diskussioner. Genom denna kurs, studenter kommer att få en bättre förståelse för effekterna av aktuella händelser över hela världen.
ELAC 0821: TOEFL Talar (70 timmar)
Förutsättning: ESL 0735 eller placering
I denna intensivkurs, studenterna lär sig sex olika uppgifter i talavsnittet: två oberoende uppgifter och fyra integrerade uppgifter. Studenterna kommer att introduceras till en mängd olika talstrategier och ges gott om möjligheter att öva på att svara på olika ämnen under en viss tidsperiod med begripligt uttal.
ELAC 0823: TOEFL Writing (70 timmar)
Förutsättning: ESL 0735 eller placering
I den här kursen kommer studenterna att lära sig att skriva två typer av uppsatser för TOEFL iBT oberoende och integrerade uppgifter.
ELAC 0827: Debatt och analys genom amerikanska medier (35 timmar)
Förutsättning: ESL 0730 eller placering
Debatten bygger förtroende och färdigheter som krävs för kritiskt tänkande och kommunikation. I den här kursen, studenter kommer att utforska en mängd kontroversiella ämnen genom amerikanska dokumentärfilmer, TEDTalks, tidningsartiklar, och utvalda tv-program. De kommer att lära sig att samla in information, skilja mellan och effektivt använda fakta och åsikter för att stödja deras argument, observera de strategier som används av andra debattörer för att bygga sina argument, tolka och analysera information kritiskt, och strategiskt stödja eller motbevisa sina positioner. Kursen syftar också till att utveckla studenternas självövervakande och självkorrigerande färdigheter, samt förbättra deras förmåga att ge och ta emot konstruktiv feedback.
ELAC 0840: Engelska för affärspersoner (35 timmar)
Förutsättning: ESL 0735 eller placering
I den här kursen, studenterna kommer att förbättra sina färdigheter inom följande nyckelområden inom affärskommunikation: delta i möten, ringa, förhandla, presentera, och umgås. Studenter kommer också att introduceras till stilen, ordförråd, och olika format för affärsskrivning, såsom brev, rapporter, PM, e-post, och annan elektronisk kommunikation. Grammatik och redigeringsförmåga förstärks som viktiga komponenter i effektiv professionell kommunikation.
ELAC 0850: IELTS-beredning (70 timmar)
Förutsättning: ESL 0735 eller placering
International English Language Testing System (IELTS) är en internationellt erkänd standardiserad engelska kunskapsexamen, vilket vanligtvis krävs för universitet i Storbritannien, irland, Australien, och Nya Zeeland. Medan de flesta amerikanska universitet kräver TOEFL-poäng som ett inträdeskrav för internationella studenter, vissa skolor accepterar också IELTS-poäng. Denna kurs förbereder studenter som planerar att ta IELTS-examen genom att förbättra sina övergripande engelska färdigheter och bekanta dem med testformatet, ämnen, och strategier som behövs för att lyckas uppnå önskad IELTS-poäng.
ELAC 0906: Skriva för forskarutbildningskurser (70 timmar)
Förutsättning: Slutförda eller 0800 Nivå kurser eller praktik
Kursen är utformad för att utsätta studenter för konventionerna om akademiskt skrivande och kritiskt tänkande så att de framgångsrikt kan producera prosa som är tydlig och direkt med lämplig struktur och stöd. Eleverna introduceras till de grundläggande retoriska lägena (t.ex. argumentation, orsak och verkan, jämförelse och kontrast) i samband med engelska retoriska struktur. Kursen ger studenterna möjlighet att uppleva skrivande som en process som kräver förfining och erfarenhet. Studenterna lär sig att skriva för specifika målgrupper och förstå hur man närmar sig skrivande för olika discipliner.
ELAC 0998: Interkulturell kommunikation vid högskola och universitet (35 timmar)
Förutsättning: Slutförda eller 0800 Nivå kurser eller praktik
Denna kurs utforskar akademisk kultur och interaktion på college och universitet. Studenter kommer att utforska kulturella antaganden och akademiska normer vid USA-baserade högskolor. Denna interaktiva kurs gör det möjligt för studenter att diskutera, debatt, och bilda gemensamma förståelser om praxis, interaktioner, och etik i USA-högre utbildningsinstitutioner.
ELAC 0999: Lyckas som internationell student (35 timmar)
Förutsättning: Slutförda eller 0800 Nivå kurser eller praktik
Denna kurs fungerar som en introduktion till den USA-baserade högre utbildningsupplevelsen. Förutom att lära sig i klassrummet, studenter måste också lära sig att navigera i högskolan och universitetsmiljöerna utanför klassrummet. Denna praktiska kurs hjälper eleverna att förstå universitetets grundläggande struktur, de olika resurscentra som finns tillgängliga för dem och de människor som kan hjälpa dem att navigera i sin högskola/universitetsupplevelse. Denna kurs ger studenter möjlighet att bli mer flytande i att prata om och navigera på universitetet som ett system, samt hjälpa dem att bli mer bekväma att engagera sig med olika individer utanför klassrummet.