Read the Official Description

Företagen utnyttjar strategisk marknadsföring för att identifiera och hitta sätt att möta sina kunders behov. Chefer och marknadsförare använder strategisk marknadsföring för att skapa en marknadsplan för att förbättra företagens resultat och öka vinsten.


Lediga jobb: 20/>

Varaktighet: 5 dagar (35h) med en praktisk komponent


Översikt/>


Designad och avsedd för chefer, chefer, entreprenörer och personer intresserade av praktisk utbildning med verklig tillämplighet inom strategisk marknadsföring, förvaltning och handel. Programmet för vår strategiska marknadsföring intensiva kurs ger kunskap, nya sätt att hantera och planera strategisk marknadsföring så att deltagarna kan möta de största utmaningarna idag./>

Vår strategiska marknadsföring intensiva kurs undersöker huvudelementen i marknadsföringsstrategin och förstår hur företag skapade och behållit en konkurrensfördel genom utveckling av marknadsföringsstrategier. Våra deltagare kommer att bli utmanade att utveckla strategiskt tänkande och att formulera olika delar av ett sådant processlänkande uppdrag, vision och mål med segmentering, positionering (STP), konkurrenskraftigt erbjudande och målmarknader.

En strategisk analys är avgörande för utvecklingen av marknadsstrategin och bör stämma överens med de viktigaste trenderna i företagens marknadsmiljö.


Flerspråkig lärare./>


Skriftligt kursinnehåll tillgängligt på engelska, spanska och portugisiska./>


Program/>


DAG 1/>

Miljö, intern analys och ställningstaganden

I den första dagen komponenten kommer vi att ta reda på innehållet i intern och extern analys av organisationer som en djup förståelse för varje element som komponerar och interagerar på marknaden vilket gör det möjligt för deltagarna att utveckla effektiva marknadsstrategier. Naturen och inställningen av en marknadsföringsstrategi kommer att undersökas liksom bidrag från värdeköpande och sociala medier. Utvecklingen av en marknadsföringsstrategi kommer att göra det möjligt för organisationer att utveckla en strategisk position avseende den yttre miljön, dess resurser, interna färdigheter, förväntningar och inflytande från berörda parter. Tillvägagångssättet för marknadsundersökningsmetoderna kommer att vara avgörande för att förstå de olika typerna av kunder och för att identifiera konkurrenter.


DAG 2/>

Segmentering, positionering och marknad

I denna komponent diskuterar vi strategin för strategisk marknadsförvaltning (SMM), nämligen strategiska alternativ och beslut. Målet är att förstå de underliggande stiftelserna som driver framtida strategier. Deltagarna kommer att förstå lönsamheten i organisationens styrkor för att kapitalisera på externa möjligheter och / eller minimera hot samtidigt som man investerar i möjligheter att övervinna de största svagheterna i organisationer. För detta ändamål kommer vi att ta upp begrepp som segmentering och positionering av organisationen, vilket bidrar till att utarbeta en konkurrenskraftig marknadsstrategi genom forskning och modelleringsteknik som kan tillämpas för att operationalisera segmentering och positionering. Slutligen lär deltagarna att bygga en utvärdering av marknadens attraktivitet samt ett företags konkurrenskraftiga ställning.


DAG 3/>

Konkurrensfördelar och innovation

I komponent nummer tre lär våra deltagare att identifiera organisationernas konkurrensfördelar med hjälp av specifika metoder för att skapa en konkurrensfördel. Den viktigaste strategin kommer att vara den nya marknadsföringsblandningen genom analys av följande faktorer: produkt, pris, plats och marknadsföring. Var och en av dessa faktorer bör bidra till ett sammanhängande och omfattande marknadsföringsprogram som kommunicerar och levererar önskat värde till kunderna. Äntligen undersöker vi innovationsfaktorer. Detta är en av de viktigaste problemen för varje organisation, liksom dess inverkan på utvecklingen av en konkurrensfördel.


DAG 4/>

Relation Marketing Strategies

En av de viktigaste trenderna i marknadsföringstänkande och övning under de senaste åren har varit förändringen av tillvägagångssättet för att nå individuella transaktioner för att etablera långsiktiga relationer med kunder. Medan transaktionsmarknadsföring avser en enda försäljning, motsvarar relationsmarknadsföring ett förhållande till kunden, vilket kommer att leda till affärs- / köpåterkommande samt skapande av möjligheter till ytterligare affärsutveckling. Efter att ha förstått vikten av ett förhållande till kunden kommer tiden att gå för deltagarna att bestämma hur man genomför marknadsstrategier, eftersom även i en organisation kan olika strategier för olika företag eller produkter vara nödvändiga.


DAG 5/>

Genomförande av slutprojektet

På sista dagen kommer våra deltagare att bli utmanade att genomföra ett studiefall med varje koncept, övning och metod som förvärvats under hela kursen. I slutändan kommer varje deltagare att bli inbjuden att presentera sitt arbete, debattera idéer och nya handlingsformer på marknaden.


Obs! Varje deltagare kommer att få ett deltagarbevis / diplom och kan njuta av en registreringsrabatt i en av LSDM: s kurser som gäller i 12 månader./>


priserna/>

All Inclusive: undervisning, intensiv kurs, dagliga kaffepaus, studiemedel och slutligt intyg

Betingelser:

1: a pris till 30 april

2: a priset fram till den 23 maj

3: e pris: senare datum

Betalning via banköverföring

Program taught in:
Engelska
Spansk
Portugisiska

See 1 more programs offered by London School Of Design And Marketing »

Last updated March 29, 2018
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Juni 2019
Duration
5 dagar
Heltid
Pris
1,000 GBP
1: a Pris All Inclusive: London 1.000 £, Madrid 890 £, Porto: 890 £. 2: a pris All Inclusive: London 1.100 £, Madrid 990 £, Porto: 990 £. 3: e pris All Inclusive: London 1.250 £, Madrid 1.100 £, Porto: 1.100 £. Samma dag All Inclusive: London 1.500 £,
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Juni 2019
Slutdatum
Application deadline
Startdatum
Juni 2019
Slutdatum
Application deadline
Startdatum
Juni 2019
Slutdatum
Application deadline

Juni 2019

Location
Application deadline
Slutdatum
Location
Application deadline
Slutdatum
Location
Application deadline
Slutdatum