Read the Official Description

DENNA KURS HÄR I ENGLISH SPRÅK.

Fashion Communication och Marketing - Fall Intake fokuserar på två av de viktigaste faktorerna som avgör om varumärken som konkurrerar i modelsystemet kommer att bli framgångsrika eller inte. Det syftar till att utbilda proffs för att skapa och hantera integrerade marknadsföringsstrategier, övervaka reklamkampanjer, upprätthålla relationer med media och andra professionella figurer som arbetar inom fältet, och organisera evenemang och landningsbanor.

Kursen hålls i samarbete med LUISAVIAROMA , en av de bästa italienska e-handelswebbsidorna för lyxmode världen över.

Florens är centrum för den italienska renässansen och hem till en otrolig kulturell, konstnärlig och arkitektonisk patrimoni. Dessa stolta traditioner är fortfarande en del av det ekonomiska och kreativa tyget och utgör en grundläggande del av läroplanen. Därför erbjuder Florens, mer än andra konststäder, ett unikt inspirerande arv av konstnärligt och kulturellt arv som fungerar som bakgrund till Academic Year-programmet.

Specialprojekt - Inom de senaste utgåvorna av akademiska året har samarbeten inkluderat företag som: LUISAVIAROMA, Fendi, Guess Europe, Emilio Pucci, Emilio Cavallini, Guld, Targetti, Elisabetta Franchi, Calvin Klein underkläder, Versace, The Mall, I Gigli och många andra.

Schema - Lektioner går från måndag till fredag, heltid.

Mål - Modemekommunikations- och marknadsföring- akademiårsprogrammet riktar sig till unga yrkesverksamma som vill förbättra sin konkurrenskraft eller förändra sin professionella riktning. studenter som vill ha grunden för kommunikation och marknadsföring på modeområdet både för fortbildning eller för att komma in i arbetslivet; och mode-, kommunikations- eller marknadsföringsstuderande som vill utforska modevärlden i deras valda ämnesområde.

Struktur och metodik - På IED Firenze har studenterna möjlighet att anmäla sig i två på varandra följande terminer för att skapa ett akademiskt år.

  • Fashion Marketing - Fall Semester Fashion Communication - Vårterminen
  • Fashion Marketing - Fall Semester Fashion Styling - Vårterminen
  • Fashion New Media - Fall Semester Fashion Communication - Vårterminen
  • Fashion New Media - Fall Semester Fashion Styling - Vårterminen

Mode Kommunikation och Marknadsföring - Academic Year är strukturerat som ett transversalt och fokuserat program som utvecklas genom kurser som syftar till att förbereda deltagare att arbeta i modevärlden. Detta uppnås under klasser och speciella projekt där deltagare kommer att arbeta tillsammans med verkliga företag och professionella siffror, möta verkliga problem och förbättra sina problemlösnings- och analysförmåga. Akademiska år ger också en solid grund för deltagare som vill fortsätta sin utbildning. Programmet kommer att fokusera på de specifika ämnesområdena för modebranschen när det gäller kommunikativ bild och PR, visuell marknadsföring, affärsplaner, prissättning och strategisk planering genom traditionella och nya medier.

Dessa kurser syftar till att tillhandahålla det tvärgående och mångfacetterade tillvägagångssättet som krävs för att framgångsrikt navigera och kommunicera i Mode-systemet, inklusive specifika kurser om grunderna för Fashion Communication, New Media (Digital Communication-fokusering på fashion blogging) och Event Planning. Social Media-aspekten förstärks av partnerskapet med Luisaviaroma och avantgarde-lösningarna som florentinska hantverkare begär att förbli konkurrenskraftiga på en världsomspännande marknad.

IED har en lång och enastående tradition i träning av profiler för Fashion Design

Vid slutet av det årslånga programmet har deltagarna möjlighet att begära en praktik på 3 till 6 månader på ett sätt.

Program taught in:
Engelska

See 13 more programs offered by IED – Istituto Europeo di Design Florence »

Last updated September 30, 2018
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Sept. 2019
Duration
30 veckor
Heltid
Pris
12,600 EUR
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Application deadline

Sept. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum