Marknadsinträde strategi i Asien
Institute For Asia Strategy And Knowledge (I-ASK)
Nyckelinformation
Campus läge
Kuala Lumpur, Malaysia
språk
Begär info
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 dagar
Takt
Heltid
Studieavgifter
SGD 2 800 / per course
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jan 2025
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Marknadsinträde strategi i Asien
Kursinnehåll
I detta intensiva två-dagars seminarium kommer du att utvärdera och balansera investeringar fordon och strategier för en potentiell marknad inträde i Asien. Kursen kommer att stödja dig att minska risker och finansiell osäkerhet genom att kartlägga konkurrenter, kunder, partners, kanaler, leverantörer och andra dynamik på marknaden. Det hjälper dig att skapa en detaljerad färdplan för att matcha dina möjligheter med den omgivande marknaden och gör att du kan känna igen tidiga varningssignaler.
 
 
Varför ska du delta?
Marknadsinträdet kan vara en av de mest riskfyllda, men mest givande beslut ett företag kan göra. Att välja rätt investeringsinstrumentet gör ditt företag för att undvika rättsliga och administrativa krångel som kan äventyra ett nytt företag.Dessutom, välja rätt inträdesstrategi sätter ditt företag upp för att dra nytta av nya och växande marknader. Denna två dagars seminarium instruerar dig hur du väljer rätt strategi marknadsinträde och operativ inställning att övervinna tidiga hinder. Den utrustar dig med professionella verktyg för att upptäcka varningssignaler på marknaden och att tillämpa nyckeltal som hjälper dig att övervaka och förbättra din verksamhet resultat.
 
 
Vill du
 
- Gör ljud och lämpliga beslut för marknadstillträde i Asien?
- Identifiera och utvärdera de olika "Go-to-market "-modeller och strategier för att hitta den bästa investeringen fordonet för ditt företag?
- Bestäm strategiska regionala och lokala alternativ marknadsinträde?
- Säkerställa att dina möjligheter motsvarar de lokala marknadens behov?
- Undvik dåliga investeringar i Asien genom att erkänna tidiga varningssignaler?
- Implementera nyckeltal för att övervaka ditt företag prestanda i en ny marknad?