Fashion Event Planning Short Course

IFA Paris

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Fashion Event Planning Short Course

IFA Paris

  • Campus: Paris
  • Varaktighet: 3 veckor / 75 timmar
  • Format: Dagtid
  • Språk: engelska
  • Intag: Juli 2019
  • Undervisningsavgift: 1 500 €
  • Begränsad till: 20 studenter per klass

Från den mest fantastiska banan visar till de mest utarbetade partierna; någonsin undrar hur dessa fantastiska händelser kommer samman? Med denna korta kurs kommer du att lära dig "ins och outs" för att producera en meningsfull händelse. Utforska de olika typerna av händelser, lära dig hur du skapar och hanterar en budget, curate en utsökt meny och håll dig organiserad med en grundlig show-run.

Eleverna kommer att lära sig att genomföra effektiva händelser på olika skalor. De kommer att förstå hur man använder publicitetsverktyg och sociala medier för att bygga buzz, koppla ihop de lämpliga vinerna till disken och underlätta en sömlös röd matta. I slutet av den här korta kursen kommer eleverna att kunna förutse vanliga händelserna snafus och hur man hanterar dem.

Målet med kursen är att studenter ska lära sig att producera erfarenheter genom att ta sina händelser till nästa nivå. Efter avslutad kurs får deltagarna möjlighet att konceptualisera, planera och genomföra en verklig händelse. Denna kurs ger också eleverna möjlighet att utforska och lära sig mer om Paris som en historisk stad och ett stort modecentrum.

Kursen lärs av Jenae Green, som har arrangerat ledarskapsevenemang för Marie Claire USA och Bergdorf Goodman i New York City. Hon har planerat New York Fashion Week fester, kändisar-studded cocktail händelser, prisceremonier, konferenser och mer.

Kursstruktur

Varje dag kommer det att vara 5 timmar och när det inte finns någon fälttur, kommer en del av klassen att vara teoretisk medan den andra delen kommer att fokusera på den praktiska konceptualiseringen och planeringen av en verklig händelse.

Vecka 1:

  • Introduktion till olika typer av händelser - Folk tycker att modehändelsesplanering bara består av modeshower men det finns mycket mer till det.
  • Couture Fashion Show Field Trip - Eleverna får möjlighet att frivilligt delta i olika positioner på couture fashion show (Tilldelning enligt möjligheter - Det är viktigt att notera att studenterna kommer att väljas utifrån sina profiler, så det är starkt rådde att deltagarna förbereder sina portföljer).
  • Introduktion till budgeten
  • Venue Scouting Field Trip - Du kommer att upptäcka olika typer av arenor som kan användas för evenemang och sedan utforskar du gatorna i Paris för att spejka några platser som hotell, restauranger, butiker.
  • Catering Pairing Field Trip - Som evenemangsplanerare är ofta curating menyer utan möjlighet att smaka på allt, kommer eleverna att lära sig grunderna i parning och förstå vilka viner som går bäst med vanliga huvudrätter.

Vecka 2:

  • Event Activations - Vi diskuterar gemensamma händelseelement som olika typer av underhållning (DJ / Brand / Playlist), fotografering, fotoboks, belysning, AV, inredning och visuella. Eleverna kommer att lära sig om innovativa händelseaktiveringar och "instagrammable" stunder som hjälper till att få en händelse till liv.
  • Florist Field Trip - Vi besöker en blomsterbutik och pratar med en blomsterhandlare för att lära sig om olika typer av blommor som vanligtvis används för inredning och förstå vilka blomster som är under säsong.
  • Händelseproduktion
  • Inbjudan
  • Social Media Field Trip - Du kommer att besöka Facebook: s HQ och lära dig hur sociala medier spelar en viktig roll före, under och efter händelsen.

Vecka 3:

  • På plats / ROS / Walkthrough - Eleverna lär sig om bemanning av evenemang och behov på plats / roller som check-in och betjänt. De kommer också att lära sig att göra en grundlig och detaljerad run-of-show tillsammans med en kort händelseöversikt, kontaktlista, tidslinje och kortlista. Vi kommer att diskutera hur man genomför ett slutgiltigt evenemangs genombrott, ljudkontroll, belysningsprov, AV-test och efter-händelseobjekt, såsom uppdelning och avkastning.
  • Före händelse möte
  • Planeringsdag - Du planerar din egen händelse.
  • Händelselag - Du får möjlighet att visa upp din nya kunskap med din egen händelse. Eleverna ska arbeta i små grupper för att planera olika evenemang som frukost / lunch, cocktailmottagning, modeshow, prisutdelning eller trendpresentation.
  • Recap - Studenterna kommer att sammanställa ett kort sammanfattning och vi kommer att granska varje händelse i detalj för att diskutera vad som gick rätt, vad som gick fel, vad vi kunde ha gjort annorlunda och hur vi kan förbättra.

Krav

  • Rekommenderad nivå på engelska är IELTS 5.5 (för att förstå och följa kursen). IELTS-certifikatet är inte nödvändigt, men vi vill bara vara säkra på att du kommer att kunna förstå kursen.
  • Min. 18 år gammal
  • Intressen att planera modehändelser
Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad October 19, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Juli 2019
Duration
Varaktighet
3 veckor
Heltid
Price
Pris
1,500 EUR
Terminsavgift
Information
Deadline
Locations
Frankrike - Paris, Île-de-France
Startdatum : Juli 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Juli 2019
Frankrike - Paris, Île-de-France
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan