Kurs: Gästfrihet och turismsprogram

GBN Training Centre

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Kurs: Gästfrihet och turismsprogram

GBN Training Centre

HOSPITALITET OCH TURISMPROGRAM

Regeringarna i Mellanöstern-länderna håller på att minska sitt beroende av oljeintäkter och är angelägna om att öka turismen. Enligt FN: s världsturismorganisation (UNWTO) upplevde Mellanöstern tillväxten inom turistsektorn med 52 miljoner besökare år 2013. Det har också beräknats att det skulle finnas 101 miljoner turistanmälningar i Mellanöstern år 2020. Eftersom industrin växer runt om i världen, gästfrihetsorganisationer och destinationer måste fortsätta att effektivt genomföra sin turismstrategi samt investera medel på lämpligt sätt för att förbättra infrastrukturen och kvaliteten på tjänsterna. Talangshantering, intäktsutnyttjande, marknadsföring, branding och kundtillfredsställelse är dessutom andra kärnområden som kräver rätt uppmärksamhet. Programmet syftar till att ge deltagarna både kunskap och verktyg för att effektivt tillgodose problemen och utföra sina roller framgångsrikt inom gästfrihet och turism. Detta program kommer att göra det möjligt för deltagarna att lära sig mer om de nyckelbeslut som ledare för gästfrihet och bedömning av alternativa tillvägagångssätt till ledningen.

Personlig inverkan

  • Uppnå operativ excellens på en starkt konkurrensutsatt marknad
  • Utveckla och hantera en framgångsrik strategi för branding, marknadsföring och kundupplevelse
  • Hantera mänskliga resurser i gästbranschen
  • Hantera och kapitalisera på intäkter och vinster
  • Utveckla ett strategiskt tänkande tillvägagångssätt för gästfrihet och turismsledare

Utbildningsmetodik

GBNTC Hospitality and Tourism Masterclass-serien erbjuder deltagaren en stege, klättring som ökar sin kunskap från en kurs till nästa. Varje masterklass består av korta föreläsningar, fallstudier, praktiska övningar, gruppdiskussioner, kunskapsdelning med branschpartner och en verklig upplevelse som är direkt kopplad till rollen och funktionen som deltagaren ska tjäna i sin respektive organisation. De pedagogiska verktygen som används för att utveckla dessa sessioner är förankrade i bästa praxis; GBNTC kommer att använda verkliga VD: s röstundersökningar, analyser av branschpåverkan och marknadsobservationer. Dessa sessioner kommer att utmana deltagaren, är praktiska och lätt att förstå och kan levereras på arabiska och engelska.

Program översikt

Uppnå operativ excellens på en mycket konkurrensutsatt marknad (2 dagar)

Konkurrenspressen inom gästfrihet och turismindustrin har lett till ett tydligare fokus på operativ effektivitet, rörelsekapitalhantering och avkastning på tillgångar. Resultatet är att företag letar efter sätt att skapa större effektivitet, minska kostnaderna och öka operativa prestanda. Att uppnå operativ excellens introducerar deltagarna till nya metoder för att optimera värdekedjeprocessen. Den behandlar hur man helt kan anpassa verksamheten med den övergripande affärsstrategin och utforska innovativa sätt att maximera effektiviteten i dagens globala sammanhang. Deltagarna lär sig specifika metoder för att sänka kostnaderna och förbättra värdetillförseln samt skapa och genomföra nya ramar för utbudskedjan. De lär sig strategier för att minska rörelsekapitalet för att skapa likviditet. Programmet betonar också informationskommunikationsteknik och operativ finansiering som integrerade faktorer för effektiv förvaltningskedja. Deltagarna lämnar programmet med nya insikter, liksom praktiska verktyg och idéer för att utnyttja sin verksamhet och skapa konkurrensfördelar.

Tvärkulturell ledning (2 dagar)

För att erkänna att världen är en global marknad, vill företag som vill öka sin långsiktiga ekonomiska lönsamhet rikta nya kunder på nya marknader vilket resulterar i nya affärsrelationer på dessa marknader. I en globaliserad ekonomi, och i synnerhet inom servicebranschen i gästfrihet, sport, fritid och turism har förvaltningskulturer blivit en integrerad del av den dagliga arbetslivserfarenheten. Möjligheten att kommunicera tvärkulturellt och förstå olika perspektiv är en nödvändighet för att uppnå en konkurrensfördel vid hanteringen av gästbranschen. Genom den ökade globaliseringen av ekonomin, gränsöverskridande företag, globala omlokaliseringar och ökad användning av e-handel, finner många företag att hantering av kulturella skillnader kan vara en nyckelfaktor för att uppnå sina mål. Syftet med denna Masterclass är att förbättra deltagarnas förmåga att interagera effektivt med människor från andra kulturer än deras eget, särskilt i samband med deras verksamhet. För att förstå kulturens inverkan på förvaltningen Att identifiera de områden där kulturella skillnader ställer utmaningar samt fördelar med att hantera människor över kulturer. och att bli mer självmedveten om den kulturella konditioneringen, individuella fördomar och antaganden.

Utveckla och hantera en framgångsrik varumärkesstrategi, marknadsföring och kundupplevelse (2 dagar)

De största hotellbranschen och hotelloperatörerna har en rad varumärken, med varje varumärke placerat för ett specifikt marknadssegment. Anläggningarna och tjänsterna i varje varumärke är inställda för att matcha en prispunkt. Det finns fördelar med starkt segmenterade varumärken som kunderna litar på, särskilt inom branschen och premium fritidsbranschen. Vidare är marknadsföring avgörande för den organiska tillväxten av ett företag. Dess centrala roll är att skapa, kommunicera, fånga och bibehålla värde för företaget. Marknadsföring bidrar till värdeskapande genom att förstå kundernas behov och utveckla innovativa produkter och tjänster som uppfyller dessa behov bättre än konkurrensen. Marknadsföring kommunicerar värdet skapat genom en rad olika kanaler samt genom företagets brandingstrategi. Marknadsföring fångar en del av det värde som skapas genom effektiv hantering av kunder och prissättning. Slutligen upprätthåller företaget värdeskapandet över tid genom att bygga en effektiv kundcentrerad organisation. Denna Masterclass betonar rollen som branding och marknadsföring för att skapa värde för kunder, vilket i sin tur leder till värdefångst för andra intressenter i ett företag (t.ex. ägare, aktieägare och anställda).

Utveckla en strategisk tänkande tillvägagångssätt för gästfrihet och turismsledare (2 dagar)

Denna Masterclass fokuserar på att utveckla förmågan att integrera miljön och framtiden i allas dagliga arbetsrutiner. Gästfrihet och turism chefer är vana att tänka makro och agera mikro men är deras organisation kapabel? I denna turbulenta värld är förändring det enda som är konstant. Företagens resultat blir allt mer volatila och företag är mer benägna att misslyckas. Så vad är nyckeln till hållbar framgång? I denna Masterclass kommer deltagarna att lära sig att identifiera och övervinna världens utmaningar idag genom att utveckla sina strategiska ledarskapsförmågor. De kommer att kunna förutse strategiskt förfall och framgångsrikt planera för motståndskraft genom att använda affärsprocessens re-engineering och innovation.

Foodservice management (2 dagar)

Framgångsrik foodservice management innebär multi-tasking som menyplanering, verksamhet, intäktshantering, personal, utbildning, marknadsföring, merchandising och kundtjänst. Oavsett om du hanterar en ny restaurangverksamhet eller arbetar för att förbättra en befintlig, behöver du en strategisk verktygslåda för framgång. Denna Masterclass kommer att ge deltagarna färdigheter att utveckla en integrerad livsmedels affärsmodell som omfattar menyplanering, inköp, mottagning, lagring, produktion och leverans. De kommer att lära sig att förbättra operativ effektivitet genom smart mänskligt kapital och ekonomisk förvaltning samt överlägsen kundservice. De skulle kunna förutse strategierna för hantering tenderar och förändra dem för att öka intäkterna i deras organisation och kunna hantera de olika faserna i en restauranglivscykel.

Anläggningsplanering och förvaltning (2 dagar)

Anläggningsplanering och förvaltning är ett systematiskt tillvägagångssätt för att utveckla en organisations fysiska inriktning och omfattar en bred uppsättning specialiserad verksamhet. Det är praktiken att samordna den fysiska arbetsmiljön med en organisation och människors arbete. Denna disciplin integrerar principerna för företagsekonomi, arkitektur och beteende- och ingenjörsvetenskap. Denna Masterclass undersöker hur planering, design och hantering av organisationens fysiska anläggningar kan hjälpa till att uppfylla sina affärsmål. Det kommer att ge deltagarna den kunskap, de verktyg och de färdigheter som behövs för framgångsrik förvaltning av anläggningen, tillsammans med en grundlig förståelse för anläggningschefens kritiska affärsbeslutsprocess. De kommer att ha en klar uppfattning om grunden för anläggningsförvaltningen och kunna analysera strategiskt och fatta beslut som är nödvändiga för att hantera anläggningen.

Hospitality Leadership Challenges (2 dagar)

Medan gästbranschen bibehåller ett löpande behov av chefer på alla nivåer, är behovet ännu större för chefer som kan odla den långsiktiga tankesättningen, förmågan och kompetensen hos en bra ledare. Inte alla chefer har färdigheter att bli ledare för gästfrihet, men chefer som kan växa till det manteln bidrar till att driva långsiktig affärssuccé. I den snabbt föränderliga gästbranschen kommer konkurrensfördelen inte lätt. Strategiskt ledarskap i gästfrihet kräver att du har en djup förståelse för marknaden och förmågan att formulera, utvärdera och genomföra konkurrenskraftiga strategier. Målet med denna Masterclass är att förbereda deltagarna att hantera de olika utmaningarna de kommer att möta medan de är ledande inom gästbranschen. De kommer att lära sig att utveckla ledarstil för att förbättra organisationens hälsa och effektivitet. Masterclassen hjälper till att bygga upp deltagarens förmåga att hjälpa dem att diagnostisera toxiska organisatoriska kulturer och dysfunktionella processer inom industrin och möjliggöra för dem att skapa en bättre balans mellan arbete och liv.

Hospitality Financial Management (2 dagar)

Hospitality Financial Management är entreprenörskaplig och betonar att för att lyckas i näringslivet, oavsett om du arbetar för ett större eller litet företag, ett offentligt eller privat företag, för andra eller dig själv, måste du alltid tänka som en ägare samtidigt som du agerar som en chef. Ju mer du antar att pengarna du spenderar, samlar in och investerar i sig själv, desto bättre affärsbeslut kommer du att göra och ju mer ekonomiska belöningar du kommer att tjäna. Denna Masterclass kommer att ge en enkel, praktisk metod för att hjälpa gästfrihetschefen att effektivt analysera rapporter om företagsbranschens ledningsrapporter och finansiella rapporter. förbereda exakta affärsprognoser, strategiska prissättningsmodeller och effektiva kostnadskontrollsystem; hantera rörelsekapital etc. Deltagarna kommer att lära sig att förstå och tillämpa gästfrihet avdelningen för redovisning på övervaknings- och ledningsnivå, som budgeteringskostnader, prognosförsäljning och ekonomiskt beslutsfattande samt få en klar förståelse för chefsredovisning i en gästfrihetsinställning,

Moderna metoder inom turism och förvaltning (2 dagar)

Turismindustrin och dess resultat är mycket viktiga för många länder över hela världen, och turismen är en viktig faktor i världens ekonomi - den har blivit en aktivitet av global betydelse och betydelse. Det har dock också blivit en industrisektor som, om den inte är välskött och kontrollerad, kan ha skadliga effekter på kulturer och miljöer i "värd" länder. För att dra nytta av turismen måste utvecklingen ske planeras, kontrolleras och säljas med hjälp av moderna marknadsföringsmetoder, turism- och resemarknaderna och deras produkter. Detta mästerklass ger affärs- eller turismspersonal kunskap om de grundläggande begrepp och färdigheter som krävs för att utveckla verksamheten och upprätthålla en turistindustri. Det är inriktat på deltagare som är intresserade av att se till att turismsprojekt inte bara är framgångsrika men långvariga. Det kommer att upplysa deltagarna om de grundläggande begrepp och problem inom branschen som hjälper dem att förstå och utveckla sig professionellt för att hantera industrin framgångsrikt.

Motivational Management för turism och gästfrihet industri (1 dag)

Gästfriheten

Protokoll och resehantering (2 dagar)

Best practices protokolltjänster levereras med avsiktlig efterlevnad av befintliga normer och moderna regler för engagemang. En protokollofficer bör ha den kunskap, kompetens och attityd som krävs för att bearbeta rätt dokument vid rätt tillfälle och på rätt plats, som stöds med effektiv logistik, eftersom detta utgör de främsta kraven för att uppnå affärsmål. Denna Masterclass kommer att ge deltagare praxis som är sammanhängande och i linje med internationella bästa praxis. De kommer att lära sig att utveckla och stärka ledningsprotokoll och resefunktioner och säkerställa leverans av högkvalitativ service till alla användare på det mest kostnadseffektiva sättet. De kommer att kunna planera och organisera nationell och internationell resa och boende med effektivitet och kunna hantera människor i alla slags situationer.

Strategisk Human Resource Management i Hospitality Industry (2 dagar)

Human Resource Management är ett tydligt tillvägagångssätt för sysselsättningsstyrning som syftar till att uppnå konkurrensfördelar genom strategisk utplacering av en högt engagerad och kompetent arbetskraft med hjälp av ett integrerat utbud av kultur-, struktur- och personalteknik. Turism och gästfrihet erbjuder stor mångfald med hänsyn till HRM: s politik och praxis. Denna Masterclass kommer att utforska de bästa HR-metoderna inom branschen för gästfrihet och turism, bland annat rekrytering, utbildning och utveckling, bedömning, arbetssäkerhet och anställningsrelationer. Masterclassen kommer också att betona vikten av värdens värdorganisationskultur och kultur och hur cheferna för gästfrihet måste anpassa sig i miljöbalansorganisationen och värdlandskulturen

Strategisk intäktshantering och kapitalisering av vinster (2 dagar)

Utvid din inkomstpipeline och driv företagets vinster genom att ta en högre strategisk strategi för prissättning och lagerstyrning. Skapa och kontrollera kundernas efterfrågan, skapa en marknadsföringsstrategi som är byggd kring rigorösa kontrollsystem och få en klar fördel jämfört med konkurrensen. allt resulterar i ökad försäljning och lönsamhet. Denna Masterclass fokuserar på de grundläggande principerna för intäktshantering och ger deltagarna de avancerade verktygen och teknikerna som styr strategiska prisbeslut, ställer in lagerregleringar och uppmuntrar efterfrågan manipulering på ett sätt som inte bara driver vinster utan förbättrar övergripande organisationsprestanda. Deltagarna kommer att få avancerade instruktioner i inkomsthantering och lära sig branschkritiska färdigheter och avancerade tekniker som används av toppartister världen över.

Hållbarhet inom gästfrihet och turism (2 dagar)

Hållbarhet påverkar flera områden av hotell, arenor, kongresscenter, konferenscenter och restauranger, inklusive teknik, mat och dryck, husets framsida, hushållsarbete, operationshantering och andra serviceområden. Gästfrihetsbranschen har tagit hållbarhet i sitt ledarskaps paradigm i alla sektorer. Hållbarhet kan vara en del av ett större ansvarsområde eller kan vara en separat heltidsposition beroende på organisationens typ eller storlek. Det här Masterclasset är engagerat i att förbereda deltagarna att ta ledarpositioner inom den globala turism- och gästbranschen. Kunskapsrika kunskaper ges till deltagare, så att de kan bli globala medborgare, lösa komplexa problem genom att använda hållbara utvecklingsverktyg och en trippelbaserad strategi, tänka innovativt och entreprenörskap och kommunicera effektivt. De kommer att bli medvetna om kritiska miljö- och sociala frågor och kan bli agenter för positiv förändring.

Sanitering och säkerhet (2 dagar)

Utan säkerhets- och sanitetsåtgärder kan människors hälsa vara i fara. Säkerhetsrening innebär hantering av livsmedelshanteringsmetoder och rengöringsmetoder för anläggningar. Detta inkluderar hanteringsförfaranden för matberedning, matlagning, lagring och servering och för kontroll av föroreningar från utrustning och anläggningar som används i livsmedelsservice. Att förstå god mathantering är avgörande inom gästbranschen. Chefer lär sig att genomföra viktiga livsmedelssäkerhetsmetoder och skapa en livsmedelssäkerhetskultur. Denna Masterclass är utformad för att lära deltagarna de viktigaste delarna av livsmedelssäkerhet, livsmedelsmikrobiologi, sanitära designprinciper för anläggningar och utrustning, hygienhantering, korrekta rutiner för rengöring och sanering, livsmedelsförsvar och mer. Chefer lär sig att genomföra viktiga livsmedelssäkerhetspraxis och skapa en säkerhetskultur inom sin organisation genom korrekt användning och tillämpning av bästa praxis.

Vem ska delta?

Gästfrihet och turism ledande befattningshavare från både offentliga och privata sektorer:

  • Turistministerier
  • Provisioner för turism och antikviteter
  • Resebyråer
  • Hotell, orter
  • Turism och gästfrihet högskolor
  • Turism och gästfrihetsorganisationer, föreningar och syndikat
  • museer
  • Mat
  • Transportföretag
  • Nöjesparker
Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad June 22, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Varaktighet
29 dagar
Heltid
Information
Deadline
Locations
Saudiarabien - Al Khobar, Eastern Province
Startdatum : Sept. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Sept. 2019
Saudiarabien - Al Khobar, Eastern Province
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan