Högpresterande Program Kreativ Copywriting

Barcelona School of Creativity

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Högpresterande Program Kreativ Copywriting

Barcelona School of Creativity

CREATIVO03

De säger att ingen läser, att vi är nedsänkta i en visuell kultur eller bilden är det universella språket. Ändå ord, kreativt skrivande och copywriting förblir själen av reklam och yrke. Är de ord som säljer.

PROGRAM BESKRIVNING

Du lär dig att visa att ett ord säger mer än tusen bilder, allt, absolut allt, det kan endast säljas i ord. Du lär dig att fånga konsumenternas uppmärksamhet, att förföra honom, för att övertyga honom. Du kommer att lära sig att behärska de tekniker, media och språk. Och du kommer att göra en bok, boken, för att visa alla att du är kapabel till.

Programmet äger rum under ett läsår: tre fjärdedelar, fyra timmar per dag måndag till torsdag, men också arbeta i skolan måste ägna mer tid att få de bästa resultaten. Är din träning, din bok och din framtid som står på spel.

Dagordningen för PROGRAM

FIKTION

Du kan ringa copywriter, redaktör, kreativ, kommunikatör, men i själva verket kommer att bli en berättare, någon som har att berätta en historia, en idé, en produkt. Och det är viktigt att behärska ord, berättelsen, atmosfären, konflikt, metafor, pausa ... Du måste behärska berättelsen. Först då kommer du att få dina idéer över noggrant.

Visst innehåll: Berättelsen rytm novell - språkliga och resurser Dudas - strukturera idéer - monolog och dialog - adjectival - ordvalet - Display att skriva - skriva med trovärdighet - Den känslomässiga laddning av texten - Brevet aldrig skrev - Utforska ilska, skuld, ömhet eller passion - Hur man haka läsaren - Prata med olika röster -

copywriting

En sak är att skriva och en annan mycket annorlunda, skriver annonser. Det är inte samma sak som att säga att förföra, utgör den frågan, beskriver att föreslå anledningen till att övertyga. Texten i en annons är det bästa säljare av bolaget, den enda som kan tala personligen med miljontals konsumenter.

Vissa delar av innehållet: Läs, läs, läs - Idéer, struktur och ord - Poesi och reklam - War typisk tråd - Live ord - Arbeta med Bernbach - Claim, slogan och baslinjen - Kopiera och konst, hand i hand - Argumentation och tal - översätta åter - Vinnande festivaler - behöver en bok - Arbets frilans - ...

COPYWRITING & MEDIA

Audiovisuella, grafik eller digitala, fler och fler medier och stöder de behöver exakt förklaring, den förföriska frasen övertygande argument. Fler och fler möjligheter till en bra copywriter visar att ord sälja.

Visst innehåll: Tänkande en plats - Exteriör: förföra med minsta ord - Voiceover och dialog - Vad att göra i en shoot - layouter okonstlad - Kilar humör - Skriva manus för tv - Tortyr av banderoller - Online video - rubriker kedjad - Poming och perching - Skriv för Google - 140 kulor - Skriv på sociala nätverk - från TV till mobil - branded content, den webdocumentary händelsen - Möjligheter tryckning - Produktion av händelser och gerilla - Plan innehåll för sociala nätverk -

Kreativ och produktionsverktyg

inte längre tillräckligt för att veta hur man skriver för att vara en bra kopia. Vid många tillfällen och i många organ för att kopiera det är upp till art director, fotograf, filmare eller redaktör för video, och det är viktigt att känna verktygen. Dessutom numera vet på djupet processen för framställning av en plats, en webbplats, en banner kampanj, en sändning eller ens en avancerad teknik projektet är ett måste i en alltmer krävande och konkurrensutsatt miljö.

Visst innehåll: Dominate Ai, Id och Ps kan rädda ditt liv (och boken) - en modell skjuta och redigera video - Produktion av en plats, byrå, producent och regissör - digital produktion: från wireframes till slutprodukten - ljudinspelning och kilar - skapa musik för reklam - Vad gör en kopia som jag i en fotosession så här ...?

VERKSTAD kampanjer och UTVECKLING AV BOK

Bok, portfölj, rulle, mapp, rulle, demo ... kalla det som ni kallar det, är det viktigaste du behöver göra om du vill hitta arbete i en reklambyrå. tid att börja arbeta med din partner i idéer, annonser och kampanjer har kommit. Vi förväntar oss riktiga produkter och genomgångar, professionella normer och, framför allt, många timmars arbete hand i hand med en art director.

Visst innehåll: Från lokala idéer till internationella kampanjer - Kriterier för att välja delar bok - integrerade kampanjer - Hur man gör komplexa idéer - Skapa videocases - vanliga fel i boken - förklarande diagram - Olika format boken - Hur får man en anställningsintervju - Media och rekommenderade stöd - kampanj i dag för i morgon - bok dubbel -

CREATIVE WORKSHOP INNOVATION

Tekniken har förändrat våra liv för alltid påverka kultur, ekonomi, relationer eller kommunikation. Och, naturligtvis, reklam. I denna workshop kommer du att förstå och behärska den nya medieteknologier och format. Du kommer praktiskt taget med hjälp av teknik som Arduino, Virtual Reality, 3D-utskrifter eller spelkampanjer. Det finns inga hinder för nya kreativitet. Och du, hand i hand med din kreativa partner, har framför många sessioner för att bevisa det.

Visst innehåll: designtänkande och produktinnovation - Verkstads Arduino och kreativa tekniker - experimentera med virtuell verklighet - Kampanjer mobil: generera användbara och kreativa program för varumärken - Den virality och "småätande" innehåll - 3D-utskrifter: formning dina idéer - Skapa spel som gör att människor vill producera och vill uppspelning de transmedia kampanjer - kreativa Faciliteter: gerillamarknadsföring effekt "wow" - kan programmet vara idén om en kampanj ...?

Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk


Senast uppdaterad June 28, 2017
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Öppen antagning
Duration
Varaktighet
500 Öppettider
Heltid
Price
Pris
10 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Barcelona
Startdatum: Öppen antagning
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Öppen antagning
Spanien - Barcelona
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Price
3.500 € / kvartal