Kurs: Försäljnings- och marknadsföringsprogram

GBN Training Centre

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Kurs: Försäljnings- och marknadsföringsprogram

GBN Training Centre

Försäljnings- och marknadsföringsprogram

För att lyckas och trivas på en konkurrensutsatt marknad behöver företagen utveckla marknadsplaner som anpassar dem till sina kunder och skiljer dem från sina konkurrenter. Det är lättare än någonsin att nå riktade kunder, men många marknadsförare saknar förmågan att skapa övertygande varumärken och innovativa metoder med meningsfulla resultat. För att uppnå löftet om vinster måste marknadsföringsledare hävda sin andel på en konkurrensutsatt marknad som är full av varumärken, hålla reda på sina affärsmål och ge meningsfulla fördelar för sina konsumenter.

Programmet ska hjälpa deltagarna att utforska de viktigaste koncepten och verktygen för modern marknadsföring, från marknadssegmentering och produktpositionering till utformning av distributionskanaler och kommunikationsstrategi. Detta program kommer att upplysa deltagarna och hjälpa dem att analysera och förstå de kunddrivna marknaderna och deras behov, förstå deras konkurrenters styrkor och svagheter, skärpa deras förmåga att identifiera konsumentens verkliga värderingar och markera fördelarna på en alltmer komplex marknadsplats.

Personlig inverkan

  • Förstå de grundläggande begreppen Marketing
  • Hand-on-erfarenhet med marknadsföringsmetoder för att tolka konsumentbeteendet och anpassa strategin i enlighet därmed
  • De kommer att lära sig out-of-the-box-tekniker för att locka de rätta kunderna och uppnå dessa relationer
  • Förstå marknadsutveckling och implementering
  • Identifiera skift i det tekniska, regelbundna och kulturella sammanhanget av verksamheten
  • Förstå sin roll i en helt integrerad strategisk marknadsplan

Utbildningsmetodik

GBNTC Marketing Masterclass-serien erbjuder deltagaren en stege, klättring som ökar sin kunskap från en kurs till en annan. Varje masterklass består av: korta föreläsningar, fallstudier, praktiska övningar, gruppdiskussioner, kunskapsdelning med branschpartner och en verklig upplevelse som är direkt kopplad till rollen och funktionen som deltagaren ska tjäna i sin respektive organisation. De utbildningsverktyg som används för att utveckla dessa sessioner är grundade i bästa praxis; GBNTC kommer att använda verkliga VD: s röstundersökningar, analyser av branschpåverkan och marknadsobservationer. Sessionerna utmanar deltagaren, är praktiska och lätta att förstå och kan levereras på arabiska och engelska.

Program översikt

Medverkande livslängd för kundens livslängd: Praktiska metoder och tillämpningar (2 dagar)

Kundens livstidsvärde är en förutsägelse för allt värde ett företag kommer att härleda från deras relation till en kund. Framgångsrik hantering av kundrelationer representerar inte en enda transaktion men ett förhållande som är betydligt mer värdefullt än någon tidsutbyte. Företagen behöver bestämma vilka kunder som är mer värda och hur länge de behöver behålla en kund innan de blir lönsamma. Denna Masterclass kommer att introducera deltagarna med kritiska begrepp och tekniker som krävs för att göra meningsfulla och korrekta uttalanden om CLV i en rad olika ledningsinställningar. De kommer att vara utrustade med färdigheter att utveckla modeller själva och kunna projekta kundretention och borra ner för att förstå specifika typer av kunder genom att ställa de rätta frågorna till dem.

Brandutveckling: Byggande, övervakning och användning av varumärkesandel (2 dagar)

Att bygga ett starkt varumärke med betydande eget kapital ses som värd för möjliga fördelar för ett företag, inklusive ökad kundlojalitet och mindre sårbarhet för konkurrenskraftiga marknadsföringsåtgärder har visat sig ge många ekonomiska fördelar till företaget. I dagens marknadsföring har varumärkets eget kapital uppstått som en viktig strategisk tillgång som behöver övervakas och vårdas för maximal långsiktig prestanda. Högre varumärkeskapital kan bidra till att ett varumärke blir mer lönsamt genom högre varumärkeslojalitet, prissättning, lägre priselasticitet, lägre marknadsföringsförhållanden och handelshöjning. Denna Masterclass hjälper till att utvärdera användbarheten av varumärkets eget kapital till en produkt och deltagarna kommer att kunna utvärdera och tolka data som samlats in från fältet för att spåra hälsan hos ett varumärke. De kommer att kunna utveckla varumärkesmodellmodeller och lära sig unikt perspektiv på vilket varumärkes eget kapital och hur det bäst ska byggas, mäts och hanteras i en organisation.

Kunddriven marknadsföring (2 dagar)

Att få rätt produkter och tjänster till marknaden är avgörande för framgången för en organisation. Företagen står inför starkt press genom starka konkurrensutsatta marknader både nationellt och internationellt, och den snabba förändringshastigheten på marknaden. För att motverka dessa faktorer måste marknadsförare kräva nya verktyg, tekniker och teoretiska ramar för att få en förståelse för sina kunder. Denna Masterclass hjälper till att få en djupgående förståelse av centrala marknadsföringskoncept för att identifiera de väsentliga delarna i den starka marknadsplanen och bygga ett disciplinerat tillvägagångssätt för att analysera marknadsföringssituationer genom att tillämpa nyckelprinciper. I slutet av denna klass kommer deltagaren att kunna känna igen värdet av sina varumärken och lära sig att förbättra värdet genom att använda de tekniker som lärt sig i denna Masterclass.

Distribution Channel Management: Bridging Sales och Marketing Divide (2 dagar)

Det har varit ett gap mellan försäljningen och marknadsföringen, och cheferna har försökt överbrygga detta kommunikationsgap mellan de två avdelningarna. Men det har alltid varit framgångsrikt och huruvida lösningarna har lett till att organisationen lyckades driva är en fråga att störa i detalj. Utan en väl utformad och hanterad distributionsstrategi kan företagets produkt- och marknadsföringsinsatser möta störningar upp och ner i linjen. Företaget behöver utveckla och upprätthålla relationen mellan marknadsföring och försäljning för att skapa en hållbar konkurrensfördel. Denna Masterclass med användande av beprövade ramar hjälper företag att synergiera sina marknadsförings- och försäljningsinsatser. Deltagarna kommer att kunna utveckla analytiska färdigheter genom interaktiva fallstudier, lära sig nya metoder och verktyg för att förbättra effektiviteten och effektiviteten i kanalaktiviteter. I slutet av den här klassen kommer de att kunna identifiera kanalhålen och tillämpa effektiva strategier inom organisationen för att stänga dessa luckor och anpassa dem till företagets mål.

Ledande Effektiv Försäljningskraft (2 dagar)

Organisationens tillväxt och källa till marknadsundersökning beror på sin effektiva försäljningskraft. Säljkåren är en viktig tillväxtmotor för någon organisation och därför måste varje investering i säljkåren räknas. Det är en betydande investering men det kan snabbt växa utan kontroll så att balans måste behållas mellan att styra kostnader och stimulera arbetskraften samtidigt inom organisationerna. Denna Masterclass introducerar de praktiska verktygen, nya koncept och effektiva försäljningsmodeller som hjälper deltagarna att sänka kostnaderna effektivt och öka försäljningen snabbt. De kommer att lära sig att skapa nya sätt att motivera och kompensera sitt säljteam och även trick och handel för att hantera en dynamisk säljkår inför stigande produkter, konsumenter och marknadskomplexitet.

Förhandlingar Dynamik (2 dagar)

Framgångsrik förhandling kräver överenskommelse och samarbete med den andra parten. Eftersom det är svårt att ha samma åsikter och uppfattningar om en situation krävs en professionell kompetens för att hantera situationer i en organisation. Förhandlingar är en daglig praxis inom företagsorganisationen, men framgångsrik förhandling kräver självmedvetenhet, förberedelse och övning för att hantera vardagliga situationer med kunder, partners, kollegor och anställda. Denna Masterclass syftar till att förbättra personliga vinster i förhandlingar samtidigt som viktiga relationer inom organisationerna upprätthålls. Genom interaktiva övningar lär deltagarna att bygga en starkare förhandlingsbas och bidra till att förbättra resultatet av affärerna. De kommer att kunna utveckla analytiska verktyg och ramar för förståelse och vinnande i mer sofistikerade förhandlingar. Klassen kommer att ge praktisk erfarenhet och hjälpa till att stärka svaga punkter, och de kommer att återvända med en starkare och mer sofistikerad strategi för att ta itu med situationer.

Prissättning Strategier och taktik (2 dagar)

En okoordinerad prisstrategi kan påverka företaget, dess produkt och portfölj negativt. Prissättning presenterar chefer med en av sina mest kraftfulla hävstångar för att maximera vinsten. Ledare saknar dock en tydlig förståelse för hur man kan förbättra sina prissättningspraxis och hur man tillämpar sådan kunskap på sina nya produktinställningar. Denna Masterclass kommer att utbilda deltagare om hur man uppnår strategiska mål genom prisanvändning, svara på betydande priskonkurrens och tillämpa taktik för att uppnå det verkliga värdet av sina produkter. Efter att ha deltagit i den här kursen kommer deltagarna att kunna använda prissättning strategiskt för att styra sin verksamhet till långsiktig lönsamhet, förstå det ramverk som stöder en uppsättning prissättningsstrategier och planerar därför relevanta prissättningsstrategier för produkterna.

Strategiskt värde för kundrelationer (2 dagar)

Det är inte alltid nödvändigt att öka tillväxten i företaget genom att utveckla nya produkter eller tjänster, men i stället kan tillväxten hittas genom att sälja bättre till befintliga kunder med liknande beteendemönster. Möjligheten att tillhandahålla överlägsen värde till kunder är obligatoriskt när man försöker etablera och underhålla långsiktiga kundrelationer. För att företag måste inse och identifiera sina mest värdefulla kunder och maximera sitt värde genom att skilja mellan sina bästa kunder och utveckla kundcentrerade strategier. Denna Masterclass hjälper deltagarna att få värdefull insikt om hur man fattar välgrundade beslut och om när man ska investera i kundcentricitet och utveckla processer för att möta behoven hos sina mest värdefulla kunder.

Strategisk marknadsföringskommunikation i dagens Media World (2 dagar)

Marknadsföringskommunikation är ett verktyg som berättar historier och ser till att rätt meddelande levereras till rätt publik. Kommunikations- och cirkulationsinformation har blivit allt viktigare för att skapa den bästa marknaden för produkterna. Organisationerna behöver förstå hur marknadsföring utvecklas och hur man anpassar sig till dessa nya förändringar och skapar ramar för att utveckla starka marknadsföringsplaner för kommunikation. Med andra ord måste ledarna tänka annorlunda på sin marknadsföringskommunikation för att lyckas i dagens marknadsplats. Denna Masterclass innehåller grundläggande färdigheter samt nya verktyg, såsom digitala och konsumentansvar, som hjälper dem att arbeta i rätt riktning när det gäller strategisk planering för taktiskt genomförande av sina marknadsföringsplaner. Deltagarna i slutet av denna Masterclass kommer att förvärva verktyg för att korrekt utvärdera framgången för en marknadsföringskampanj och också kunna omfamna och leta efter en förändring i deras marknadsföringskommunikation.

Segmentering och inriktning (2 dagar)

Idag är segmentering, inriktning och positionering ett känt strategiskt tillvägagångssätt i modern marknadsföring. Det är en av de vanligaste tillämpade marknadsföringsmodellerna i praktiken. Denna modell är användbar när du skapar marknadsföringskommunikationsplaner eftersom det hjälper till att nå och leverera personliga meddelanden för att engagera sig i olika marknadssegment. Det har observerats att bakom varje framgångsrik marknadsföringskampanj finns en noggrann segmentering och inriktningsaktivitet som är inblandad. Denna exakta identifiering av potentiella kunder möjliggör kostnadsoptimering och ökar försäljningsvinst och bidrar till att få en avgörande konkurrensfördel över konkurrensen. Men för att ett företag ska lyckas måste cheferna förstå och använda de modernaste teknikerna som krävs för att marknadsföra sina produkter. Denna Masterclass är utformad för att ge utmärkta konceptuella tillvägagångssätt och operativa metoder, så att deltagarna kan exakt och effektivt hantera dessa strategiska marknadsaktiviteter. De kommer att analysera segmenteringskriterier, segmentutvärdering och målvalsmetoder tillsammans med differentierings- och positionssystem som kan skapa en varaktig konkurrensfördel.

Marknadsfokuserad organisation: Skapa och leverera kundupplevelsen (2 dagar)

Att sätta kunderna i centrum för din företagsorganisation ger det en konkurrensfördel som är svår att slå. Organisationer som är inriktade på sina kunder tenderar att överträffa sin konkurrens genom att noggrant segmentera sina kunder och ge dem en enastående kundupplevelse genom värdeutbud. Det observeras att inte alla organisationer är marknadsfokuserade och inte känner till rätt teknik för att leverera den bästa kundupplevelsen. Därför hjälper denna Masterclass att förstå problemen med att leda förändringen till kundfokus och göra det möjligt för deltagarna att upptäcka, skapa och leverera verkligt värde till kunderna genom en omfattande strategi som anpassar alla avdelningar i en organisation.

Marknadsvärdesförslaget (2 dagar)

I enkelt språkvärde kan proposition definieras som ett affärs- eller marknadsföringsdeklaration som sammanfattar varför en konsument ska köpa en produkt eller använda en tjänst. Värdet propositionen är anledningen till att de ideala utsikterna borde köpa från ett visst varumärke snarare än konkurrenten. Därför är en tydlig förståelse av värdet propositionen ett måste för att hjälpa dem att stärka sin försäljning och se på de brister som förlorar kunderna. Denna Masterclass hjälper till att tydligt definiera och identifiera värde propositioner. Deltagarna kommer att kunna mäta och utvärdera effektiviteten av propositioner både internt och externt. Efter denna kurs kommer deltagaren att kunna presentera sina värdepropositioner i alla sina marknadsföringstekniker för kontinuitet och konsistens i sina företag.

Vem ska delta

Detta program är lämpligt för:

  • Brand Managers
  • Business Intelligence Managers
  • Styrelsens Affärsutveckling
  • Verksamhetsdirektörer
  • Finansanalytiker
  • Allmänna chefer
  • Senior Marketing Managers
  • Marknadschef
  • Marknadsförings- och försäljningschefer
  • Någon annan chef som är intresserad av att förbättra sin marknadsföringskunskap
Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad June 21, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Varaktighet
24 dagar
Heltid
Information
Deadline
Locations
Saudiarabien - Al Khobar, Eastern Province
Startdatum : Sept. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Sept. 2019
Saudiarabien - Al Khobar, Eastern Province
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan