Read the Official Description

Handla om

Kursen är utformad för att ge utbildning i de teoretiska och praktiska aspekterna av modern marknadsföringskommunikation. Deltagarna kommer att granska de många marknadsföringsverktyg som finns tillgängliga, digitala eller konventionella, och lära sig om hela annonserings- och kommunikationsfunktionen med hjälp av en rad medietekniker som är inriktade på kampanjsucces.

Kursen innehåller gruppövningar och fallstudier, korta presentationer av deltagarna för att försvara resultaten i samband med fallstudier, videor och omfattande workshops.

Programresultat

· Identifiera och förstå kreditbehoven hos olika delar av samhället så att relevanta system kan utvecklas

· Bedöm mikroföretagens kreditbehov och utforma en lämplig mekanism för att tillgodose dessa behov.

· Utarbeta medel för effektiv kreditleverans och återhämtning

· Formulera strategier som skulle öka kreditflödet till de fattiga och säkerställa hållbarhet

· Utveckla ett övervakningssystem för korrekt utnyttjande av finansiering

· Diskutera om begrepp och principer för mikrokrediter

· Bedöma tillståndet för mikrokrediter i sina respektive länder

· Undersök framgångsrika mikrokreditmodeller

· Rekommendera policyer och regler som underlättar tillgången till finansiella tjänster.

Mer information om Convertas .org

Program taught in:
Engelska

See 34 more programs offered by Convertas »

Last updated January 15, 2019
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Aug. 2019
Sept. 2019
Duration
5 dagar
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Application deadline
Startdatum
Jan. 2020
Slutdatum
Application deadline
Startdatum
Aug. 2019
Slutdatum
Application deadline
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Application deadline

Aug. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum

Sept. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum
Location
Application deadline
Slutdatum

Jan. 2020