$close

Filter

Visa resultat

Sök bland kurser i Designstudier 2022 i Singapore i Singapore

Universitet och högskolor fastställa sina egna behörighetskrav för högskolestudier, så de varierar stort. Beroende på kursen, kan doktoranden kunna komma in i högre utbildning med en rad olika kvalifikationer. Om du 're ansöker att göra en kurs Foundation Degree, kanske du upptäcker att arbetslivserfarenhet beaktas tillsammans med några kvalifikationer du har. Vissa högskolor och… Läs mer

Universitet och högskolor fastställa sina egna behörighetskrav för högskolestudier, så de varierar stort. Beroende på kursen, kan doktoranden kunna komma in i högre utbildning med en rad olika kvalifikationer. Om du 're ansöker att göra en kurs Foundation Degree, kanske du upptäcker att arbetslivserfarenhet beaktas tillsammans med några kvalifikationer du har. Vissa högskolor och högskolor erbjuder Foundation år som förberedelse för en viss kurs. De brukar don 't resultat i separata kriterier som de helt enkelt kvalificera dig att ange graden själva programmet. Foundation Years aren 't inom räckhåll för alla utbildningar, dock.

Designområdet är otroligt brett i sin omfattning och erbjuder en mängd olika karriärmöjligheter. De som arbetar inom detta område använder sin kreativitet och sina problemlösningsfärdigheter för att svara på konsumenters, företags och institutioners behov inom både den offentliga och den privata sektorn.

Singapore (新加坡) är en stad-stat i Sydostasien. Grundades som en brittisk handel koloni år 1819, sedan självständigheten har det blivit en av världens 's mest välmående länder och har världens ' s mest trafikerade hamn. Singapore har sex nationella universitet och är i regel väl ansedda och lockar utbytesstudenter från hela världen.

Be om information Kurser i Designstudier i Singapore i Singapore 2022

Läs mindre
Läs mer om att studera i Singapore
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
Rekommenderade Senaste Titel
Emeritus Institute of Management
Singapore

Vad kommer detta program att göra för dig? Här är några av de specifika utmaningarna som du kommer att kunna ta itu med bättre efter att du har slutfört det här programmet: Up ... +

Vad kommer detta program att göra för dig? Här är några av de specifika utmaningarna som du kommer att kunna ta itu med bättre efter att du har slutfört det här programmet: Upptäck tjänsteleveranstrender, möjligheter och utmaningar Utveckla värdeförslag och positionering för att sticka ut på den konkurrensutsatta marknaden Lär dig hur teknik används för att leverera utmärkta tjänster Tillämpa ramverk och strategier för att identifiera, hantera och underhålla kunder genom tjänsteleverans och excellens Identifiera strategier för att leverera utmärkta tjänster kostnadseffektivt Programmoduler Modul 1: Fånga värde i moderna tjänsteekonomier Utforska utmaningarna med att skala fram framgångsrika tjänstevarumärken och företag, makrotrender i moderna tjänsteekonomier, lösningar som gör service till kärnvärdet för ett företag och hur man analyserar aktiviteter i verksamheten som hjälper till att fånga värde i tjänsteekonomin. Modul 2: Teknik i tjänst: Servicerobotar, AI och plattformsaffärsmodeller Undersök hur teknik används för att leverera tjänster, effekterna av plattformsaffärsmodeller i tjänsteleverans, problem och utmaningar som plattformsekosystem står inför och hur man analyserar konkurrensfördelar och nackdelar med plattformsföretag. Modul 3: Hantera kundlojalitet – Lojalitetshjulet Få en djupare förståelse för företagens vinster från långsiktig kundlojalitet, distinktionen mellan kundnöjdhet och lojalitet, konsekvenserna av kundgruppering/segmentering på förvärv och bibehållande av kunder och strategier för att upprätthålla kundlojalitet. Modul 4: Customer Centricity – Strategisk klagomålshantering, serviceåterställning och kundfeedbacksystem Lär dig hur du använder kundtjänststrategier för att ge kundernas klagomål en positiv effekt, utnyttja kundfeedback för att driva organisatoriskt lärande, illustrera ett proaktivt och kostnadseffektivt tillvägagångssätt för serviceåterställning, vad du ska tänka på när du utformar system för kundfeedback och hur serviceåterställning kan göras. används för att driva affärsmål. Modul 5: Service Quality – The Gaps Model & Customer Service Process Redesign Utforska dimensionerna av tjänstekvalitet som påverkar kundlojalitet, hur gapmodellen används för att förklara brister i servicekvalitet, rätt investeringsnivå för att leverera tjänstekvalitet, varför omdesign av tjänsteprocesser är viktigt, verktyg för att omforma tjänsteprocesser, processens inverkan omdesign på kunder och personal, och de nio stegen i omformningen av kundserviceprocessen. Modul 6: Tre strategiska Pathways till kostnadseffektiv tjänstexcellens (dubbelkulturstrategi, strategi för fokuserade tjänster, OM-strategi och integration) Bygg upp din kunskap om de tre Pathways mot kostnadseffektiv serviceexcellens, den dubbla kulturen/dubbelfokuseringen Pathway leverera kostnadseffektiv serviceexcellens, den fokuserade servicefabriken Pathway leverera kostnadseffektiv serviceexcellens, och verksamhetshanteringsstrategi Pathway leverera kostnadseffektiva tjänster. Modul 7: Produktion av tjänster & varumärkesutveckling av tjänsteupplevelsen & bygga en tjänsteorganisation i världsklass Upptäck hur man driver förbättringar med hjälp av strategier och ramverk för tjänsteledarskap och hur man identifierar strategier för att förbättra tjänsteleveransen och de potentiella fallgroparna. Program fakultet Jochen Wirtz, Ph.D. Professor i marknadsföring och prodekan för MBA-program Förutom att tjänstgöra som professor i marknadsföring vid National University of Singapore, är professor Wirtz också en internationell fellow vid Service Research Center vid Karlstads universitet i Sverige och en akademisk forskare vid Cornell Institute for Healthy Futures vid Cornell University i New York. Han var grundare för dubbelgraden UCLA – NUS Executive MBA Program (rankad 4:a globalt i Financial Times EMBA 2015 Ranking och 3:a i EIU 2015 Ranking) från 2002 till 2014; en Associate Fellow vid Saïd Business School, University of Oxford från 2008 till 2013; och en av grundarna av NUS Teaching Academy från 2009 till 2015. Professor Wirtz har en Ph.D. i Services Marketing från London Business School. Hans forskning har sedan dess fokuserat på tjänstemarknadsföring och har publicerats i cirka 100 artiklar i akademiska tidskrifter och tidskrifter (som Harvard Business Review), 130 konferenspresentationer och 40 bokkapitel. Hans mer än 10 böcker inkluderar Services Marketing – People, Technology, Strategy (World Scientific, 9:e upplagan, 2021) och Essentials of Services Marketing (Pearson Education, 3:e upplagan, 2016), båda författade tillsammans med professor Christopher Lovelock. Med översättningar och anpassningar för över 26 länder och regioner, och en sammanlagd försäljning på cirka 1 000 000 exemplar, har de blivit världsledande läroböcker för tjänstemarknadsföring. Branschexempel Genom verkliga exempel från flera branscher kommer du att se hur teorierna omsätts i praktiken. Starbucks Förstå hur en av grundarna av Starbucks kunde komma på en idé som fungerar som kaféets värdeförslag. Rolls Royce Identifiera hur Rolls-Royce använde teknisk excellens och servicelösningar för att bli en konkurrenskraftig global tillverkare. ANZ Bank Få en glimt av Jamie, en virtuell agent för ANZ-banken som har betjänat tusentals kunder sedan den lanserades. Singapore Airlines Lär dig några av de strategier som används av Singapore Airlines för att skapa kundlojalitet. Google Förstå hur Google bemästrade självbetjäningstekniker för att behålla sitt låga antal anställda. Nike Lär dig de olika sätten att få en bättre förhandlingsposition i värdekedjan och de olika områden där värde kan utvinnas. Andra företag som ingår som exempel eller som användningsfall i programmet är BMW, Tesla, Raffles Hotel, Wise, Four Seasons Hotel, Changi Airport - Singapore, Lux Hotels & resorts, Zappos, etc. Obs: Alla varumärken, produkt- och företagsnamn är varumärken™ eller registrerade® varumärken som tillhör sina respektive ägare. Användning av dem innebär inte någon koppling till, stöd av eller koppling av något slag mellan dem och programägare. Program lärande resa 56 Videoföreläsningar 25+ branschexempel 8 diskussionsforum 8 veckovis kontorstimmar 7 uppdrag 5 fallstudier Varför anmäla sig till programmet? I dagens tjänste- och kunskapsbaserade ekonomier måste företag ständigt hitta nya sätt att sticka ut. På denna konkurrensutsatta marknad är det avgörande att tillämpa ett kundcentrerat tillvägagångssätt för att hantera och leverera utmärkta tjänster. Denna ansträngning kräver dock mer än att lita på kundfeedback för att visa upp dina tjänsteerbjudanden. Det kräver skapandet av högkvalitativa verksamheter i en miljö med högt förtroende, vilket leder till motiverade medarbetare som ger exceptionell kundservice. I programmet Service Leadership: Customer Value, Excellence and Cost-Effectiveness – som erbjuds av NUS Business School – kan du få de kompetenser du behöver för att bli en kundfokuserad företagsledare som kan leverera mer värde för din organisation, anställda och kunder. 93 % av kunderna kommer sannolikt att göra återkommande köp med företag som erbjuder utmärkt kundservice. källa: Hubspot Research, 2021 70 % ha en mer gynnsam syn på varumärken som erbjuder proaktiva kundtjänstmeddelanden. källa: Microsoft, 2021 26 % av företag och yrkesverksamma säger att värdet av kundnöjdhet är helt definierat och spårat. källa: Global Customer ExperienceQ Benchmarking Report, 2020 Vem är detta program till för? Programmet är utformat för yrkesverksamma från vilken akademisk bakgrund som helst med 8+ års arbetslivserfarenhet. Programmet är tillämpligt i alla branscher - särskilt IT-produkter och -tjänster, bank- och finanstjänster, bemanning och rekrytering, utbildning och konsultation - och gynnar dem som arbetar inom teknisk ledning, ledning, drift, konsultfunktioner och mer. Det här programmet är särskilt användbart för proffs som vill: Förbättra operativ effektivitet och förvandla kundupplevelsen genom digital teknik Utveckla disruptiva affärsmodeller med ett servicecentrerat förhållningssätt Förbättra kundernas engagemang och öka konverteringsfrekvensen genom integrerad marknadsföringsautomation Utnyttja kund- och medarbetares upplevelser för att uppnå affärsmål Tillämpa bästa praxis för leverans av tjänster över branscher och företag -
Kurser
Deltid
2 månader
Engelska
Internet
 
EHL Hospitality Business School
Singapore

Varför ta den här kursen? För att få insikt i designtänkande, en av de mest populära metoderna för innovation tillämpad på affärsmodeller. För att bli bekväm med det röriga i ... +

Varför ta den här kursen? För att få insikt i designtänkande, en av de mest populära metoderna för innovation tillämpad på affärsmodeller. För att bli bekväm med det röriga i design av tjänsteaffärsmodeller Att förstå 360° av att skapa en tjänst, i samband med affärsmodeller med flera gränssnitt Att utveckla strategisk innovation: Gå bortom inkrementella operativa innovationer till strategisk kundcentrering För att förstå det digitala landskapet, hur digitala tjänster skapas och de affärsmässiga effekterna Nyckelfakta Varaktighet Förberedelse + 3 dagar på campus Plats EHL Campus (Singapore) Behörighet levererad EHL Certifikat om prestation Kursspråk engelsk Träningssätt Heltid, på plats Vad gör den här kursen speciell? Tillgång till gästföreläsare och verkliga exempel från olika servicebranschens sammanhang Möjligheter att nätverka med andra deltagare och gästföreläsare En koppling mellan teori och praktik genom ett live business case: skapa din egen affärsmodell. Lär dig genom att göra: upplev designtänkande processhandling Allt kursmaterial tillgängligt via ett online Learning Management System -
Kurser
Heltid
3 - 5 dagar
Engelska
Campusstudier