Read the Official Description

DENNA KURS HÄR I ENGLISH SPRÅK.

Fashion New Media Semesterkurs fokuserar på en strategisk aspekt av mode systemet. Utbildningen syftar till att skapa och hantera integrerade visuella och kommunikationsstrategier, strukturera kontakter med andra professionella personer, skapa strategiska kommunikationsprojekt genom nya media. Numera presenterar modeverksamheten några störande förändringar i den digitala och den nya medieriktningen, till exempel nya områden inom e-handel och modebloggar.

Centralt för denna didaktiska filosofi om att involvera yrkesverksamma och industrin har IED Florens Fashion New Media-semesterprogram samarbetat med LUISAVIAROMA.com. LUISAVIAROMA (Florens) är en av världens viktigaste designers främsta e-handelsklubbförsäljare.

Professionell profil - Seminariet i Fashion New Media förbereder eleverna att förvärva nya färdigheter för karriärutveckling i modeföretag, presskontor eller i italienska eller utländska mediebyråer.

Schema - Lektioner går från måndag till fredag, heltid.

Mål - Fahion New Media riktar sig till unga yrkesverksamma som vill förbättra sin vision och kreativa färdigheter genom nya medier och avancerade kommunikationsprocesser. studenter som vill ha grunderna för nya mediestrategier på modeområdet både för fortbildning eller för att komma in i arbetslivet; studenter som kommer från fält som mode, design, kommunikation eller marknadsföring och som vill utforska modevärldens särdrag

Metodik och struktur - Semesterprogrammet i New Media utvecklas genom kurser som syftar till att förbereda deltagarna att använda de nya medierna som ett nytt strategiskt verktyg för modekommunikationsfältet. Detta uppnås under klasser och speciella projekt där deltagare kommer att arbeta tillsammans med riktiga korta presenterade av företag och professionella figurer som är intresserade av att förnya sin modekommunikation genom nya mediestrategier.

De sociala medierna och de nya mediestrategierna stärks av partnerskapet med Luisaviaroma och avantgarde-lösningarna som Florentine avancerade tillverkare begär att vara konkurrenskraftiga på en världsomspännande marknad.

Programmets första del introducerar modekommunikationen och undersöker modesystemets specifika ämnen genom nya medier när det gäller bild och kreativa strategier.

Kursen syftar till att lyfta fram och förstå de nya medieprocesserna för modeindustrin, inklusive visuellt språk, kommunikationsplaner och strategisk planering, genom traditionella och nya medieverktyg.

IED har en lång och enastående tradition i träning av profiler för modedesign och ledning och har genom åren utvecklat flera kontakter och projekt med huvudföretag på modeområdet. Detta ger deltagarna den extra fördelen av att arbeta tillsammans med professionella och företag under semestern och att skapa innovativa och konkurrenskraftiga projekt som hjälper deltagarna att förstå de verkliga frågorna i modevärlden och förbättra deras teamarbete och kreativa problemlösningsförmåga.

Program taught in:
Engelska

See 13 more programs offered by IED – Istituto Europeo di Design Florence »

Last updated September 12, 2018
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Sept. 2019
Duration
15 veckor
Heltid
Pris
7,000 EUR
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Application deadline

Sept. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum