marknadsföring för marknadsförare

Allmänt

Programbeskrivning

Utveckla och genomföra marknadsplaner och strategier
Detta är en tvådagars seminarium där du kommer att undersöka och analysera framgångsrika strategier används av stora och små organisationer. Du kommer att diskutera sätt att utveckla en marknadsdriven inriktning inom organisationen, upprättande och underhåll långsiktiga kundrelationer och leverera kundservice och värde.


Skapa den marknadsdrivna Organisation

Förbättra din marknadsföring kompetens genom att fokusera på utvecklingen av beprövade planer och strategier som leder till mer framgångsrika marknadsföring. I denna kraftfulla två-dagars seminarium kommer du att granska och analysera framgångsrika strategier som används av stora och små organisationer, konsument-och industriföretag, vinst och ideella grupper, samt produkt-och serviceorganisationer.

Seminariet diskuterar sätt att utveckla en marknadsdriven inriktning inom organisationen, upprättande och underhåll långsiktiga kundrelationer och leverera kundservice och värde. En fördjupad diskussion om marknadsföringen planeringsprocessen finns också. Dessutom kommer du utforska framtida marknadsföring utmaningar.


Vem bör delta

- Marknadsföring samordnarna, chefer och vice VD
- Marketing Research, analytiker och specialister
- Projektledare och produktchefer utveckling
- Säljare, chefer, direktörer och vice VD
- Affärsutveckling chefer och direktörer
- Företagarna
- Senior-nivå befattningshavare
- Alla som vill förbättra eller uppdatera sin marknadsföring färdigheter


Key To pics

* Den roll som marknadschef i organisationen

- Förstå inflytande och makt för marknadsföring på koncernnivå, strategiska affärsenheter, och operativ nivå
- Omdefiniering av marknadsfunktionen för att passa i dagens affärsvärld
- Skilja mellan försäljning och marknadsföring
- Utveckling av en marknadsdriven organisation

* Konkurrenskraftiga analys och strategi

- Analyserar konkurrensförhållandet krafter som formar den omgivande marknaden och i fluensen konkurrenskraftiga strategier
- Förstå konkurrerande företag och deras positioner i förhållande till din egen
- Analysera marknadsföring styrkor och svagheter
- Formning strategier för att utnyttja komparativa och konkurrensfördelar
- Utvärdera konkurrenskraftiga strategier, såsom en differentiering, kostnadsledarskap, och fokusera

* Den Marketing Planning Process

- Genomföra en nulägesanalys för att kvantifiera och kvalificera marknaden
- Segmentera, med inriktning Och positionering organisationen strategiskt
- Fastställande av effektiv marknadsföring mål
- Välja en lämplig marknadsmix
- Utveckla och genomföra program för marknadsföring
- Etablering kontroll och bedömningskriterier

* Marknaden tillväxtstrategier

- Undersöka alternativa strategier för att skapa tillväxt
- In på nya marknader som du trodde var utom räckhåll
- Implementera strategier marknadsutveckling som vårdar hög kruka ential segment
- Fokusera på en produkt utvecklingsstrategi för att ta kunder till en ny nivå och dra nytta av tekniska kompetens
- Växande verksamheten genom fusioner och förvärv
- Välja den tillväxtstrategi som är rätt för din organisation

* Leverera kundvärde och Service

- Förstå centrala begrepp för att skapa kundvärde
- Granska hur "efter-marknadsföring" fungerar och dess betydelse
- Länka kundvärde till lönsamhet
- Definiera kvalitet och dess inverkan på organisationen
- Skapa utmärkt kundnöjdhet som du har råd
- Förstå olika sätt att leverera utmärkt kundservice


Fördelar

- Lär dig skillnaden mellan marknadsföring och försäljning
- Upprätta marknadsföringsmål
- Välj lämpliga målgrupper
- Lär dig sätt att öka kundnöjdheten
- Lär dig betydelsen av marknadsundersökningar och dess användning med fokusgrupper och kvantitativa metoder






Senast uppdaterad Okt 2010

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

Founded in 1920, the SMU Cox School of Business equips students with the skills, knowledge, and experiences they need to succeed in business. Major publications, including BusinessWeek, The Economist, ... Läs mer

Founded in 1920, the SMU Cox School of Business equips students with the skills, knowledge, and experiences they need to succeed in business. Major publications, including BusinessWeek, The Economist, Financial Times, Forbes, U.S. News & World Report and The Wall Street Journal rank SMU Cox among the top business schools in the nation and around the world. Läs mindre