Läs den officiella beskrivningen

Handla om

Kursen är utformad för att ge utbildning i de teoretiska och praktiska aspekterna av modern marknadsföringskommunikation. Deltagarna kommer att granska de många marknadsföringsverktyg som finns tillgängliga, digitala eller konventionella, och lära sig om hela annonserings- och kommunikationsfunktionen med hjälp av en rad medietekniker som är inriktade på kampanjsucces.

Kursen innehåller gruppövningar och fallstudier, korta presentationer av deltagarna för att försvara resultaten i samband med fallstudier, videor och omfattande workshops.

Programresultat

· Identifiera och förstå kreditbehoven hos olika delar av samhället så att relevanta system kan utvecklas

· Bedöm mikroföretagens kreditbehov och utforma en lämplig mekanism för att tillgodose dessa behov.

· Utarbeta medel för effektiv kreditleverans och återhämtning

· Formulera strategier som skulle öka kreditflödet till de fattiga och säkerställa hållbarhet

· Utveckla ett övervakningssystem för korrekt utnyttjande av finansiering

· Diskutera om begrepp och principer för mikrokrediter

· Bedöma tillståndet för mikrokrediter i sina respektive länder

· Undersök framgångsrika mikrokreditmodeller

· Rekommendera policyer och regler som underlättar tillgången till finansiella tjänster.

Mer information om Convertas .org

Program undervisas på:
Engelska

Se 34 fler kurser från Convertas »

Senast uppdaterad January 15, 2019
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Aug. 2019
Sept. 2019
Duration
5 dagar
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Jan. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Aug. 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Aug. 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum

Sept. 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum

Jan. 2020