Idrifttagning för modekurs

Milano Fashion Institute

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Idrifttagning för modekurs

Milano Fashion Institute

Inte bara nya idéer. Inte bara ledarskap och strategiska färdigheter. Ny teknik och en omformad konkurrensmiljö har radikalt förändrat konceptet för ett företag och sättet skapas, från struktur till processer, upp till nya professionella roller, design innovationer och nya affärsmodeller.

Fashion Entreprenörer måste kunna surfa i det övertygande vattnet i ett nytt hav: den globala satsningsinriktade modeindustrin. En revolution som kräver att man kopplar en entreprenörsinsikt med ett marknadsmöjligheter och kompetens inom affärsdesign för att få en konkurrensfördel. Låt oss kalla det starta ett nytt företag.

Nyckelfakta

  • Regissör: Alba Cappellieri, Nicola Guerini
  • Slutet av anmälan: 27 maj, 2019
  • Föreläsningar startar: 10 juni, 2019
  • Föreläsningar: 28 juni, 2019
  • Varaktighet: 4 veckor, 120 timmar
  • Frekvens: 80% av de totala klasserna är det lägsta som krävs för att få certifikatet
  • Plats: Milano, Campus Bovisa Politecnico
  • Kursens värde: € 2. 400 (moms 22% ingår)

En minskning av det ekonomiska värdet som motsvarar 20% för studenter och alumni MFI tillhandahålls, medan platserna är kvar.

Kursen är på engelska.

Under hela kursen en italiensk-engelskspråkig lärarassistent.

Kursbeskrivning

Kursen fokuserar på innovation, kreativitet och entreprenörskap, medföljande studenter genom alla faser av hela processen för att skapa en kreativ och nyskapande nystart inom modebranschen, från att skapa en idé och från forskning till projektutveckling, från affärsplanen till branding och kommunikation, från att erhålla riskkapitalfinansiering till definitionen av strategisk tillväxt över tiden.

Kursen syftar till att tillhandahålla de verktyg och kunskaper som krävs för att tolka, förutse och stödja faserna och trenderna i mode och riktar sig till studenter och yrkesverksamma, kreativa, som har det grundläggande målet att utveckla förmågan att tolka utvecklingen av denna komplexa sektor, vilket ger liv och kontinuitet över tiden till framgångsrika kommersiella aktiviteter.

Partnership

"Fashion Law" -kursen utförs av fakultetet för Milano Fashion Institute , som består av akademiker och utövare från olika bakgrunder: modedesign, grafisk design och företagsledning i modelsystemet och utförs i samarbete med ledande yrkesverksamma och företag inom sektorn. Ett tvärvetenskapligt team av lärare, för att säkerställa en fullständig förståelse för de ämnen som omfattas, och för att förbättra möjligheterna för studenterna inom referensområdet.

Utbildningsmål

Syftet med kursen är att utbilda yrkesverksamma med en stark entreprenörsanda, både för att skapa och utveckla sitt eget varumärke, men också mer generellt att förvärva grundläggande färdigheter som krävs på arbetsmarknaden idag.

Studenter som har genomfört kursen kommer att kunna:

  • känna till modesystemets huvuddrag, förstå specificiteten hos de olika typerna av produktion och organisation av modeaffären och lyxsektorn
  • utveckla innovativa projekt, från konceptfaser till utveckling
  • identifiera marknadsmöjligheter och utveckla effektiva förvaltningsstrategier
  • utveckla affärsmodeller och affärsplaner för modeföretag
  • utveckla marknadsföring, branding och kommunikationsstrategier och förvärva grundläggande grafisk kunskap.

Varför ta kursen

Kursen erbjuder den unika möjligheten till en högspecialiserad fakultet inom modebranschen, sammansatt av internationellt kända professorer och yrkesverksamma som genom erfarenhetsutbyte bidrar till att ge studenterna en uppdaterad bild av systemet, tillsammans med nätverkets professionella möjligheter.

"Startup for Fashion" erbjuder därför inte bara en tvärvetenskaplig teoretisk förberedelse utan också ett brett utbud av möjligheter och erfarenheter inom området, som projektarbete och besök till företag inom sektorn, för att genomföra den förvärvade kunskapen.

Undervisningsmodellen består av följande:

  • I klassrummet Föreläsningar
  • Fallstudier och bästa praxis
  • övningar
  • Projektverk och mockprov

Traditionella i klassrummet föreläsningar alterneras med falldiskussioner, möten med professionella från sektorn, i klassövningar och projektarbeten. Dessutom kommer karriärorientering att ges till studenter som syftar till att arbeta inom sektorn.

Vid slutet av kursen levereras ett MFI certifikat till varje elev.

Kurser

  • Företagande
  • Mode systemet
  • Mode lag: sätt på ditt företag
  • Produktdesign
  • Samlingshantering
  • Digital mode
  • Försäljningsledning
  • Starta Bootcamp

Valprocess

Ansökan

För att ansöka om antagning måste kandidaten:

  1. Fyll i ansökningsblanketten, tillgänglig här
  2. Fäst CV-koden i europeiskt format i det elektroniska ansökningsformuläret, tillgängligt här

Efter att ha mottagit dokumenten kommer Milano Fashion Institute att informera sökanden om valresultatet (upptagande eller ej).

Förkunskapskrav

För att ansöka om tillträde till kursen måste kandidaten för närvarande vara inskriven på en examen i ekonomi / design / teknik / vetenskap eller ha ett examensbevis som är lika med eller högre än en examen.

Finansiellt engagemang

Deltagarna är skyldiga att ha ett betydande åtagande både personligen och ekonomiskt.

Den totala kostnaden uppgår till 2.400 euro, betalas enligt följande:

  • 1: a avbetalningen
  • Andra delen

Kostnaderna ingår i studiematerialet och användningen av institutets faciliteter.

Ekonomiskt stöd ges till Masters studenter Milano Fashion Institute och Alumni Milano Fashion Institute .

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad November 8, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Juni 10, 2019
Duration
Varaktighet
4 veckor
Heltid
Price
Pris
2,400 EUR
Information
Deadline
Maj 27, 2019
Locations
Italien - Milan, Lombardy
Startdatum : Juni 10, 2019
Sista anmälningsdag Maj 27, 2019
Slutdatum Juni 28, 2019
Dates
Juni 10, 2019
Italien - Milan, Lombardy
Sista anmälningsdag Maj 27, 2019
Slutdatum Juni 28, 2019