Kurs i Logistik

Jämför 36 kurser i Logistik

Logistik

Logistik handlar om distributionen av varor och tjänster från leverantör till kund, över ett brett spektrum av branscher. Logistics kurserna ofta fattas av dem som vill arbeta i produktplacering och varudistribution. Certifiering, diplom och examen alternativ program finns tillgängliga via studieval som inkluderar online, distansundervisning samt klassrum utbildning.

Logistik kurser undersöka sådana frågor som produktutveckling distribution, transport, logistik, lagerstyrning och kundservice. Proffs som bedriver logistik kurserna arbetar ofta i frakt och varor, lager distribution, transport management, lagra, produktutveckling skapande och andra varor och tjänster relaterade yrken. Dessutom, på grund av den ökade flödet av varor och produkter globalt, många logistik kurser innehåller nu företag metoder och internationella aspekter marknadsföring i sina kurser.

Läs mer om logistik kurser genom att läsa igenom de program nedan och du kan hitta de kurser du söker!

Läs Mer

Cima professionell - operativ nivå (P1) prestanda operationer

E-Careers
Online Deltid Öppen antagning Storbritannien UK Online Slough

Flytta ett steg närmare att uppnå CIMA Professional Chartered Management Accounting examen genom att registrera dig för denna utbildning som helt kommer att förbereda dig för operativ nivå (P1) Performance Operations examen. [+]

Vad är syftet med den här kursen?

P1 Enterprise verksamheten Kursen omfattar en av de nio enheter som utgör den prestigefyllda CIMA Professional Chartered Management Account examen. Det kommer att introducera dig till några av de grundläggande aspekterna av Business Accounting.

Lära sig att tillämpa beräkningsmetoder, inom kostar system, inklusive möjligheten att förena budgeterade och faktiska vinstmarginaler. Förstå begreppen planering och avvikelser, samt olika standarder och variationer inom tjänstebranscherna, offentliga tjänster och yrken. Komma till rätta med begreppet benchmarking, och lära sig att utarbeta rapporter med hjälp av en rad interna och externa riktmärken med förmågan att tolka resultaten. Förklara både MRP och ERP-system. Läs om hur internaliserade kostnader såsom utsläpp, moms och avfallshantering kan påverka miljön. Förstå behovet av prognoser, planer och budgetar inom en organisation, och hur man kan lösa problem när konflikter inom dem uppstår. Tillämpa olika prognosmetoder för att beräkna produkt / tjänstevolymerna samt beräknade intäkter och kostnader. Lära sig att förbereda en budget baserad på prognoser, projektioner och ledningsmålen. Förstå och förklara de processer som är involverade i att göra långsiktiga beslut, och lära sig hur man beräknar kassaflöden för att säkerställa långsiktiga beslut är de rätta. Överväga både finansiella och icke-finansiella aspekter under beslutsprocessen, och förbereda verifikationer för att understryka de viktigaste punkterna. Lär dig att utvärdera projektförslag som bygger på investeringsbedömningsmetoder. Lär dig att analysera effekterna av osäkerhet på beslutsfattandet, inklusive kassaflöde, lärande kurvor och diskontering tekniker. Utforska förvaltningen av kortfristig finansiering; lära sig att analysera kassaflödesprognoser och identifiera potentialen för kortfristig upplåning... [-]

Cima professionell - operativ nivå (E1) företagets verksamhet

E-Careers
Online Deltid Öppen antagning Storbritannien UK Online Slough

Advance din bokföring kompetens till nästa nivå med denna kurs i företagets verksamhet, som är en del av den mycket hyllade CIMA Professional Chartered Management Accounting examen. [+]

Vad är syftet med den här kursen?

E1 Enterprise verksamheten Kursen omfattar en av de nio enheter som utgör den prestigefyllda CIMA Professional Chartered Management Account examen.

Få insikt i sociala, politiska och ekonomiska sammanhang av verksamhet, inklusive framväxten av stora ekonomier i hela världen, vikten av offshoring och outsourcing och effekterna av den internationella makroekonomiska utvecklingen på en organisations konkurrenssituation. Förstå sambandet mellan intern och extern styrning av en organisation. Förstå värdet av informationen och anledningen till den ökade beroendet av datasystem ses av organisationer över hela världen, samt hur dessa informationssystemen omvandla eftersom tekniken utvecklas. Lär dig att lösa problem som kan ställas inför samtidigt som man genomför informationssystem, och hur man hanterar datasystemverksamhet i förhållande till den bredare organisationen, inklusive kostnader, fördelar, säkerhetsfrågor och systemomställningsmetoder. Läs om de olika metoderna för kvalitetsmätning och hur man ska genomföra ett kvalitetsprogram. Utforska begreppet marknadsföring, definiera begreppet och variationen i marknadsföring miljö, liksom de olika teorier om konsumentbeteende. Förstå sambandet mellan marknadsundersökningar, segmentering, positionering och inriktning och lära sig att tillämpa olika verktyg inom varje avsnitt av blandningen. Förklara roll branding och varumärkeskapital inom en organisations marknadsföringsstrategi. Läs mer om betydelsen av mänskliga resurser inom en organisation, dess funktioner och hur institutionen kan bidra positivt till ett företags framgång Vem är det avsett för? ... [-]

Cima professionell - chartrade internredovisning (operativa e1, p1, f1, hantering e2, p2, f2 och strategiskt e3, p3, f3)

E-Careers
Online Deltid Öppen antagning Storbritannien UK Online Slough

Förbättra ditt beslutsfattande färdigheter inom alla affärsområden med en av de kurser som anses vara en av de mest relevanta finansiella kvalifikationer för affärsmän från Chartered Institute of Management Accountants (CIMA). [+]

Vad är syftet med den här kursen?

Kursen är indelad i tre uppsättningar av mål, så att du kan utveckla dig själv över hela linjen av operativ, ledning och strategiska väsentligheter.

Ta tag i grundläggande delarna i organisationsledning, inklusive köparens beteende, marknadsföring aspekter, informationssystem och juridiska frågor. Lär dig att tillämpa dina etablerade bokföring kunskap till ekonomiska frågor. Detta kommer att innefatta budgetar, variansanalys, kassaflödesprognoser och investeringar, för optimal effektivitet. Förstå utformningen av finansiella rapporter och visa förtroende när det gäller skatt, revision, tillgångar och redovisning av finansiella resultat. Utforska projektledning och strategisk analys och få ett fast grepp om de grundläggande tekniker som ett företag kräver att lyckas. Förstå vikten av ledarskap och utveckla din ledarförmåga att verkligen se till att du är väl rustad för att ytterligare dina karriärmöjligheter. Förstå hur prissättning och budgetering påverkar prestandan hos ett företag. Läs mer om hur inlärningskurvan teori och break-even analys kan spela en viktig roll i affärsstrategier. Inse hur avancerad hantering redovisning, finansiell analys, pensionsförmåner, olika grupper och medarbetare kan hjälpa dig att utvecklas inom ditt område. Tillämpa kunskaper om marknadsföring, strategisk ledning och miljöanalys, och se hur de fastställa den totala positionen för ett företag inom sin bransch. Beräkna risker och hantera dem och lära sig mer om granskningsprocessen. Läs kortsiktiga och långsiktiga hur finansiella strategi är en grundläggande byggsten för en växande verksamhet att bygga på. Vem är det avsett för? ... [-]

ITIL mellannivå - operativt stöd och analys (OSA) utbildning och examen paket

E-Careers
Online Deltid 12 månader Öppen antagning Storbritannien UK Online Slough + 1 fler

Förbättra operativt stöd och analys genom att tillämpa principerna som lärs ut i ITIL® Intermediate Operational Support & Analysis (OSA) kurs och bli certifierad med denna utbildning och examination paket. [+]

Vad är syftet med den här kursen?

Den ITIL® Operational Support and Analysis kurs kommer att hjälpa eleverna att behärska de principer som ingår för att bättre analysera och genomföra insatser för att möta företagens behov av sina brukare, utan att påverka andra affärsfrågor negativt.

Planera och genomföra en cykel av åtgärder för att hantera systemet och organisationshändelser. Använda förplanerade svar att serva incidenter i syfte att minimera negativa effekter och leverera tillfredsställande resultat. En accesshanteringsprocess som skyddar den interna datasäkerhet. Hur man ska möta kraven från brukare utan att kompromissa med andra verksamheter och ge resultat enligt avtalade servicenivåer. Skrivbord verktyg och tekniker som används för att registrera incidenter, önskemål och händelser och komma överens avtal lämpliga servicenivå. De funktioner och roller som krävs för att bygga en robust operativt stöd och analys service och för att stödja var och en av de tidigare definierade processer. Användningen av teknik för att förbättra och stödja OSA ramar och processer. Vem är det avsett för? ... [-]

Operations Management

ADEN Business School
Online Deltid February 2019 Argentina Mendoza Panama Panama City Colombia Bogotá Medellín Guatemala Guatemala City Ecuador Quito Costa Rica San José El Salvador San Salvador San Miguel de Tucumán Honduras San Pedro Sula Tegucigalpa Bolivia Santa Cruz de la Sierra Dominikanska republiken Santo Domingo Paraguay Asuncion Nicaragua Managua Chile Santiago Peru Lima Mexiko Buenavista Buenos Aires Cali Spanien Barcelona Madrid Barreal Resistencia Neuquen + 38 fler

Utvecklar ledningskompetens för beslutsfattandet inom verksamheten och logistik, vilket ger nya koncept, metoder och verktyg för att förbättra effektiviteten i operationsområdet. Ett ifyllt över deltagaren positioneras av ömsesidigt beroende förvaltningen av de olika sektorer för att säkerställa kvaliteten, förbättra produktiviteten och få en ... [+]

Utvecklar ledningskompetens för beslutsfattandet inom verksamheten och logistik, vilket ger nya koncept, metoder och verktyg för att förbättra effektiviteten i operationsområdet. Ett ifyllt över deltagaren positioneras av ömsesidigt beroende förvaltningen av de olika sektorer för att säkerställa kvaliteten, förbättra produktiviteten och uppnå en högre grad av konkurrenskraft i bolaget, både industriell karaktär som tjänster.

Efter utbildningen utexaminerade kommer att kunna välja, genomföra och följa upp de viktigaste metoder och verktyg som används för korrekt hantering av materialflöde och hantering av informationssystem i samband med processen. Chefer och arbetsledare affärs produktion, kommer examen från detta program har rest och lärt sig nycklarna till att bedriva verksamhet inom produktion, logistik, inköp och projektledning funktioner som gör att du kan uppnå större tillfredsställelse och lojalitet kund, minskade produktionskostnader, lagring, transport, finans, shopping, bland annat, och total kontroll över de projekt som är förknippade med dessa områden.... [-]


Logistik och supply chain

ADEN Business School
Online Deltid February 2019 Argentina Mendoza Panama Panama City Colombia Bogotá Medellín Guatemala Guatemala City Ecuador Quito Costa Rica San José El Salvador San Salvador San Miguel de Tucumán Honduras San Pedro Sula Tegucigalpa Bolivia Santa Cruz de la Sierra Dominikanska republiken Santo Domingo Paraguay Asuncion Nicaragua Managua Chile Santiago Peru Lima Mexiko Buenavista Buenos Aires Cali Spanien Barcelona Madrid Barreal Resistencia Neuquen + 38 fler

Programmet utbildar om vikten av logistik och supply chain i sin syn på planering och förvaltning av kritiska resurser företag, som ett bidrag till den effektivitet, lönsamhet och skapa konkurrensfördelar genom att lägga till värde, minska kostnaderna och öka servicenivå emot av kunden ... [+]

Programmet utbildar om vikten av logistik och supply chain i sin syn på planering och förvaltning av kritiska resurser företag, som ett bidrag till den effektivitet, lönsamhet och skapa konkurrensfördelar genom att lägga till värde, minska kostnaderna och öka servicenivå mottagits av kunden.

Hela avslutade deltagare kommer att utveckla färdigheter för att bli ledare för leveranskedjan, med gedigen kunskap, verktyg och färdigheter för att genomföra en effektiv hantering av leveranskedjan att göra en kvalitativ och kvantitativ bidrag till företagets konkurrenskraft .

Efter avslutad examen kan granska, övervakning, budgetering, prognoser ur ekonomisk, rättvisa och ekonomisk synvinkel, driften av företaget, liksom, designa nya linjer av arbete, produktdesignen, informationshantering och flöden finansiellt involverad i hela själva processen från leverantör till slutkunden.... [-]


Operationer, logistik och lean management - OLM

International Business School Americas
Campusstudier Heltid 3 veckor July 2019 Italien Altavilla Vicentina Brasilien São Paulo + 2 fler

Fördjupa kunskapen i logistik, Operations och kvalitetskontroll använder som referens begreppet lean manufacturing (Toyotism) tillämpas på fabriker och tjänster. [+]

De mest populära kurserna i Logistik. Period: januari och juli Kurs belastning: Heldag klasser och aktiviteter för 3 veckor - 80h i klassrummet och 8 timmars extra aktiviteter och 12 timmar alternativ besök. Fakultet: Specialist professorer från universitetet, med stor akademisk och yrkeserfarenhet Dynamiken i klassen: teoretiska klasser, fall diskussioner och praktiska aktiviteter Elevernas profil: Studenter intresserade av Administration Ytterligare aktiviteter: Besök till Världshandelsorganisationen i Genève, Schweiz, eller modedistriktet i Milano, Italien. Antal elever i klassen: från 15 till 30 Investering: 5,100 € + anmälningsavgift € 60 - kontrollera stipendieprogram Betalningsvillkor: upp till 10 omgångar Inskrivning Period: på begäran Programmets mål ... [-]

Expert på internationell handel: rekrytering, finansiering, logistik och marknadsföring

INEAF Business School
Online Deltid 450 öppettider September 2019 Spanien Spain Online

Den internationella kommersiell förvaltning av ett företag har många variabler att det är omöjligt att kontrollera om du inte har adekvat utbildning. Detta Expert ge studenterna placerade i en privilegierad ställning på marknaden, eftersom det kommer att utgöra, alltid med praktisk vägledning inom alla områden som är involverade i internationell företagsledning ... [+]

Den internationella kommersiell förvaltning av ett företag har många variabler att det är omöjligt att kontrollera om du inte har adekvat utbildning. Detta Expert ge studenterna placerade i en privilegierad ställning på marknaden, eftersom det kommer att utgöra, alltid med praktisk vägledning inom alla områden som är involverade i internationell företagsledning.

internationell handel som en institution kommer att analyseras, fördjupa föreskrifter gällande, kommer att insistera på studier av stora avtals och tillämplig finansiering, kommer att förse eleverna med kompetens att hantera och analysera finansiella riskteknik och bestämma finansiering eller investeringsläge som bäst passar behoven hos företag och marknadsplanering, logistikorganisation och ingrepp i någon handelsförhandlingar på engelska. ... [-]


Kurs i att hantera front office-verksamhet

International Hotel School
Online Deltid 10 veckor February 2019 Sydafrika Durban Cape Town Johannesburg + 2 fler

Eleverna lär sig att öka front office effektivitet och hjälpa försäljningen växa med kunskap och färdigheter som erhållits från slutförandet av denna modul. Ämnen inkluderar revenue management och de senaste tekniska tillämpningar. [+]

- Certifiering -

Akademiker får en AHLEI certifikat för varje modul avslutad samt en IHS Short Course Certificate.

Kursbeskrivning

Eleverna lär sig att öka front office effektivitet och hjälpa försäljningen växa med kunskap och färdigheter som erhållits från slutförandet av denna modul. Ämnen inkluderar revenue management och de senaste tekniska tillämpningar. Denna modul visar hur front office aktiviteter och funktioner påverkar andra avdelningar och fokuserar på hur man ska hantera den front office för att säkerställa fastighetens mål uppfylls.

Vad gör programmet omfattar? Klassificering av hotell när det gäller deras ägande, tillhörighet och servicenivåer. De olika funktionella områden inom hotell. Front office-verksamhet under de fyra stegen i gäst cykeln. Reservationerna process- och verktyg chefer använder för att spåra och kontrollera reservationer. Registreringsprocessen och kreativa registrerings alternativ. Typiska tjänsten begär att gästerna gör vid receptionen. Viktiga frågor i att utveckla och förvalta ett säkerhetsprogram. Skapa och upprätthålla front office-konton. Funktioner och procedurer i samband med utcheckningen och avräknings. Rengöring ansvar departementet hushållning. Front office revisionsprocessen. Nyckeltal och formler som används för att förutse rum tillgänglighet. Revenue management inklusive kapacitetshantering, rabatt fördelning och varaktighet kontroll. Effektiv uthyrning och orientering av front office personal. [-]

Kurs i rum division specialisering paket

International Hotel School
Online Deltid 12 - 15 månader February 2019 Sydafrika Durban Cape Town Johannesburg + 2 fler

Studenter som har avslutat den specialisering paketet i Rooms Division ledningen är behöriga att tillämpa gästfrihet specifika frontlinjen och ledningskompetens i rum division. [+]

- Certifiering -

Utexaminerade få specialisering certifikat som utfärdas av American Hotel och logi Educational Institute (AHLEI), samt en enda kursintyg för varje modul passerat.

Kursbeskrivning

Studenter som har avslutat Specialisering Paket i rum Division Hantering är behöriga att tillämpa gästfrihet specifika frontlinjen och ledningskompetens i rum division. Detta program introducerar studenterna till besöksnäringen och fortsätter att omfatta hanteringen av front office, städning verksamhet, fastighetsförvaltning samt allmän tillsyn.

Vad gör programmet omfattar?

Studenter måste fylla fem obligatoriska moment. Andra valbara moduler finns så prata med oss ​​så att vi kan utforma en utbildningsavsnitt som passar dina behov.... [-]


Verksamhetsstyrning

Fanshawe College
Campusstudier Heltid 1 år September 2019 Kanada London

Denna ettåriga Ontario College Graduate Certificate (färdig två terminer) är avsedd för universitets- och högskole akademiker som söker en karriär inom verksamhetsstyrning sektorn. Akademiker är involverade i beslutsfattande i samband med planering, drift och kontroll inom ett företag eller organisation. [+]

Denna ettåriga Ontario College Graduate Certificate (färdig två terminer) är avsedd för universitets- och högskole akademiker som söker en karriär inom verksamhetsstyrning sektorn.

Akademiker är involverade i beslutsfattande i samband med planering, drift och kontroll inom ett företag eller organisation. Läroplanen kommer att fokusera på tillämpad kunskap inom affärsverksamhet inom en global ekonomi, som omfattar planering och hantering av alla verksamheter (t.ex. supply chain element, inköp, produktion och verksamhet planering och kontroll, transport och distribution, projektplanering, kvalitet försäkran) involverad i företag av varierande storlek och komplexitet.... [-]


especializacion en kapital riesgo, m & a y financiación de Operaciones

IEB - Instituto De Estudios Bursátiles
Campusstudier Deltid 111 öppettider March 2019 Spanien Madrid

El Prog Avanzado de Especialización sv Capital Riesgo, M & A y Financiación de Operaciones es presencial y se imparte en Madrid. [+]

Prog Avanzado de Especializacion sv Capital Riesgo, M & A y financiación de Operaciones

El Prog Avanzado de Especialización sv Capital Riesgo, M & A y Financiación de Operaciones es presencial y se imparte en Madrid. Tiene un precio de € 3,500.

OBJETIVOS DEL Prog Avanzado DE ESPECIALIZACIÓN EN CAPITAL Riesgo, M & A Y financiación DE Operaciones

Durante los Últimos aastat, España sig ha consolidado Como uno de los Princip mercados en nivel nacional sv Cuánto en número de Operaciones de Fusiones y adquisiciones, en allmän, y de de capital riesgo sv synnerhet generando Toda una industria sumamente profesional sv torno en este tipo de Operaciones.

... [-]

kurs i logistik - korta program i strategisk logistik

Damelin Part Time
Campusstudier Deltid 68 öppettider February 2019 Sydafrika Johannesburg

Efter avslutad programmet kommer eleven få Damelin Short programmet Strategic Logistics Management Certificate. [+]

Kurs i logistik - Korta programmet Strategic Logistics Management Certification Efter avslutad programmet kommer eleven få Damelin Short programmet Strategic Logistics Management Certificate. Behörighet

Eleverna måste ha kunskap, förståelse och tillämpning av engelska och matematik i lönegrad 12 eller motsvarande Relevant strategisk logistik erfarenhet skulle vara en fördel, dvs inom ett yrke där de kommer att träna dessa transporter, verksamheter och Logistik kompetens.

Kurslängd Programmet varar 68 timmar och undervisning är ansikte mot ansikte. Varje Damelin campus har en annan undervisning schema. Programmen erbjuds under veckan, på kvällarna eller på lördagar. Kurs Intro Logistik effektiviserar varje avdelning inom ett företag genom att effektivisera verksamheten och kostnader och därmed öka sin lönsamhet. Programmet i Strategic Logistics Management täcker alla aspekter av strategisk logistik: Från teorier till strategier och operativa riktlinjer, betonar effekterna av denna disciplin på kundservice, transport, lagring, orderhantering, inköp, import och export.... [-]


kurs i logistik - inköp och supply chain management

Damelin Part Time
Campusstudier Deltid 52 öppettider February 2019 Sydafrika Johannesburg

Efter avslutad programmet kommer eleven få Damelin Short programmet i upphandling och Supply Chain Management Certificate. [+]

Kurs i logistik - Korta programmet Upphandling och Supply Chain Management Certification Efter avslutad programmet kommer eleven få Damelin Short programmet i upphandling och Supply Chain Management Certificate. Behörighet

Kunskap, förståelse och tillämpning av engelska och matematik i lönegrad 11 eller motsvarande Relevant inköp erfarenhet skulle vara en fördel

Kurslängd Programmet varar 52 timmar och undervisning är ansikte mot ansikte. Varje Damelin campus har en annan undervisning schema. Programmen erbjuds under veckan, på kvällarna eller på lördagar. Kurs Intro Den korta programmet i upphandling och Supply Management ger grundläggande information om de principer, förfaranden, terminologi, tekniker och verktyg som används inom inköp och supply management. Nuvarande praxis undersöks, ger elever med up-to-date kunskap och kompetens för att arbeta framgångsrikt i olika företag. Programmet syftar till att utrusta första linjens chefer med de kunskaper och färdigheter som krävs för att uppfylla sin chefsbefattning inom försörjningskedjan genom att lösa väldefinierade problem.... [-]


effektivisering kontor och serviceverksamhet

University of Tulsa College of Business Administration
Campusstudier Deltid 2 dagar January 2019 Amerikas förenta stater Tulsa Toledo Springfield Joplin West Plains Lebanon + 5 fler

Effektivisering Office och Service Operations-tekniker för att uppnå processförbättringar på affärssidan. [+]

Idag enorma mängder avfall finns i kontor och service verksamhet. Förseningar, flaskhalsar, fel, redundans, work-arounds, vimlar och tvetydighet. Icke mervärde arbete kan vara så hög som 95 procent.

Tillverkning organisationer har haft stor framgång i tillämpningen Lean teknik och trimning tid och pengar. Men det finns betydande utmaningar och skillnader i ett kontor insatsen kontra en tillverkningsprocess inställning. Du behöver en skräddarsydd metod för att förbättra kontor / serviceverksamhet-men det finns Lean verktyg som du kan använda.

Genom simulering, fall och genom att arbeta på dina egna processer, kommer du att lära sig och träna Lean verktyg för att dramatiskt förbättra kvalitet och service, medan skrumpning tid och kostnad. Titta på arbetsflöde, informationsflöde och utformning av arbetsuppgifter, inte med tanke på att eliminera folk-men maximera deras insats. Du kommer att veta vilket verktyg att använda utifrån målet att det arbete och problem du ställs inför. ... [-]