L7 CIM Marknadsföring Ledarskap Program
CIM Academy
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Cookham, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, På Campus
Varaktighet
18 månader
Takt
Begär info
Studieavgifter
GBP 8 150 / per course
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Perfekt för marknadsförare med flera års erfarenhet av marknadsföringshantering, som för närvarande arbetar på strategisk nivå. Denna Masters Level Marketing Qualification kan också möjliggöra flytten till strategisk marknadsförvaltning.
Vem är det till?
Om du letar efter att bli en effektivare "Leader of Change" är det här nya programmet på masternivå för dig. Programmet har utvecklats av företagsledare, akademiker och senior marknadsförare och innehåller ämnen som har identifierats som "måste haves" för ledande marknadsförare och framtida företagsledare.
Detta CIM Academy Marketing Leadership Program har utvecklats för att inkludera en första 3-dagars workshop som underlättar utforskningen av viktiga frågor som påverkar din verksamhet. Dessa inkluderar "Marknadsföringens roll i värdeskapande", "Konkurrerande för fördel", "Kultur, ledarskap och förändring" och "Brand equity and reputation". Det inkluderar också intensiva workshops som ger möjlighet att även samarbeta med andra delegater som Executive Coaching som kommer att fokuseras på områden som du vill utveckla.
Vad du kommer att lära dig
- Samtida utmaningar (Obligatorisk): Den här modulen kommer att göra det möjligt för dig att utvärdera den potentiella effekten av nya samtida marknadsföringsutmaningar och tillämpa strategiskt tänkande för att utveckla framtida strategier.
- Ledande förändring (Obligatorisk): Den här modulen gör att du kan möta utmaningarna i förändring genom att tillhandahålla en plattform för att stödja framtida förändringssvar genom att utnyttja den organisatoriska potentialen och hållbar innovation. Dessutom kommer du att utveckla en förståelse för hur organisationens tillgångar kan hanteras att bygga och upprätthålla en tydlig marknadsposition för att styra, stödja och genomföra marknadsförd förändring inom en organisation.
- Hantera företagstillväxt (valbar): Den här modulen gör det möjligt för dig att utveckla en strukturerad och kreativ metod för att bestämma var potential eller befintliga tillväxtmöjligheter finns.
- Konsultation (valfri): Denna modul är utformad för att utveckla de färdigheter som krävs för att bygga och utveckla kundrelationer antingen som en oberoende konsult eller i en konsultroll inom en stor organisation.
Framgångsrikt genomförande av tre moduler (två obligatoriska och en elektiv) kommer att leda till CIM Marketing Leadership Program Award.
Kursinnehåll
KONTEMPORA UTMANINGAR
Bedömning: Organisationsbaserat uppdrag som utformats för att du ska kunna hantera en specifik affärsproblem i verkligheten.
Lärandemål
Dynamisk marknadsmiljö
- Analysera kritiskt förändringsdynamiken i en organisations miljö.
- Bestäm viktiga företagsledare för organisatorisk framgång.
Utveckla kreativt tänkande
- Utvärdera relevansen av nya marknadsföringsutmaningar till organisationens framtida riktning.
- Kritiskt bedöma utmaningen av utmaningarna till värdeskapandet av en organisation.
Skapa insikt, vision och riktning
- Demonstrera en tydlig förståelse för hur organisationen kan utveckla ett positivt svar på framväxande utmaningar.
- Rekommendera resursledda innovativa tillvägagångssätt för dagens marknadsföringsutmaningar.
Ledande förändring
Bedömning: Organisationsbaserat uppdrag som utformats för att du ska kunna hantera en specifik affärsproblem i verkligheten.
Lärandemål
Bygga fallet för förändring
- Utveckla en kritisk förståelse för hur man utnyttjar den organisatoriska potentialen för att generera och bibehålla värde för alla intressenter.
- Använd insikt för att utveckla en hållbar innovation som är relevant för organisationens riktning och resurser.
Skapa en förändringskultur
- Bedöma rollen som varumärkeskapital och företags rykte för att styra och upprätthålla förändringar inom organisationen.
- Demonstrera hur en kundorienterad organisationsstruktur och kultur kan stödja strategier för att optimera företagskapaciteten.
Genomförande förändring
- Rekommendera användningen av modern praxis för att effektivt leda, hantera och påverka andra för att leverera organisatoriska förändringar.
- Bedöm processen och miljön som krävs för att genomföra, granska och reflektera över effektiviteten av organisationsförändringen.
HANTERING AF BUSINESS GROWTH (VALUTA)
Bedömning: Organisationsbaserat uppdrag som utformats för att du ska kunna hantera en specifik affärsproblem i verkligheten.
Lärandemål
Dynamik för företagstillväxt
- Kritiskt värdera marknadens dynamik och affärsdrivrutiner som är relevanta för organisationen och industrisektorn.
- Förstå kunddynamiken som är relevant för organisationen och industrisektorn.
Bestämning av riktning
- Rekommendera hur organisatorisk kompetens kan utvecklas för att leverera framtida mål.
- Kritiskt utvärdera hur organisatoriska egenskaper påverkar marknadspositioneringen av organisationens produkter / tjänster.
Bygga relationer
- Kritiskt bedöma vilka intresserade intressenter som är grundläggande för organisationens framtida framgång.
- Demonstrera hur man utnyttjar strategiska partnerskap för att utnyttja organisatorisk framgång.
Konsultation (val)
Bedömning: Organisationsbaserat uppdrag som utformats för att du ska kunna hantera en specifik affärsproblem i verkligheten.
Lärandemål
Bygga och utveckla kundrelationer
- Kritiskt bedöma komponenterna i ett hållbart och tydligt definierat rådgivningsförslag.
- Utveckla det personliga varumärket.
Omfattning av den potentiella tjänsten
- Kritiskt värdera de bidragande faktorerna till en kunds affärsproblem.
- Utvärdera hur man underlättar förändringar inom kundens organisation, som svar på kundens affärsproblem.
Leverera klientens resultat
- Kritiskt värdera hur man utvecklar och genomför den överenskomna lösningen.
- Design och implementera system, processer och procedurer för att integrera den överenskomna lösningen.
Ingångskrav
CIM Academy har sina egna behörighetskriterier och sökandena bedöms individuellt. Vi rekommenderar dock att du har minst sju års marknadserfarenhet och att följande gäller:
- Nivå 6-kvalifikation eller en kandidatexamen eller kandidatexamen.
- Karriärprogression uppenbar - fortid, nutid och framtid.
- Upplev jobbet på marknadsföringsnivå.
- Omfattningen av den nuvarande rollen är tillräcklig för att möjliggöra engagemang för bedömningsuppgifter.
Våra program undervisas på engelska, om engelska inte är ditt första språk, måste du också ge bevis för minst IELTS 6.5 eller Trinity ISE III / IV.
Bokning
Boka din plats i juni för startdatumet för juni och få 10% rabatt på studieavgiften.
Alla bokningar ska ske via CIM Academy Team på CIM - ring oss på 44 (0) 1628 427240.
Blandad (ansikte mot ansikte och online) 6000 kr moms
Vad ingår -
- Undervisningskostnader.
- 24/7 tillgång till CIM Academy Online.
- Utvalda kärnläsningsböcker.
- Studiematerial.
- Full board boende.