Marknadsföring certifikat

University of Redlands

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Marknadsföring certifikat

University of Redlands

Den Marketing Certifikat har en bred exponering mot marknadsföring med specifika koncentrationer i Internet och sociala medier marknadsföring, marknadsundersökningar, integrerad marknadskommunikation, hantering av kundupplevelser och analyser. Programmet är utformat för att ge en bred exponering mot marknadsföringskampanj planering och genomförande genom att ge individer med en rad fallstudier och projekt för att vidareutveckla sina erfarenheter inom området. Det är väl lämpad för junior eller mid-level marknadsförare som vill växa och utveckla sin yrkeskunskap inom marknadsföring samt dem som kanske vill göra karriär som marknadschef.

Begrepp granskas ur små till medelstora organisationer, så att du kan lära dig både hög nivå strategier samt mål mid-level genomförande. Efter genomgången av programmet kommer du att ha utvecklat en bred portfölj av färdigheter och förmågor relaterade till de senaste trenderna i branschen.

Obligatoriska kurser inkluderar:

Principles of Marketing (4 poäng)

Introduktion till begreppet marknadsföring och marknadsföring principer, med fokus på hur marknadsföring skapar värde för kunden. Undersökning marknadsmixen (produkt, pris, marknadsföring och plats / distribution) och dess tillämpning på varor och tjänster i vinst och icke vinstdrivande företag i en lokal, nationell och internationell miljö.

Marketing Research (3 poäng)

Lär dig att fatta effektiva beslut marknadsföring med hjälp av marknadsundersökningar. Utforska marknadsundersökningar källor, datainsamling, analys, undersökningar, forskningsteorier och strategier. Utvärdera kvantitativ och kvalitativ forskning med betoning på värde och begränsningar av olika källor. Identifiera hur man blandar och hantera marknadsundersökningar källor.

Customer Experience Management (3 poäng)

Utveckla en uppskattning för de olika sätten kunderna upplever produkter och tjänster från varumärkeskännedom till produkter och tjänster uppfyllelse till lojalitetsprogram. Undersök kunden och varumärkesupplevelse. Identifiera hur man skapar en kundupplevelse ledningssystem. Lär dig att ge exceptionell kundservice.

Internet och Social Media Marketing (3 poäng)

Utforska Internet marknadsföring, inklusive dess komponenter, struktur och teknik samt tillämpningen av marknadsföringskoncept för sociala medier. Lär strategier, verktyg och taktik i samband med Internet marknadsföring, med särskild uppmärksamhet på utvecklingen av meddelandetjänster tekniker avsedda för specifika sociala mediala verktyg.

Integrerad Marketing Communication (3 poäng)

Undersökning integrationen av reklam, säljfrämjande åtgärder, PR, direkt marknadsföring och marknadsmixen för att stödja marknadsföringsstrategi. Lär dig kopplingar av segmentering, inriktning, positionering, köparens beteende och branding. Utforska planering, budgetering och verkställandet av en omfattande, integrerad marknadskommunikation program från meddelande utveckling genom val media och utvärdering.

Marknadsföring Analytics (3 poäng)

Lär dig hur marknadsföring mätningen avser affärs avkastning på investeringen med hjälp av analys. Granska ovanifrån kampanjresultat, taktisk ledning och realtidskampanj övervakning. Undersöka hur man kan integrera resultat från flera medier och kanaler inklusive detaljhandel, reor, direkt marknadsföring och online-medier. Omfattar användning av analysverktyg.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Varaktighet
11 månader
Deltid
Price
Pris
7,505 USD
Information
Deadline
Locations
Amerikas förenta stater - Redlands, California
Startdatum : Sept. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Sept. 2019
Amerikas förenta stater - Redlands, California
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan