Kurs: Management Program

GBN Training Centre

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Kurs: Management Program

GBN Training Centre

FÖRVALTNINGSPROGRAM

Övergång till en allmän ledningsroll kräver ett bredare perspektiv. När du leder din verksamhet över funktioner och den dagliga verksamheten måste ditt beslutsfattande informeras genom en strategisk syn på alla kärnverksamhetsfunktioner. Management Programmet kommer att ge dig en grundläggande förståelse för strategi, ekonomi, folkhantering och organisationsförändring, och hur dessa funktioner integreras för organisatorisk framgång. Du kommer att få viktiga insikter från experter inom varje område och skärpa ditt beslutsfattande för att använda ett integrerat sätt att hantera ditt företag.

Personlig inverkan

  • Harness information du redan har i användbara handlingsplaner
  • Genom reella fallstudier och utredningar utmanas dina antaganden och du får nya perspektiv
  • Autentiskt leda organisation och inspirera en högre prestanda
  • Anpassa resurser med strategin för att skapa en mer eftergiven och smidig organisation

Utbildningsmetodik

GBNTC Management ProgramMasterclass-serien erbjuder deltagaren en stege, klättring som ökar sin kunskap från en kurs till en annan. Varje masterklass består av korta föreläsningar, fallstudier, praktiska övningar, gruppdiskussioner, kunskapsdelning med branschpartner och en verklig upplevelse som är direkt kopplad till rollen och funktionen som deltagaren ska tjäna i sin respektive organisation. De pedagogiska verktygen som används för att utveckla dessa sessioner är förankrade i bästa praxis; GBNTC kommer att använda verkliga VD: s röstundersökningar, analyser av branschpåverkan och marknadsobservationer. Dessa sessioner kommer att utmana deltagaren, är praktiska och lätt att förstå och kan levereras på arabiska och engelska.

KOMMUNIKATIONSFÄRDIGHETER

Vår Business Award Masterclass för deltagare med språkkunskaper täcker områden som är så olika som formella rapportskrivningsämnen och presentationsförmåga. Den utvecklar starka kommunikationsförmågor och använder rollspel och exempel på fall för att illustrera inlärningspunkter och låta deltagarna öva färdigheter. Masterclassen omfattar specialiseringar som engelska för marknadsföring. En portfölj av deltagarens uppdrag kommer att bevisa sin inlärning och de kommer att få individuellt handledningssupport såväl som klassrumsbaserad inmatning.

Engelska kommunikationsutbildning (Fokus: muntlig och skriftlig)

  • Bygg deras grammatik klarhet och ordmakt för att förbättra deras
  • Muntlig kommunikation (lyssnande
  • Skriftlig kommunikationsförmåga (läsning

De kommer att utbildas med hjälp av specialdesignade ljud - videoövningar och situationsbaserade praktiska aktiviteter.

  • Dialoginriktad utbildning
  • Utbildning i alla fyra färdigheter i engelska språket
  • Speciellt utformade audiovisuella lektioner
  • Ordmakt och uttalande övning

Affärs kommunikation (fokus: affärssituationer, både muntligt och skriftligt)

  • Lösa problem och fatta beslut - identifiera ett företagsproblem eller förbättringsmöjligheter och undersöka sätt att nå en lösning
  • Förstå marknadsföring för chefer - genom en fallstudie få förståelse för marknadsföringskontexten i en organisation
  • Skriva för företag - utveckla skriftliga färdigheter som passar alla affärssituationer ", protokoll och notering, email, brev, sammanfattning och rapportskrivning

MJUKA FÄRDIGHETER

Organisationsexperter betonar vikten av affärsetikett för att förbättra en persons effektivitet på jobbet. Mjukt skicklighetsutbildning ökar arbetskvaliteten hos arbetstagarna, vilket ökar deras produktivitetsnivå och tillfredsställelse. Eftersom mjuka färdigheter har blivit oumbärliga för någon organisation i denna demokratiska inställning där varje individ har sin egen uppsättning känslor och unikt beteende, hjälper den här Masterclass att få önskade förändringar i medarbetarna och göra dem mer känsliga för varandra och därigenom arbetar som en enhet.

Effektiva kommunikationsfärdigheter på jobbet

  • Upprätta din kommunikationsstil och hur det påverkar andra.
  • Utveckla medvetenheten om de budskap du ger andra.
  • Ta bort hinder för positiv kommunikation.
  • Använd aktiva lyssningsförmåga för att förbättra kommunikationen.
  • Erkänna "kroppsspråk" som ett effektivt kommunikationsmedel.
  • Lär dig att snabbt bygga upp rapport och ansluta till människor.
  • Bygg tillit för att stödja öppen och fri kommunikation med andra.

Emotionell intelligens

  • Erkänn fördelarna med att utveckla känslomässig intelligens (EI).
  • Definiera EI kompetenser och ursprung.
  • Identifiera personliga styrkor och begränsningar med hjälp av EI.
  • Applicera EI-kompetensramen i din ledarroll.

Förhandlingskunskaper

  • Uppskatta de viktigaste färdigheter och processer som krävs för att uppnå framgångsrika förhandlingar.
  • Utveckla de interpersonella färdigheter som krävs för att förhandla framgångsrikt.
  • Utveckla en uppriktig och effektiv förhandlingsstil.
  • Utarbeta framgångsrika förhandlingsstrategier som kan tillämpas på olika situationer i din organisation.
  • Effektivt planera och förbereda för att uppnå win / win-resultat.

Kreativ och innovativ problemlösning

  • Uppskatta fördelarna med att använda ett kreativt tillvägagångssätt.
  • Lär dig tekniker som förbättrar kreativiteten.
  • Bryt tankemönster - utmanande antaganden.
  • Identifiera logiskt tänkande gentemot sidodänkande.
  • Lär dig metoder och verktyg för att generera idéer.
  • Lös problem och sätt kreativa idéer till handling.
  • Skapa en kultur som uppmuntrar till kreativitet.

Konflikthantering

  • Förstå konfliktens källa och natur.
  • Erkänna egenskaper hos svåra människor.
  • Bedöm dina egna konflikthanteringsförmåga.
  • Hantera konflikt professionellt och håll dig lugn i svåra situationer.
  • Lär dig effektiva tekniker för att förebygga och minimera konflikter.
  • Anpassa dina konflikthanteringsmetoder för att passa en rad olika situationer.
  • Syfte mot kompromisser och lösningar som undviker konfliktens negativa inverkan på arbetsplatsen.

Ändra hantering

  • Använda förändringshanteringstekniker för att anta ett strukturerat tillvägagångssätt vid genomförandet av förändringar.
  • Förstå människors reaktioner på förändringar
  • Använd förändringskurvan för att få förståelse för vad människor upplever under förändring.
  • Identifiera strategier för att övervinna resistens.
  • Hantera och kommunicera förändringar.

Stresshantering

  • Bedöm dina egna personliga stressnivåer.
  • Identifiera vanliga orsaker till stress på arbetsplatsen.
  • Känna igen system och effekter av stress.
  • Lär dig hur du hanterar tryck och stress effektivt på jobbet.
  • Använd enkla tekniker för att hantera stress.

Tidsplanering

  • Identifiera de hinder som kommer i vägen för ditt arbete.
  • Uppskatta vikten av att planera och prioritera din arbetsbelastning.
  • Identifiera dina vanor som spenderar din tid.
  • Bli mer disciplinerad och få mer kontroll genom den förbättrade personliga organisationen.
  • Identifiera sätt att maximera din tid för att minska stress och förbättra ditt balans mellan arbete och liv.

Balans i arbetslivet

  • Förstå orsakerna till obalans och bedöma din nuvarande livsbalans.
  • Bättre klara av livs- och arbetsansvar.
  • Använd praktiska tekniker för att hantera för mycket arbete.
  • Hantera konkurrerande krav och behålla koncentration.
  • Identifiera vad som dränerar vår energi och vad bränner oss.

MANAGEMENT SKILLS (3 DAGAR)

(Denna Masterclass erbjuds den 18 november)

Vår Management Skills Masterclass kommer att utrusta deltagare med viktiga färdigheter för att hantera människor effektivt. De är utformade för chefer och chefer på alla nivåer. Beroende på vilket Management Skills Masterclass som väljs, kommer deltagarna att lära sig att leda och hantera ett lag; hur man motiverar anställda hur man bygger ett starkt, sammanhängande lag hur man kommunicerar effektivt och arbetar effektivt med andra i en professionell arbetsmiljö.

Göra kritiska samtal

  • Förstå din roll när det gäller att hantera prestanda.
  • Uppskatta konsekvenserna av att undvika svåra samtal.
  • Planera och förbereda för en konstruktiv konversation om ett svårt problem.
  • Följ en enkel struktur för att hantera interaktioner.
  • Använd tekniker för att få förtroendet att reagera vid svåra stunder.
  • Använd viktiga kommunikationsfärdigheter under utmanande samtal.
  • Hantera din egen och andras reaktion.

Genomföra framgångsrika möten

  • Identifiera grunden för att genomföra möten.
  • Mötescykeln och hur man planerar.
  • Skapa en lyckad dagordning.
  • Identifiera rollen som ordföranden och ministern.
  • Effektivt hantera möten - uppmuntra bidrag från alla deltagare.
  • Hantera konflikter och svåra personligheter.
  • Kommunicera tydligt med ett effektivt språk.
  • Förbättra dina lyssningsförmåga och fråga relevanta frågor.
  • Ge konstruktiv feedback.

HR och personal färdigheter

Bedömningsförmåga

  • Uppskatta fördelarna med bedömningar för både taksägar och bedömare.
  • Ange klara mål och mål.
  • Förbered, strukturera och konfidentiellt driva en utvärderingsintervju.
  • Bedöm prestanda baserat på det observerade beteendet och ge feedback effektivt.
  • Förbättra lyssningsförmågan och hantera prestanda problem effektivt.
  • Förbättra kommunikationsförmåga och förbli rättvis och konsekvent med all personal.
  • Visa empati samt uppmuntra och motivera personal att utföra mer effektivt.

Hantera disciplinära och problematiska problem

  • Uppskatta relevansen av lagstadgade och avtalsmässiga disciplinära och granskningsförfaranden och ACAS-uppförandekoden.
  • Erkänna de nyckelhanteringsansvar som är inblandade i att genomföra disciplinära och granskningsförfaranden.
  • Förstå den roll som bedrivs av dem som uppmanas att agera som följeslagare för sina kollegor vid utfrågningar.
  • Använd informella metoder effektivt och känna igen när formella förfaranden är nödvändiga.
  • Identifiera de viktigaste färdigheterna och processerna som är involverade i att genomföra disciplinära och grievande förfaranden.

Introduktion till HR

  • Lär dig nuvarande och framtida ansvar för HR-specialister.
  • Rekrytera och välj de rätta personerna.
  • Hantera känsliga problem - etiska problem, uppsägning, redundans, sjukdom och TUPE.
  • Använd självklart HR bästa praxis i din roll.
  • Använd jämställdhet och mångfald i praktiken på arbetsplatsen.
  • Delta i prestationshantering och bedömningar.

Rekryterings- och urvalskunskaper

  • Planera och förbereda en urvalsintervju.
  • Ange kraven på den lediga jobbet som ska fyllas i.
  • Använd de mest effektiva rekryteringsalternativen.
  • Förstå vikten av att få den rätt inom de juridiska gränserna som finns.
  • Projicera en professionell bild under intervjun.
  • Använd effektiva fråge- och lyssningstekniker för att framkalla information från intervjuade.
  • Utvärdera kandidater mot uppsatta kriterier och välj den bästa kandidaten.
  • Förtroende rekrytera rätt person för varje ledighet som uppstår.

Kundservice

  • Beskriv kundservice inom din organisation.
  • Uppskatta vikten av bra kundservice.
  • Identifiera de centrala anledningarna till varför dina kunder klagar.
  • Analysera din kundserviceprocess och identifiera de områden som behöver förbättras.
  • Använd en mängd olika tekniker för att skapa en kundfokuserad kultur.
  • Hantera svåra situationer och människor på ett effektivt och professionellt sätt.
  • Utveckla förtroende och förbättra hur du kommunicerar med kunderna.

PROJECT MANAGEMENT SKILLS

Introduktion till projektledning

  • Definiera och klargöra projektets syfte och omfattning för att undvika otydlighet eller orealistiska förväntningar.
  • Bryta projektet i hanterbara stadier.
  • Planera, organisera och dokumentera projektet genom att använda verktyg som hjälper till med hanteringsprocessen.
  • Identifiera och hantera risker för att minimera effekterna av avvikelser från den ursprungliga planen.
  • Bli effektivare vid övervakning och kontroll av projektet.
  • Avsluta projektet och bedöma lärdomarna.

Planera organisering och kontroll av projekt

  • Erkänna utbudet av tekniker och verktyg som används vid planering, organisering och kontroll av projekt.
  • Skapa noggranna och användbara planer som ger en detaljerad fördelning av kostnader, tidsplaner, uppgifter och resurser.
  • Uppskatta effekterna av intressenternas förväntningar på projektet.
  • Kvantifiera effekterna av problem och förändringar i reala termer av resurser, tid och kostnader.
  • Lär dig hur du håller projektet aktivt och på spår genom effektiva projektkommunikationsfärdigheter.
  • Förstå projektgruppsfunktioner och lär dig att hantera det effektivt.

Framgångsrik planering och förvaltning av projekt

  • Tänk på och realistiska beslut om ett projekts lönsamhet
  • Effektivt förplanera arbetsinnehållet i projekten.
  • Utför riskanalys på ett projekt och förstå projektkostnader.
  • Skapa en projektplan med hjälp av Critical Path Analysis (PERT) tekniker
  • Ha en medvetenhet om resurskraven och eventuella affärskonflikter i samband med deras projekt.
  • Behålla kontroll över projekt, och veta hur och när du ska göra de mest lämpliga besluten när du uppdaterar ett projekt.
  • Presentera projekt till andra människor så att de förstår vad som händer och kan stödja dem för att uppnå sina mål.

Finansutbildning

  • Uppskatta betydelsen av finansiering och kontroll av kostnader.
  • Förstå hur budgetar är konstruerade och utnyttjas.
  • Lär dig det ekonomiska jargonget som rör offentliggjorda affärsredovisningar och rapporter om ledningsredovisning.
  • Demonstrera en förståelse av kostnadshantering, budgeteringsprocessen och behovet av effektiva budgetprognoser och kontroll.
  • Få förståelse för finansiella tekniker i samband med kapitalutgifter och begreppet riskhantering.

Vem ska delta

  • Ledande befattningshavare
  • VD, COO, CFO
  • Chefer för produktavdelningar inom den privata eller offentliga sektorn
  • Ledande befattningshavare utan nuvarande ledningsansvar
  • Affärsrådgivare
  • chefer
  • Junior chefer
  • Under ledningsnivå cadre
  • De strävar efter att gå med i multinationella företag
  • Nyutexaminerade söker jobbjobb
Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad June 21, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Varaktighet
Heltid
Information
Deadline
Locations
Saudiarabien - Al Khobar, Eastern Province
Startdatum : Sept. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Sept. 2019
Saudiarabien - Al Khobar, Eastern Province
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan