Ansök före 16 november 2021 för att få 150 USD i rabatt på programavgiften. Använd kod SMU150EBTA vid betalning. Vad kommer detta program att göra för dig? Efter framgångsrikt slutförande av programmet kommer deltagarna att kunna: Utveckla det produkttänk som behövs för att få ut livskraftiga produkter eller tjänster på marknaden. Definiera problemet en produkt ska lösa samtidigt som kundens resa kartläggs; formulera användarpersonas. Använd designtänkande för att generera innovativa idéer och lösningar på designproblem. Analysera strategier och ramverk för att utveckla, marknadsföra och sälja en produkt. Utvärdera produktvägkartläggning och prototypbeslut med hjälp av olika produkthanteringstekniker och praxis. Beskriv en plan för att skapa en konkurrenskraftig, skalbar produkt med hjälp av viktiga produktutvecklingsstrategier och ramverk. Programmoduler Programmet består av 8 moduler. Varje modul leds av en SMU-fakultetsexpert med fälterfarenhet som är specifik för de produkthanteringsämnen som diskuteras. Modul 1: Produktutveckling i den digitala tidsåldern Undersök orsakerna till störningar för produkter och företag, de olika stadierna av digital produktutveckling och plattformsmodellerna och strategierna för att skapa nätverksvärde. Modul 2: Produktportföljstrategi Identifiera nyckelelementen i en produktportfölj, produktportföljstrategier för företag och produkter med effektiv resursallokering. Modul 3: Designa kundcentrerade produkter & designtänkande Analysera företagskunders persona med hjälp av designtänkande, designa och utvärdera olika strategier för att konceptualisera och generera relevanta lösningar på designproblem. Undersök vikten av prototypframställning och testning under designtänkandeprocessen. Modul 4: Produktmöjlighetsgap och minsta livskraftiga produkt Identifiera luckorna i produktmöjligheterna för affärstillväxt. Beskriv en fast innovationsstrategi med hjälp av en produktinnovationscharter och beskriv en lägsta livskraftig produkt samtidigt som du skiljer den från ett affärsförslag. Modul 5: Produktledningsmetod: Lean & Agile Produktutveckling Beskriv och jämför de traditionella och nya produktutvecklingsprocesserna. Undersök implementeringen av lean och agila affärsmetodik i en organisation. Beskriv en produktutvecklingsplan med en kombination av designtänkande, markutveckling och agil metodik. Modul 6: Prissättningsstrategier och affärsmodeller Beskriv en plan för att skapa en effektiv affärsmodell och prisstrategi för en produkt eller tjänst. Diskutera betydelsen av värdebaserad prissättning för en produkt. Undersök de nya affärsmodellerna. Modul 7: Positionering & planering Analysera delar av en produkt och utveckla dess positioneringsstrategi. Undersök positioneringsstrategin för en produkt med fokus på värdeerbjudande och målsegmentet av kunder. Känn igen de produktegenskaper som påverkar konsumenternas köpbeslut. Modul 8: Lansering och hantering av produktlivscykel med hjälp av data Beskriv begreppet PLC med och relaterade riktlinjer. Förklara övervägandena om växande mognad och nedgång av PLC. Identifiera stadiet av PLC och steg en organisation behöver ta i varje steg för att bli framgångsrik. Capstone-projektet Vidareutveckla din erfarenhet och produktportfölj. Detta djupgående Capstone-projekt kommer att utmana dig att tillämpa de färdigheter och tekniker som du fick under vecka 3 till vecka 7 på ett verkligt produktutvecklingsscenario. Uppgifter Grab: Upptäck nya gränser för tillväxt i den sydostasiatiska delningsekonomin Genom en fallstudie centrerad kring ett av Asiens mest framgångsrika start-ups kommer du att identifiera nyckelintressenter inom Grabs ekosystem, analysera Grabs konkurrensposition och rekommendera hur man kan stärka denna position och skapa nya affärsmöjligheter. Experiment & Optionsvärdering Välj mellan två produkter för att investera dina FoU-resurser: Produkt A innebär design av ett nytt batteri som kommer att använda litiumjonteknologi. Produkt B innebär design av en ny generation batterier baserade på den senaste nickelhydrid-tekniken. Produktens livscykel Undersök försäljningen av iPhone från dess introduktion 2007 till andra kvartalet 2021, inklusive de olika modellerna och prispunkterna under åren. Program fakultet Kapil R Tuli, Ph.D. Lee Kong Chian professor i marknadsföring, direktör, Retail Center of Excellence Singapore Management University Kapil R Tuli är Lee Kong Chian professor i marknadsföring, direktör, Retail Center of Excellence vid Singapore Management University. Han har en Ph.D. i marknadsföring från Goizueta Business School vid Emory University, en magisterexamen i marknadsföring och e-handel vid Texas A&M University, en Post Graduate Diploma in Business Administration från NMIMS University (Mumbai) och en kandidatexamen i kemi från Mumbai University, Indien. Hans specialområden inkluderar kundcentrering, varumärkeshantering, kundnöjdhet, innovation och digital transformation. Prof Tuli har under åren engagerat sig i att designa och leverera ledande utbildningsprogram, att tala inför publik och konsultuppdrag med en mängd olika företag som Visa, Tiffany & Co, Ikea, DFS, Johnson & Johnson, United Overseas Bank, Microsoft, Sembcorp Marine, Singapore Power, Singhealth, Civil Service College i Singapore, Zuellig Pharmaceuticals, Health Promotion Board, Public Utilities Board, Urban Regulatory Authority och Prysmian Inc. För närvarande undervisar Prof Tuli Marketing Management till MBA-studenter och Managing Service Innovations till Masters in Innovation Students. Dessutom undervisar Prof Tuli också i marknadsföringsstrategi för Ph.D. Studenter. Prof Tuli har genom åren uppmärksammats för både sin forskning och sin undervisning. 2015 skrevs en fallstudie av honom (Jungle Beer: An Entrepreneurs Journey) belönades med utmärkelsen Best Case Study Award in Entrepreneurship av EFMD. 2016 blev Prof Tuli den första fakulteten från en asiatisk handelshögskola som tilldelades det prestigefyllda Rajan Vardarajan-priset från American Marketing Association (AMA) för tidig karriärs inverkan i marknadsföringsstrategi. 2017 vann Prof Tulis forskning om kundlösningar AMA-Sheth Award for long impact för en artikel publicerad i Journal of Marketing. Shantanu Bhattacharya, Ph.D. Lee Kong Chian professor i verksamhetsledning; biträdande dekanus (program); Akademisk direktör, Ph.D. i Business (General Management) Shantanu Bhattacharya är professor i Operations Management vid SMU. Dessförinnan var han Associate Professor of Technology and Operations Management vid INSEAD från september 2002 till juni 2014, och biträdande professor i Technology and Operations Management vid INSEAD från september 1998 till augusti 2002. Hans undervisnings- och forskningsintressen ligger inom områdena teknikledning, verksamhetsledning, supply chain management och utveckling av nya produkter och tjänster. Prof Bhattacharya är medlem i INFORMS, har gjort flera presentationer om att hantera osäkerhet i den högteknologiska industrin, och hans forskning har dykt upp i Management Science. Innan han började på SMU och INSEAD var professor Bhattacharya instruktör vid University of Texas i Austin. Markus Karner, Ph.D. Akademisk chef, Executive Development Dr. Karner undervisar i tvärvetenskapliga kurser som kombinerar komplexitetsteori, ekologi, evolution och strategi. Han använder dessa verktyg för att utforska funktionen och utvecklingen av komplexa adaptiva system genom mångfald, rekombination och kreativitet. Dr. Karner har undervisat studenter och MBA-kandidater vid Singapore Management University sedan 2005. Han äger ett Singapore-baserat konsultföretag, Karner Consult Pte Ltd. Hans forskning använde molekylärbiologiska verktyg inom mikrobiell ekologi i Medelhavet, Stilla havet och Antarktis. Han tilldelades US National Science Foundation Medal for Services in Antarctica. Dr. Karner publicerade sin ursprungliga forskning i den prestigefyllda tidskriften Nature och andra peer-reviewed publikationer och skrev en lärobok om biologiska modeller för företag. Hans forskning finansierades av National Science Foundations i Österrike och USA, och av Europeiska gemenskapernas kommission. Patrick Tan, Ph.D. Universitetslektor i strategisk ledning; Akademisk direktör, ITI; Kursansvarig, ITI-spår Dr. Tan har mer än 30 års erfarenhet av senior regional ledning i banker och försäkringsbolag. Han har haft roller inom regional och landsstyrning, försäljning och affärsutveckling, drift, kundservice och IT. Dr. Tan är dessutom involverad i att starta företag i Singapore, Indonesien, Thailand och Kina. Forskningsintressen inkluderar strategi, inklusive tillämpningen av Sun Tzu Art of War på företag; Design tänkande; Affärsmodellinnovation och ledning av företag i Asien och Stillahavsområdet. Srinivas K. Reddy, Ph.D. professor i marknadsföring; direktör, Center for Marketing Excellence; Akademisk chef, LVMH-SMU Asia Luxury Brand Research Initiative Utöver sin nuvarande universitetsroll fungerade professor Reddy också som biträdande dekanus för General Management och övervakade MBA- och Executive MBA-programmen. Tidigare var han verkställande direktör och koncernchef, Corporate Strategy and Leadership Development på Maytas. Innan han började på Maytas var han Robert O. Arnold-professor i företagsekonomi och chef för Coca-Cola Center for Marketing Studies, Terry College of Business vid University of Georgia. Professor Reddys expertis är inom varumärkesbyggande, innovation, utveckling av nya produkter, marknadsföring och konkurrenskraftig strategi som involverar nya varumärken och tjänster. Prof Reddys forskning har publicerats i Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Management Science, Social Networks, Statistical Science, Journal of International Business Studies, Marketing Letters, Journal of Retailing, Journal of the Academy of Marketing Science, Decision Support Systems och Journal of Business Research. 2006 tilldelades han IBM:s prestigefyllda SUR-anslag för att studera företagens innovationsförmåga och innovationskonvertering. Han har konsulterat och undervisat chefsprogram för IBM, Coca-Cola Company, United Parcel Service, Miller Brewing, Pfizer, Eli Lilly, Bristol-Myers-Squibb, Satyam Computer Services, Chase, Turner Broadcasting, Cox Interactive Media, Equitable, Ford Foundation , Price Waterhouse Coopers, MasterCard, Unilever, Sembcorp, MSIG, SingHealth, Randstad, Schneider Electric och Infineon. Program lärande resa 140 videoföreläsningar 50+ branschexempel 24 Uppdrag 8 diskussionsforum 1 Capstone-projekt Varför anmäla sig till produkthantering? Ett företags framgång beror på effektiviteten i dess produkthanteringsprocess. Oavsett om du vill ta ut nya produkter på marknaden eller förbättra befintliga, kräver produktens livscykel ledning och ledarskap för att värde ska levereras till kunderna. Faktum är att nästan 70 % av de tillfrågade produktcheferna var överens om att produkthantering är en ledarroll. 84 % av produktchefer och ledare som tillfrågades sa att de i första hand är ansvariga för produktstrategin. källa: Alpha, 2020 57 % av produktchefer säger att produktledning är etablerad men fortfarande utvecklas inom deras organisation. källa: Product Management Festival, 2020 43 % av produktchefer säger att de ses som ledare och nyckelfaktorer inom sin organisation. källa: Product Management Festival, 2020 Vem är detta program till för? Programmet är designat för både tekniska och icke-tekniska proffs. Representativa roller och branscher som kan gynnas inkluderar: Branscher: IT-produkter och tjänster, bank- och finansiella tjänster, läkemedel, konsulttjänster och mer Funktioner: Teknologisk ledning, General Management, Operations och Consulting Detta program är idealiskt för proffs som vill utveckla nya produkter/tjänster, öka intäkter och lönsamhet, konceptualisera störande affärsmodeller med ett produktcentrerat tillvägagångssätt, hantera produktportföljer och företagsstrategi och identifiera fler marknadsmöjligheter för affärstillväxt.
-