Högpresterande program kreativa kreativt ledarskap

Barcelona School of Creativity

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Högpresterande program kreativa kreativt ledarskap

Barcelona School of Creativity

Det kommer en dag när man måste anlita en kreativ. Eller förhandla om avgiften med en klient. Eller om du vill etablera dig på egen hand. Eller skapa en egen byrå. Den dagen hamnar. Du måste leda kreativa team, organisera och hantera projekt, hantera finansiella resurser, lösa juridiska och administrativa frågor. Detta är problem som har lite att göra med kreativitet men tillståndet. Och du är bättre förberedda.

PROGRAM BESKRIVNING

Du lär dig att göra det mesta av det kreativa i din avgift, det mesta av de kunder som du arbetar, det mesta av din avdelning, dina studier, din byrå eller ditt arbete som frilansare. Du kommer att lära dig att hantera och driva ett företag, eftersom det är ett företag.

Skills Course utvecklas över sex månader med 176 kontakt timmar undervisas på fredagar och lördagar, och öva kreativitet hantering av en eller flera kreativa team. Visst måste man göra en insats, men belöningen är ett steg upp i karriären.

Dagordningen för PROGRAM

DIREKTIV FÖRMÅGOR

För att interagera med andra för att hantera grupper och individer eller bara för att utvecklas personligen inom världen av reklam en rad färdigheter som du är skyldig och måste lära sig: besluta delegat, förutse, lyssna, planera, förhandla, bly, motivera ...

NÅGRA CONTENTIDOS

Beslutsfattande och problemlösning - design professionell strategi själv - Time management - Stresshantering - Förhandling - Självsäkerhet - Hantera din chef - Ledarskap - Motivation - 7 goda vanor.

Ekonomi för CREATIVE

Redovisning och finansiering är inte i jargong av den kreativa. Tillgångar och skulder, likviditetskvoter, resultaträkning, cash management, ord som kostnader, utgifter, betalning eller investeringar utgör ett främmande språk som måste känna när du kommer på ledningsnivå eller när du bestämmer dig för att genomföra ditt eget projekt. Inget annat val.

NÅGRA CONTENTIDOS

Treasury - Balansräkning - Resultaträkning - Beräkning, ledning och kostnadsreduktion - Eget kapital och finansiell analys - Ratio analys - Ekonomisk analys - Analys av lönsamhet, kassaflöde och rörelsekapital - budgetar och ekonomiska planer - Finansiell Planering .

Offentliga presentationer och tal

Tala inför publik är inte att presentera en kampanj. Att tala inför publik är att fånga uppmärksamheten hos en person eller hundra. Örhängen är att hålla dina ord, dina gester, dina tystnader. Det är att förföra, roa, intrigarlos, razonarles och övertyga dem att köpeavtal eller ett slutligt applåder.

NÅGRA CONTENTIDOS

Kommunikationsprocessen - roll emotionell intelligens - visuella och auditiva skäl att övertyga en publik - sätt att engagera allmänheten i vårt samtal - Hur man lär sig att övertyga och övertala? - Styra rädslan för att tala inför publik.

CREATIVE TRENDER

Innovationen gör oss att ändra som individer, som samhälle och som konsumenter. Undersök trender i beteende och tänkande som kommer att forma den närmaste framtiden och kommunikationsåtgärder spela till deras fördel dessa förändringar är viktigt att leda ett projekt.

NÅGRA CONTENTIDOS

Nya insikter - Inspiration genom analys av de mest inflytelserika poster under de senaste åren - Sammanfattning och analys av de bästa presentationerna av kreativa evenemang och nationella trender - Analys av trender som återspeglar palmareses CDEC, El Sol latinamerikanska Festival och Cannes Lions - Skådespelare referens.

INNOVATION

Creative innovation omfattar allt ett bredare band på jobbet och kreativa planer och budget klient. Att känna till grunderna, är viktigt för ett kreativt och avgörande för en creative director de nya möjligheter som tekniken ger oss och dess tillämpning till en värld av kommunikation och reklam.

NÅGRA CONTENTIDOS

Värdet som en nyckelfaktor - Innovation användarcentrerad - Den nuvarande relevans: den exponentiella ekonomin - nya koncept: affärsmodell, pretotipo, prototyper, design tänkande - förvaltningsmodeller innovation: inkubatorer, acceleratorer, laboratorier - den innovationsprocess: 4D modell av de fyra faserna.

RÄTTSLIGA FRÅGOR

Vem är en film? Vem tror du måste betala en nyemission? Tänk om de anklagar oss för plagiat? Är Jämförande reklam förbjuds Verkligen? Vilken typ av produkter har en speciell reklam regler ...? Kunna svara på några av de frågor som uppstår i den dagliga utan att rådfråga en advokat stärker din position framför kunden och ditt team.

NÅGRA CONTENTIDOS

Introduktion till reklam lag - Konsekvenser om immateriella och bildrättigheter - Olaglig reklam - reklam inom den audiovisuella verk - Reklam och digitala miljöer - Reglering av reklambranschen.

PROJEKT processer

(Saknad information)

NÅGRA CONTENTIDOS

(Saknad information)

Management Practice kreativa team

Förutom kontakt timmar föreläsningar och praktiska övningar görs programmet ingår också en praktisk del rikta ett eller flera av de kreativa team som utför våra High Performance Program Creative. Där kan du ansöka all den kunskap i beslutsfattandet, motivation, ledning och naturligtvis ledarskap.

Priserna på den PROGRAM

Totala kostnaden: 4.300 €

Inskrivning: 300 €

Denna registrering garanterar boka din plats på Barcelona School of kreativitet.

Det finns 2 betalningssätt:

1. Single betalning: 5% rabatt på det totala programmet. Inte kombineras med andra rabatter.

En kvot på 3,785 €.

Betalning av hela kursen kommer att hållas inom de första 5 dagar efter starten av klasser.

2. Kvartals betalning: 2 omgångar av € 2000

Kvartalsvisa betalningar görs inom de första 5 dagarna av varje akademisk kvartal.

Studenter eller alumner i Barcelona School of kreativitet eller FcRI Blanquerna: 10% rabatt.

Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk


Senast uppdaterad November 28, 2017
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Varaktighet
6 månader
Deltid
Price
Pris
4,300 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Barcelona, Catalonia
Startdatum : Sept. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Sept. 2019
Spanien - Barcelona, Catalonia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan