Marknadsföringskommunikation - Nivå 2

London Business Training & Consulting

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Marknadsföringskommunikation - Nivå 2

London Business Training & Consulting

Marknadsföringskommunikation - Nivå 2

NYCKELINFORMATION

  • Kurskod: MPRS102B
  • Varaktighet: 1 vecka
  • Avgift: £ 2675

KURSPLAN

Brandplacering, utställningar, förpackning och licensiering

  • Egenskaper och problem med varumärkesplacering
  • Utställningar och utställningar
  • Kommunikationsdimensionerna för förpackningen
  • Licensing

Meddelanden och kreativitet

  • Meddelandekälla
  • Strukturella element i ett meddelande
  • Meddelandeanmälningar
  • Reklamtaktik
  • Den kreativa processen
  • Meddelanderam
  • storytelling
  • Användargenererat innehåll (UGC)
  • Sourcing innehåll

Media - Principer och praxis

  • Media klassificering - med blankett
  • Medieklassificering - per källa
  • Media klassificering - efter funktion
  • Linjära medier
  • Interaktiv media

Sociala, sökande och andra interaktiva medier

  • Interaktiv mediaannonsering
  • Sökmotor marknadsföring
  • Sociala media
  • Andra former av interaktivt media

Medieplanering: Uppnå målgrupper

  • Medieblandningen
  • Växlingsbeteende
  • Fordonsval
  • Nyhetsplanering
  • Medieköp: blockplanen och automationen
  • Mediekälla effekter

Målgrupp

  • Kommunikationschefen
  • Marknads- och kommunikationsdirektörer, chefer, chefer och personal
  • De som vill förstå hur märken skapar kommunikation och engagerar publik i varumärkessamtal
  • De anställda av statliga, välgörenhetsorganisationer, andra ideella organisationer och organisationer inom tredje sektorn som behöver kommunicera med en rad intressenter
  • De som vill utveckla insikter i resonemanget bakom marknadsföringskommunikationsaktiviteter som används av organisationer

Lärandemål

När du har avslutat dessa kortsiktiga marknadsföringskurser kommer du att kunna förstå:

  • Konceptet och frågorna i samband med varumärkesplacering.
  • Skillnaderna och betydelsen av utställningar och mässor.
  • De främsta fördelarna och nackdelarna med att använda utställningar som en del av kommunikationsblandningen.
  • Förpackningens roll och nyckelegenskaper som en form av marknadsföringskommunikation.
  • Principer i samband med licensiering.
  • Betydelsen och egenskaperna hos källans trovärdighet.
  • Olika sätt meddelanden kan konstrueras.
  • Olika sätt på vilka reklamappeller kan presenteras.
  • Hur informativa och transformationsmotiver kan användas som taktiska verktyg i en kommunikationsplan.
  • Kreativitetens roll och hur den kreativa processen hanteras.
  • Hur meddelandeinramning, berättande och användargenererat innehåll används i marknadsföringskommunikation.
  • Tre huvudsakliga sätt på vilka media kan klassificeras.
  • Skillnader mellan linjära och interaktiva medier.
  • Trender och primära egenskaper hos varje typ av linjär media.
  • Olika egenskaper som hör samman med interaktiva medier, och vilka interaktiva medier gör det möjligt för människor att göra.
  • Problem som hör samman med flerkanaliga kampanjer och medias roll inom ett detaljhandelskontext.
  • Dynamiken associerad med direktrespons media.
  • Hur reklam kan användas i ett interaktivt sammanhang.
  • Säljmarknadsföring och huvudfunktionerna för både betala per klick och sökmotoroptimering.
  • Karaktäristik och värde av marknadsföringskommunikation via sociala medier.
  • Egenskaper som är förknippade med viral marknadsföring, webbloggar och microblogging, podcasting och online communities.
  • Funktioner av e-postmarknadsföringskommunikation och hur användningen av SMS, appar, widgets, affiliate marknadsföring och förstärkt verklighet kan förbättra marknadsföringskommunikation.
  • Principer i samband med medieplanering och inverkan av media och publikfragmentering.
  • Olika teorier om olika media och relaterade kopplingsbeteenden.
  • Nyckelbegrepp som används vid linjärt mediaval: räckvidd och täckning, frekvens, dubbelarbete, betygspunkter och CPT.
  • Begreppet repetition och debatten om effektiv frekvens- och nyhetsplanering.
  • Planeringsproblem relaterade till interaktivt media och schemaläggning.
  • Mediekälla effekter som en viktig faktor i media val, placering och timing.

VAD INGÅR:

  • 30 timmars klassrumsbaserad träning
  • Apple iPad
Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad September 28, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Mar. 25, 2019
Juli 29, 2019
Duration
Varaktighet
1 vecka
Heltid
Price
Pris
2,675 GBP
Information
Deadline
Locations
Storbritannien - London, England
Startdatum : Mar. 25, 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Mar. 29, 2019
Startdatum : Juli 29, 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Aug. 2, 2019
Startdatum : Nov. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Startdatum : Nov. 25, 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Nov. 29, 2019
Dates
Mar. 25, 2019
Storbritannien - London, England
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Mar. 29, 2019
Juli 29, 2019
Storbritannien - London, England
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Aug. 2, 2019
Nov. 2019
Storbritannien - London, England
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Nov. 25, 2019
Storbritannien - London, England
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Nov. 29, 2019