Keystone logo

1 Kurs Program i Public Relations (PR) i Asien för 2024

Filter

Filter

  • Kurs
  • Studier i marknadsföring
  • Public Relations (PR)
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (1)
    • Tillbaka till huvudkategorin
    Platser
    Hitta fler platser
    Typ av examen
    Varaktighet
    Studietakt
    Språk
    Språk
    Studieformat

      Kurs Program i Public Relations (PR)

      Public Relations PR är ett tvärvetenskapligt område som kombinerar marknadsföring, reklam och andra kommunikativa insatser. I allmänhet är målet för PR-program och kurser för att hjälpa eleverna att förstå hur man kan hjälpa individer och företag att ansluta med media, en viss marknad eller community-at-large.

      Studenter som fullföljer en del av sin examen i Asien växer i antal. För närvarande, den andra och den tredje största ekonomierna i Asien. Utan begränsning, har eleverna beskrivit sin tid i Asien som den bästa upplevelsen i deras liv. Idag, tre av de fyra mest befolkade länderna i världen finns i Asien: Kina, Indien och Indonesien.

      Kurser är akademiska kurser som undervisas av kvalificerade lärare och som är avsedda att öka studentens kunskaper inom ett visst område. Kurser varierar i fråga om längd, omfattning, innehåll och varaktighet.