Högre professionell teknisk kurs i management och internationell handel
ISAG - European Business School
Nyckelinformation
Campus läge
Porto, Portugal
språk
Portugisiska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 2 544 / per year *
Ansökningstiden
02 Aug 2024
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* Gällande tabell för läsåret 2022/2023
Introduktion
KURS ALLMÄN BESKRIVNING
Denna kurs syftar till att ge teknisk utbildning på hög nivå om hur man hanterar internationella handelsoperationer och bidrar till en hållbar internationell utveckling av företaget, genom forskning och övervakning av de internationella marknader där företaget verkar, prospektering/främjande, förhandling, genomförande och uppföljning av försäljningen av dess produkter och/eller tjänster på utländska marknader och optimering av importprocesser.
LÄRANDERESULTAT/HUVUDAKTIVITETER
A) Utarbetade marknadsstudier relaterade till de strategiska segmenten av företagets målmarknad, positionering och marknadsföringsstrategi på utländska marknader:
Samla in och analysera olika information, systematiskt och regelbundet, om produkter/tjänster, kunder, företagets konkurrens och andra kontextuella faktorer av betydelse för företagets internationaliseringspolicy;
Analysera marknaden för de produkter/tjänster där den verkar, med hjälp av källor internt och externt för företaget;
Förbereda för beslutsfattande;
B) Hantera försäljning i ett internationellt sammanhang (export):
Utsikt att definiera ett anpassat kommersiellt erbjudande;
Sälj till utländska marknader;
Säkerställa försäljningsuppföljning;
C) Hantera försäljning i ett internationellt sammanhang (import):
Skapa en databas över potentiella leverantörer;
Delta i köpförhandlingsprocessen.
Säkerställa uppföljning av inköp
D) Samordna stödtjänster för import och export:
Montera import-export-operationerna;
Säkerställa administrativ, procedurmässig och dokumentär övervakning av import-exportverksamhet;
Samordna övervakning och utvärdering av kommersiell ledning och bidra till deras maximala effektivitet.
E) Hantera kommersiella och professionella relationer i ett mångkulturellt sammanhang:
Implementera kommunikationselement, integrera aspekter av mångkulturell karaktär;
Bygg och effektivisera ett nätverk av internationella kontakter.
UNDERVISNINGSSPRÅK: Portugisiska
Läroplan
KURSINNEHÅLL
1:A ÅR
1:a terminen
- Tillämpad ekonomi
- Grundläggande ledning
- Verksamhetsstyrning
- Spanska språket
- Engelska språket
- Informationssystem för internationell handel
2:a terminen
- Internationellt byte
- Internationell förvaltning
- Spanska språket för företag
- Engelska språket tillämpas på förhandlingar och försäljning
- Portugisiska och affärskommunikationstekniker
- Mjuka färdigheter
ÅR 2
1:a terminen
- Internationell och affärsjuridik
- Portugisisk beskattning
- Kommersiell ledning
- Internationell marknadsföring och tjänstemarknadsföring
- Förhandlings- och försäljningstekniker i ett internationellt sammanhang
- Planering och organisering av mässor och evenemang
2:a terminen
- Praktik
Studieavgift för programmet
Galleri
Karriärmöjligheter
PROFESSIONELLA UTGÅNGAR:
Produktions- och kommersiella företag av varor och tjänster på internationella marknader | Import, distribution och råvaruföretag | Internationella transport- och logistikföretag, nämligen speditörer | Officiella mäklare och offentliga organ med anknytning till tullen | Föreningar och handels- och industrikammare | Chefer för säljteam.