Keystone logo

Kurs Program i Marknadsföring i Indien för 2024

Filter

Filter

  • Kurs
  • Studier i marknadsföring
Studiefält
    Arkitekturstudier (0)Biovetenskap (0)Designstudier (0)Energistudier (0)Företagsekonomi (0)Generella studier (0)Hotell och turism (0)Humaniorastudier (0)Hållbarhetsstudier (0)Ingenjörsstudier (0)
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Inga program uppfyller dina sökkriterier. Förfina dina filter.

Clear filters

Popular degree type

Popular education type

Kurs Program i Marknadsföring

Marknadsföringsprogram kan ge studenterna särskilda färdigheter och kunskaper såsom att lära dem att identifiera målgrupper, ta fram prissättningsstrategier, utveckla tjänster och produkter och använda reklammetoder för att nå lämpliga konsumenter.

Hittade i södra delen av Asien, är Indien näst mest befolkade landet i världen med ungefär 1,27 miljarder människor. Indien har fyra typer av universiteten, Centrala universitet, statliga universitet, Anses universitet och privata universitet som består i över 550 institutioner.

Kurser är akademiska kurser som undervisas av kvalificerade lärare och som är avsedda att öka studentens kunskaper inom ett visst område. Kurser varierar i fråga om längd, omfattning, innehåll och varaktighet.