Mode Marknadsföring Och Kommunikation - Läsår - Hösten Intag

IED – Istituto Europeo di Design Florence

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Mode Marknadsföring Och Kommunikation - Läsår - Hösten Intag

IED – Istituto Europeo di Design Florence

Tidtabell - Lektioner går från måndag till fredag, heltid.

Target - The Mode kommunikation och marknadsföring - Academic Year program Riktar sig till unga yrkesverksamma som vill förbättra sin konkurrenskraft eller förändra sin professionella riktning. Studenter som vill ha grunden för kommunikation och marknadsföring på modeområdet både för fortbildning eller för att komma in i arbetslivet; Och mode-, kommunikations- eller marknadsföringsstuderande som vill utforska modevärlden i sitt valda ämnesområde.

Struktur och metodik - På IED Firenze har eleverna möjlighet att anmäla sig i två på varandra följande terminer för att skapa ett akademiskt år.

  • Mode Marketing - Fall Semester + Mode Kommunikation - Vår Semester
  • Mode Marketing - Fall Semester + Mode Styling - Vårterminen
  • Fashion New Media - Fall Semester + Mode Kommunikation - Vår Semester
  • Fashion New Media - Fall Semester + Mode Styling - Vårterminen

Mode Kommunikation och marknadsföring - Studera är uppbyggt som ett övergripande och fokuserad program som utvecklas genom kurser som syftar till att förbereda deltagarna att arbeta i modevärlden. Detta uppnås under klasser och särskilda projekt där deltagarna kommer att arbeta tillsammans med riktiga företag och professionella siffror, inför verkliga problem och förbättra sina problemlösning och kompetensanalys. Läsår ger också en solid grund för deltagare som vill främja sin utbildning. Programmet kommer att focuse på specifika ämnen i relevans till modebranschen när det gäller kommunikativ bild och PR, visual merchandising, affärsplaner, prissättning och strategisk planering genom traditionella och nya medier.

Dessa kurser syftar till att ge den tvärgående och mångfacetterad strategi som är nödvändig för att framgångsrikt navigera och kommunicera i modesystemet, inbegripet särskilda kurser om grunderna i Mode Kommunikation, New Media (Digital meddelande-fokus på mode bloggar) och Events. De sociala medier aspekten förstärks av partnerskapet med Luisaviaroma och avant-garde lösningar som florentinska hantverkare begär att förbli konkurrenskraftiga i en världsomspännande marknad.

IED har en lång och framstående tradition i utbildning av profiler för Fashion Design & Management och genom åren har utvecklat flera kontakter och projekt med huvud företag i modebranschen. Detta ger deltagarna den extra fördelen av att arbeta tillsammans med professionella och företag under året och att skapa innovativa och konkurrenskraftiga projekt som hjälper deltagarna att förstå de verkliga frågorna i modevärlden och förbättra sitt lag arbets- och kreativ problemlösning färdigheter.

Vid slutet av det år långa programmet har deltagarna möjlighet att begära en praktik på 3 till 6 månader på ett sätt

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad September 1, 2017
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Sept. 2018
Duration
Varaktighet
30 veckor
Heltid
Price
Pris
12,600 EUR
Information
Deadline
Locations
Italien - Florens
Startdatum: Sept. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Sept. 2018
Italien - Florens
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan