Screen

Hur man skriver ett manus

Den Guion resplan (Film, tv och nya medier) är en läroplan av två nivåer - sträcker sig över två läsår - särskilt utformade för utbildning av manusförfattare.

Även den naturliga namnet på skriptet är film det är säkert att det vore absurt att påstå att år 2016, inte finns Internet eller TV. Och även om det är sant att de delar en gemensam grund med morfar celluloid, är det också involverar uppkomsten av nya förutsättningar, nya möjligheter och därför kräver viss skicklighet manusförfattare att anpassa och mutera sitt arbete.

Mål för resväg

Syftet med resväg Guion är att studenterna förvärvar tekniker och verktyg berättelser skrivna och struktureras för att ta itu med mer eller mindre komplexa projekt och grundläggande kunskaper som man kan försvara sig på ett sådant stort och nya audiovisuella marknaden metod.

För att uppnå mångsidiga, autonoma och kapabla författare, resväg Skriv det igen, bjöd Sam chatta med studenter manusförfattare, producenter, regissörer, skådespelare och andra yrkesverksamma inom filmens värld. Allt för att hjälpa eleverna förstå att gräver i ett medel för kollektivt skapande där perspektiv författaren berikas och kompletteras med bidrag från dussintals yrkesverksamma hela produktionsprocessen.

För att uppnå dessa mål har Writers School designat en resväg två kurser.

De två kurser resplanen

Var och en av kurserna i resväg ockupera ett läsår (oktober till juni). Dessa är exakta för var och en av de lägen som ger egenskaper (modalitet lärs i Madrid).

virtuella läge

  • Varaktighet: 8 månader (ungefärlig tid: 160 timmar)
  • Pris: 1.200 euro
  • Antal studenter .: 12

modalitet

  • Varaktighet: 90 timmar (fördelat på 32 olika typer av 2,5 timmar till 10 timmar av aktiviteter och extraordinära möten)
  • Pris: 1.200 euro
  • Antal studenter .: 12

Första året: 24 bildrutor per sekund

Från papper till skärm: Skriva manus inte skriva litteratur. Författaren vet att hans arbete är endast planet -Den andra stora arbete som kommer att ockupera skärmen, månader eller år senare och detta tvingar dig att interagera på olika sätt med språket.

I denna första årets studerande lär de verktyg som gör det möjligt för författaren att dra detta plan exakt men intressant, samtidigt som man utvecklar precision och kreativitet, teknik och erfarenhet och förståelse stegen genom vilka passerar manus av ett audiovisuellt verk. Det kommer att fungera både enskilda skrivövningar som ett lag och lika mycket om idéer som på slutna lokaler. Kursen avslutas med två möten med audiovisuella branschen och analys av två audiovisuella verk som valts av lärarlag.

Andra året: History söker författare

Från idé till projekt: I denna andra årets studerande börjar ett personligt projekt och slutföra en första version, är det en serie, en spelfilm eller en bit nytt format (webserie eller liknande).

Under det första året studenten har lärt sig de tekniker och verktyg för att skriva ett manus. Under det andra året kommer studenten att förstärka begreppen lärt och kommer att visas på nya aspekter av film berättande, eftersom skillnaderna mellan klassisk och modern berättarstruktur genom jämförande analys av filmer och genomföra övningar enskilt skriva och dator baserad på idéer sig själva eller andra. Men framför allt, slutar det särskilt i pre-skrivande, sökandet fasen av idén, vad du vill säga, att utveckla ett verk av introspektion och observation av miljön. Liksom det första året är det som avslutas med två möten med branschfolk och mono sessioner på audiovisuella tekniker utveckling.

Mer information och anmälan

Internet

  • Start: 19 oktober
  • Schema: Inget förinställt schema, engagemang cirka 5 timmar per modul

i Madrid

  • Start: 16 Oktober (1); 19 Oct. (2nd)
  • Schema: måndagar, från 20:00 till 22:30 h. (1); Torsdagar från 20:00 till 10:30 p.m .. (2nd)

kursplaner

Första året | Från papper till skärm: 24 bildrutor per sekund

första terminen

  • 1 - Vad är skript och vilka är författare.
  • 2 - Starta en film.
  • 3 - mor till alla strider: konflikt
  • 4 - Alla vill vara Superman tecken.
  • 5 - Hur man föra en berättelse: tomten.
  • 6 - Tid och montering: montering från skriptet.
  • 7 - det oundvikliga ögonblicket: slutet.
  • 8 - Säg inte att du älskar mig, ge mig blommor: dialogen i filmen.
  • 9 - Undertext.
  • 10 - Utrymmen och film världar.
  • 11 - Direkt när du skriver.
  • 12 - Vad händer nu? Producera en kort film utan att dö i försöket.
  • 13 - Komedi: den stora konflikten.
  • 14 - Den realistiska drama: Övergång och känslor.
  • 15 - spänning: bomben under soffan.
  • 16 - De överraskningar och terror.

andra termen

  • 17 - thriller: att korrupta poliser och hans chef ...
  • 18 - Science fiction: att skapa verkliga världen och ändå omöjligt.
  • 19 - EPIC genrer, actionsekvenser och andra stora ögonblick.
  • 20 - Rhythm på bio: byta kön.
  • 21 - Att skriva med de fem sinnena.
  • 22 - Har vi blivit galen eller vad? Anpassningar och Trans
  • 23 - Bygg tecken "kön". Klichéer och andra sjukdomar.
  • 24 - Du thriller och komedi: blandningen av genrer.
  • 25 - Utgångspunkten: förutsättningen.
  • 26 - Tiden på bio.
  • 27 - DNA av skriptet: struktur.
  • 28 - tomter och subplots.
  • 29 - Den första vändpunkt.
  • 30 - Krisen krisen alltid ...
  • 31 - Den andra handling eller vandringen genom öknen.
  • 32 - Författaren i branschen: pitch, log linje och andra marcianadas ...

Andra året | Från idé till projekt söker manusförfattare History

första terminen

  • 1 - Skildra i ett samhälle anarrativa: #cerodramas.
  • 2 - Pretextos. Love, självmord och resor.
  • 3 - Den verkliga (extern) som en allierad. 4: e våningen granne alienation i den digitala tidsåldern.
  • 4 - Den verkliga (intern) som en allierad. Vid vilken tidpunkt jag kokar i mitt huvud?
  • 5 - berättande som exorcism.
  • 6 - Ändra, anpassa och berika den riktiga.
  • 7 - perspektiv berättelse. Speglar och fönster.
  • 8 - Idag som igår. Myter och tragedier.
  • 9 - Temat tar förutsättningen och principen om grundandet. Eller vice versa.
  • 10 - När berättelsen börjar och slutar? Hur dra nytta av premissen.
  • 11 - Primal scenen. Ursprung och kondens.
  • 12 - Kartan serien. Utforma "bibel".
  • 13 - Den första säsongen. Arch omvandling.
  • 14 - Ställ in tonen. Kapitel pilot.
  • 15 - Escaleta och behandling. Ett steg närmare filmen.
  • 16 - Välj synpunkten. Berättaren.

andra termen

  • 17-007 mot doktor Freud: Bond och andra berömda tecken på soffan. underliggande tomt.
  • 18 - Fördjupa nätverket av tecken. Opposition berättande och arketyp funktion.
  • 19 - Ytterligare huvudperson. Motiv, konfliktnivåer, växelkurser och progression.
  • 20 - Konstruktion, kvalitet och känsla för Anstiftan Incident.
  • 21 - progressiv komplikationer, kris, klimax och upplösning.
  • 22 - Från strukturen hos 7 steg till 22.
  • 23 - De tre akter. 2nd handling eller korsa öknen.
  • 24 - klassisk berättande struktur. Arquitrama.
  • 25 - moderna berättande struktur. Antitrama och minitrama.
  • 26 - Tricks och skript misslyckanden. De hareng-Saur vad hindrar det?
  • 27 - nivåer av information. Vem vet vad och varför det är tyst, eller inte?
  • 28 - Tyg av tomten och arkitektur scenen. Resursoptimering och dialog som en symfoni.
  • 29 - Analys av scener. Teknik.
  • 30 - Berättelsen i tiden världs struktur och resan av huvudpersonen.
  • 31 - innebörd eller moraliska argument. Typer och former av utveckling.
  • 32 - Nätverket av symboler. Mean starkt koncentrerad.
Program undervisas på:
  • Spansk

Se 3 fler kurser från Escuela de Escritores »

Denna kurs är Internet, På campus
Startdatum
Duration
2 år
Deltid
Pris
1,200 EUR
Naturligtvis
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Slutdatum