Läs den officiella beskrivningen

Företagen utnyttjar strategisk marknadsföring för att identifiera och hitta sätt att möta sina kunders behov. Chefer och marknadsförare använder strategisk marknadsföring för att skapa en marknadsplan för att förbättra företagens resultat och öka vinsten.


Lediga jobb: 20

Varaktighet: 5 dagar (35h) med en praktisk komponent

Klassrumsundervisning undervisas i London, Madrid och Porto

Datum som ska meddelas inom kort - besök vår LSDM-webbplats


Översikt


Designad och avsedd för chefer, chefer, entreprenörer och personer intresserade av praktisk utbildning med verklig tillämplighet inom strategisk marknadsföring, förvaltning och handel. Programmet för vår strategiska marknadsintensiva kurs ger kunskap, nya sätt att hantera och planera strategisk marknadsföring så att deltagarna kan möta de största utmaningarna idag.

Vår strategiska marknadsföring intensiva kurs undersöker huvudelementen i marknadsföringsstrategin och förstår hur företag skapade och behållit en konkurrensfördel genom utveckling av marknadsstrategier. Våra deltagare kommer att bli utmanade att utveckla strategiskt tänkande och att formulera olika delar av ett sådant processlänkande uppdrag, vision och mål med segmentering, positionering (STP), konkurrenskraftigt erbjudande och målmarknader.

En strategisk analys är avgörande för utvecklingen av marknadsstrategin och bör stämma överens med de viktigaste trenderna i företagens marknadsmiljö.


Flerspråkig lärare.

Skriftligt kursinnehåll tillgängligt på engelska, spanska och portugisiska.


Program


DAG 1

Miljö, intern analys och ställningstaganden

I den första dagen komponenten kommer vi att ta reda på innehållet i intern och extern analys av organisationer som en djup förståelse för varje element som komponerar och interagerar på marknaden vilket gör det möjligt för deltagarna att utveckla effektiva marknadsstrategier. Naturen och inställningen av en marknadsföringsstrategi kommer att undersökas liksom bidrag från värdeköpande och sociala medier. Utvecklingen av en marknadsföringsstrategi kommer att göra det möjligt för organisationer att utveckla en strategisk position avseende den yttre miljön, dess resurser, interna färdigheter, förväntningar och inflytande från berörda parter. Tillvägagångssättet för marknadsundersökningsmetoderna kommer att vara avgörande för att förstå de olika typerna av kunder såväl som att identifiera konkurrenter.


DAG 2

Segmentering, positionering och marknad

I denna komponent diskuterar vi strategin för strategisk marknadsförvaltning (SMM), nämligen strategiska alternativ och beslut. Målet är att förstå de underliggande fundamenten som driver framtida strategier. Deltagarna kommer att förstå lönsamheten i organisationens styrkor för att kapitalisera på externa möjligheter och / eller minimera hot samtidigt som man investerar i möjligheter att övervinna de största svagheterna i organisationer. För detta ändamål kommer vi att ta upp begrepp som segmentering och positionering av organisationen, vilket bidrar till att utarbeta en konkurrenskraftig marknadsstrategi genom forskning och modelleringsteknik som kan tillämpas för att operationalisera segmentering och positionering. Slutligen lär deltagarna att bygga en utvärdering av marknadens attraktivitet samt ett företags konkurrenskraftiga ställning.


DAG 3

Konkurrensfördelar och innovation

I komponent nummer tre lär våra deltagare att identifiera organisationernas konkurrensfördelar med hjälp av specifika metoder för att skapa en konkurrensfördel. Den viktigaste strategin kommer att vara den nya marknadsföringsblandningen genom analys av följande faktorer: produkt, pris, plats och marknadsföring. Var och en av dessa delar bör bidra till ett sammanhängande och omfattande marknadsföringsprogram som kommunicerar och levererar önskat värde till kunderna. Äntligen undersöker vi innovationsfaktorer. Detta är en av de viktigaste problemen för varje organisation, liksom dess inverkan på utvecklingen av en konkurrensfördel.


DAG 4

Relation Marketing Strategies

En av de viktigaste trenderna i marknadsföringstänkande och övning under de senaste åren har varit förändringen av tillvägagångssättet för att nå enskilda transaktioner för att etablera långsiktiga relationer med kunder. Medan transaktionsmarknadsföring avser en enda försäljning, motsvarar relationsmarknadsföring ett förhållande till kunden vilket kommer att leda till affärs- / återkommande shopping samt skapa möjligheter till ytterligare affärsutveckling. Efter att ha förstått vikten av ett förhållande till kunden kommer tiden att gå för deltagarna att bestämma hur man genomför marknadsstrategier, eftersom även i en organisation kan olika strategier för olika företag eller produkter vara nödvändiga.


DAG 5

Genomförande av slutprojektet

På sista dagen kommer våra deltagare att bli utmanade att genomföra ett studiefall med varje koncept, övning och metod som förvärvats under hela kursen. I slutändan kommer varje deltagare att uppmanas att presentera sitt arbete, debattera idéer och nya handlingsformer på marknaden.


priserna

All Inclusive: undervisning, intensiv kurs, dagliga kaffepaus, studiemedel och slutligt intyg

Betingelser:

1º pris upp till 30 dagar före startdatum

2º pris upp till 15 dagar före startdatum

3º pris upp till 7 dagar före och efter datum

Betalning via banköverföring

Program undervisas på:
Engelska
Spansk
Portugisiska

Se 1 fler kurser från London School Of Design And Marketing »

Senast uppdaterad April 17, 2019
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Aug. 2019
Sept. 2019
Duration
5 dagar
Heltid
Pris
1,000 GBP
1: a Pris All Inclusive: London 1.000 £, Madrid 890 £, Porto: 890 £. 2: a pris All Inclusive: London 1.100 £, Madrid 990 £, Porto: 990 £. 3: e pris All Inclusive: London 1.250 £, Madrid 1.100 £, Porto: 1.100 £. Samma dag All Inclusive: London 1.500 £,
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Okt. 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Aug. 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Aug. 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum

Sept. 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum

Okt. 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum

LSDM Presentation

Partnership with University for the Creative Arts

LSDM Student Testimonials