Läs den officiella beskrivningen

Utveckla marknadsföringsstrategier och kommunikation av en lyxvarumärke signi ca veicolarne ef ektivt värderingar och identitet, upprätthålla en konsekvent ställning på marknaden med löftet om unika och exklusiva, dess lyxvaror.

Den Summer Campus Marketing & Communication för lyx Den är utformad för att ge en fördjupad bild av lyx marknaden och införa de viktigaste delarna av marknadsföring och kommunikation.

Under kursen kommer att undersöka teorier om positionering och inriktning och, genom analys av speci ka "fallstudier", att analysera marknadsföringsstrategier och kommunikation som antogs av de mest kända lyxmärket.

PROGRAM

vecka 1

  • Introduktion och analys av "lyx begreppet"
  • De olika uppfattningar om lyx de definieras genom variabeln "tid och plats"
  • Lyx som ett kommunikationsverktyg
  • Fallstudier: de stora reklamkampanjer, kändisar och kändisskvaller
  • Lyx mode systemet: allmän analys, styrkor och svagheter
  • Brand segmente: internationell scenario och viktiga konkurrensfaktorer

vecka 2

  • positionering analys av referensmarknaden
  • positionering strategier på grundval av referensmålet
  • Analys av fördelningen av lyxprodukter: nya format och marknadspotentialen för de fem huvudkanalerna (detaljhandel, partihandel, travel retail, företag och online-försäljningsställe)
  • Communication Management: kommunikation i form av social förändring, utvecklingen av reklam och distribution av digitala medier
  • Situationen för nuvarande och prognostiserade framtida scenarier marknader
Program undervisas på:
Engelska
Italienska

Se 4 fler kurser från Haute Future Fashion Academy »

Denna kurs är På campus
Startdatum
Okt 2019
Duration
2 veckor
Heltid
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Okt 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Okt 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum