Internationellt doktorsexamen i reklam, design och digital kommunikation

Allmänt

3 tillgängliga platser

Programbeskrivning

Professionell träning

Ett broprogram

Kursen är ett premiumprogram som ger studenterna en djupgående förståelse för strategier för reklam, branding, design, digital och kommunikation.

Under hela detta intensiva program arbetar eleverna som en grupp genom en strukturerad sekvens av projekt med tonvikt på tvärkulturell kommunikation och blandningsteori med praktisk applikation.

Med djup förståelse för reklam- och designindustrin kan kandidater från detta program följa karriärer som Art Director, Creative Director, Copywriters, Brand Strategists och mer.125612_rsz_adobestock_157437338.jpg

ämnen

  • Grafisk design
  • Reklam
  • Redaktionell design
  • Visuell identitet
  • branding
  • Datorgrafik
  • Konst riktning
  • Presentation
  • marknadsföring
  • Kreativitet
  • Sociala media
  • Praktik
  • Digital grafisk design
  • Märkesdesign
  • UX-design
  • UI-interaktionsdesign
  • Digital strategi
  • copywriting
  • Avancerad webbdesign
  • Avancerad rörelse design

mål

  • Tillhandahålla en gateway för kreativa sinnen att komma in i världen av professionell design.
  • Förbered dig för designindustrin genom 650 timmars utbildning och experiment.
  • Var en del av globala marknadsförings- och kommunikationskampanjer genom teambaserade strategier.
  • Lär dig nyanserna i kommunikationsstrategi.
  • Fördjupa dig i det spännande området branding och visuell kommunikation.
  • Upptäck en mängd yrken relaterade till design.
  • Utveckla sin kreativa personlighet och anpassa den till kraven i en kort.
  • Lär dig hur du presenterar och försvarar ditt arbete för en panel eller företagsledare.

erfarenheter

  • Veckolånga live-klientprojekt.
  • Internationella workshops värd på campus och i Frankrike.
  • 15-dagars studieresa utomlands.
  • Obligatorisk praktikplats på minst 3 månader hos de bästa byråerna.

antagning

behörighet

Studenter som har avslutat sin examen från något fält kan ansöka.

Antagningsprocess

Studenter måste lämna in ansökningsblanketten för att anmäla sig till önskade kurser på vårt institut.

Valprocess

Studenterna kommer att underkastas ett kreativt intelligenstest, personlig intervju och utvärdering av portföljer.

Senast uppdaterad November 2019

Om skolan

Ecole intuit.lab, Mumbai is a French educational institute of graphic design and visual communication. It was co-founded in 2011 by Patrick Felices, Clément Derock and Frederick Lalande. The vision of ... Läs mer

Ecole intuit.lab, Mumbai is a French educational institute of graphic design and visual communication. It was co-founded in 2011 by Patrick Felices, Clément Derock and Frederick Lalande. The vision of these industry veterans is to build a culture, not just a school. A culture where creative minds get the freedom to innovate, create and become part of a design revolution. Läs mindre
paris , Aix-en-Provence , Mumbai + 2 Mer Mindre