Kurs i modemarknadsföring

The Cut Fashion Design Academy

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Kurs i modemarknadsföring

The Cut Fashion Design Academy

I den här intensiva 14 veckors kursen lär du dig att bli en effektiv modebutiker. I den konkurrenskraftiga modeindustrin världen behöver du färdigheter som talar till konsumenten, oavsett om du vill arbeta för ett etablerat företag eller utveckla "Brand of You" .

I dagens mediamässiga miljö är det viktigt att du kan kommunicera ett varumärkes DNA till deras målmarknad. Lär dig de färdigheter som krävs för att lyckas genom att jobba med branschpersonal för att komma in i kreativa och lönsamma affärer av mode.

TERM: 14 VECKOR X 20 / HRS = 280 HOURS
Vecka: Lektion 8 HRS / VECKA. LAB 12 HRS / WEEK

Intro till Fashion Marketing

  • Definiera den terminologi som är gemensam för modebranschen.
  • Identifiera modeindustrins segment och deras roller i modeledningen.
  • Spåra rörelsen av mode från koncept till konsument.
  • Identifiera nuvarande designers och känna igen deras signaturstilar.
  • Utveckla en medvetenhet om mångfalden och fördelarna med moderelaterade karriärer.
  • Beskriv huvudstrategier och processer för modemarknadsföring.
  • Förklara begreppet forskning och utveckling.
  • Jämför marknadsföring av mode med andra produkter.
  • Identifiera en strategi som ska användas för marknadsfördelning.
  • Visa förmåga att förbereda och presentera mode marknadsföringsinformation.
  • Producera en mode-relaterad händelse video.

Konsumentbeteende

  • Identifiera de många faktorer som påverkar konsumenternas köpbeteende.
  • Diskutera hur konsumenternas attityder kan påverkas av marknadsförare.
  • Förmedla grundläggande psykologiska begrepp till konsumenternas motivation och behovsuppföljning.
  • Differentiera mellan kvalitativ och kvantitativ konsumentforskning och utforma, administrera och analysera grundläggande datainsamlingsinstrument.

Skriva för industri

  • Förstå rollen som att skriva i kommunikationsprocessen.
  • Identifiera modejournalistikens roll i tidningen, tidningen och nya medier.
  • Skriv mode kopia för tidningen, tidningen och online media.
  • Skriv mode kopia för reklam och PR-ändamål.
  • Ställ en modehistoria.
  • Tänk på, redigera och publicera en tidskrift för utskrift av hårddiskar.

Public relations

  • Demonstrera en förståelse för traditionella och framväxande PR-tekniker.
  • Analysera verkliga observationer och tillämpa på PR-initiativ.
  • Demonstrera kreativa och kritiska tänkande färdigheter.
  • Förbättra personlig kommunikation och kompetens inom offentlig presentation.
  • Analysera marknadsföringsstrategier som används av annonsörer i en mängd olika medier: Skriv ut, sändning, Utan hemma, online och sociala medier.
  • Visa en förståelse för hur man riktar in reklam till specifika marknader.
  • Utveckla och budgetera en annonskampanj som integrerar flera medieplattformar.
  • Utveckla en mediakontaktlista.
  • Producera en professionell Media Kit, inklusive pressmeddelande, företagets backgrounder, designer bio och produkt lookbook.

Sociala media

  • Förstå hur företag och ideer använder sociala medier marknadsföring för att engagera kunder.
  • Förstå grundläggande ordförråd och terminologi för social media marknadsföring och social media analytics.
  • Använd den teknik som ingår för att effektivt kunna kommunicera taktik, strategier och beslut relaterade till marknadsföring av sociala medier.
  • Uppskatta de strategiska konsekvenserna, inklusive risker och etiska konsekvenser, av social media marknadsföring.
  • Analysera sociala mediernas användbarhet för företag som ett fordon för att underlätta kundkommunikation och interaktioner.
  • Förstå trending ämnen, typer av innehåll och användare.
  • Bygg engagemang med lämpliga länkar och tonfall.
  • Undersök webbanalys, digital branding, WordPress-specifik bloggning, onlineannonsering, sociala medier, SEO och mer.

Brandstrategi

  • Förklara de grundläggande teorierna och processerna för varumärkesskapande.
  • Differentiera en produktidentitet från en varumärkesidentitet.
  • Definiera strategi i samband med varumärkesbyggnaden.
  • Diskutera användningen av symboler och metaforer.
  • Diskutera element av varumärkesförpackningar för att hjälpa till att skapa varumärkesidentitet.
  • Förklara de fyra pelarna i branding.
  • Förbered en plan för varumärkesutveckling.

E-Business

  • Visa förståelse för grundläggande e-handel / e-handelsmodeller och marknader.
  • Jämför, utvärdera och göra förbättringsrekommendationer för webbplatser, e-butiker, bloggar, marknadsföring / e-handelsapp och kreativt innehåll baserat på användbarhet, engagemang och målmarknadsmål.
  • Skapa digitalt innehåll för att främja försäljningen.
  • Tänk och publicera en online-e-handelsbutik.

försäljning

  • Utveckla färdigheter i kreativ riktning och produktion.
  • Lär dig planering och budgetering.
  • Utveckla viktiga vägar för händelseutförande.
  • Skaffa färdigheter i projektledning.
  • Lär händelse redovisning och jämnvikt statistik.
  • Förstå talangshantering och förvärv.
  • Utveckla kritiska tänkande och utvärderingsförmåga för att utveckla solida försäljningsreklam.
  • Bedöm den ekonomiska avkastningen på bagageutställningar, popup-butiker och andra kampanjer på plats.
  • Tänk, marknadsföra och genomföra en lokal försäljnings händelse.
Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad May 24, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Jan. 22, 2019
Maj 14, 2019
Duration
Varaktighet
14 veckor
Heltid
Price
Pris
9,500 CAD
Information
Deadline
Locations
Kanada - Vancouver, British Columbia
Startdatum : Jan. 22, 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Startdatum : Maj 14, 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Startdatum : Sept. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Jan. 22, 2019
Kanada - Vancouver, British Columbia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Maj 14, 2019
Kanada - Vancouver, British Columbia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Sept. 2019
Kanada - Vancouver, British Columbia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan