Läs den officiella beskrivningen

Marknadsföringskommunikation - Nivå 2

NYCKELINFORMATION

  • Kurskod: MPRS102B
  • Varaktighet: 1 vecka
  • Avgift: £ 2675

KURSPLAN

Brandplacering, utställningar, förpackning och licensiering

  • Egenskaper och problem med varumärkesplacering
  • Utställningar och utställningar
  • Kommunikationsdimensionerna för förpackningen
  • Licensing

Meddelanden och kreativitet

  • Meddelandekälla
  • Strukturella element i ett meddelande
  • Meddelandeanmälningar
  • Reklamtaktik
  • Den kreativa processen
  • Meddelanderam
  • storytelling
  • Användargenererat innehåll (UGC)
  • Sourcing innehåll

Media - Principer och praxis

  • Media klassificering - med blankett
  • Medieklassificering - per källa
  • Media klassificering - efter funktion
  • Linjära medier
  • Interaktiv media

Sociala, sökande och andra interaktiva medier

  • Interaktiv mediaannonsering
  • Sökmotor marknadsföring
  • Sociala media
  • Andra former av interaktivt media

Medieplanering: Uppnå målgrupper

  • Medieblandningen
  • Växlingsbeteende
  • Fordonsval
  • Nyhetsplanering
  • Medieköp: blockplanen och automationen
  • Mediekälla effekter

Målgrupp

  • Kommunikationschefen
  • Marknads- och kommunikationsdirektörer, chefer, chefer och personal
  • De som vill förstå hur märken skapar kommunikation och engagerar publik i varumärkessamtal
  • De anställda av statliga, välgörenhetsorganisationer, andra ideella organisationer och organisationer inom tredje sektorn som behöver kommunicera med en rad intressenter
  • De som vill utveckla insikter i resonemanget bakom marknadsföringskommunikationsaktiviteter som används av organisationer

Lärandemål

När du har avslutat dessa kortsiktiga marknadsföringskurser kommer du att kunna förstå:

  • Konceptet och frågorna i samband med varumärkesplacering.
  • Skillnaderna och betydelsen av utställningar och mässor.
  • De främsta fördelarna och nackdelarna med att använda utställningar som en del av kommunikationsblandningen.
  • Förpackningens roll och nyckelegenskaper som en form av marknadsföringskommunikation.
  • Principer i samband med licensiering.
  • Betydelsen och egenskaperna hos källans trovärdighet.
  • Olika sätt meddelanden kan konstrueras.
  • Olika sätt på vilka reklamappeller kan presenteras.
  • Hur informativa och transformationsmotiver kan användas som taktiska verktyg i en kommunikationsplan.
  • Kreativitetens roll och hur den kreativa processen hanteras.
  • Hur meddelandeinramning, berättande och användargenererat innehåll används i marknadsföringskommunikation.
  • Tre huvudsakliga sätt på vilka media kan klassificeras.
  • Skillnader mellan linjära och interaktiva medier.
  • Trender och primära egenskaper hos varje typ av linjär media.
  • Olika egenskaper som hör samman med interaktiva medier, och vilka interaktiva medier gör det möjligt för människor att göra.
  • Problem som hör samman med flerkanaliga kampanjer och medias roll inom ett detaljhandelskontext.
  • Dynamiken associerad med direktrespons media.
  • Hur reklam kan användas i ett interaktivt sammanhang.
  • Säljmarknadsföring och huvudfunktionerna för både betala per klick och sökmotoroptimering.
  • Karaktäristik och värde av marknadsföringskommunikation via sociala medier.
  • Egenskaper som är förknippade med viral marknadsföring, webbloggar och microblogging, podcasting och online communities.
  • Funktioner av e-postmarknadsföringskommunikation och hur användningen av SMS, appar, widgets, affiliate marknadsföring och förstärkt verklighet kan förbättra marknadsföringskommunikation.
  • Principer i samband med medieplanering och inverkan av media och publikfragmentering.
  • Olika teorier om olika media och relaterade kopplingsbeteenden.
  • Nyckelbegrepp som används vid linjärt mediaval: räckvidd och täckning, frekvens, dubbelarbete, betygspunkter och CPT.
  • Begreppet repetition och debatten om effektiv frekvens- och nyhetsplanering.
  • Planeringsproblem relaterade till interaktivt media och schemaläggning.
  • Mediekälla effekter som en viktig faktor i media val, placering och timing.

VAD INGÅR:

  • 30 timmars klassrumsbaserad träning
  • Apple iPad
Program undervisas på:
Engelska

Se 131 fler kurser från London Business Training & Consulting »

Senast uppdaterad September 28, 2018
Denna kurs är På campus
Startdatum
Kontakt Skolan
Juli 29, 2019
Duration
1 vecka
Heltid
Pris
2,675 GBP
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Juli 29, 2019
Slutdatum
Aug 2, 2019
Sista anmälningsdag
Startdatum
Nov 25, 2019
Slutdatum
Nov 29, 2019
Sista anmälningsdag
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Slutdatum

Juli 29, 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Aug 2, 2019

Nov 25, 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Nov 29, 2019